Likstenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie815

Likstenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:22

Ik wil Odes iets te likken geven

Dus even aan kijken bij de paardendrogist, maar euhh nogal wat keuze, met kruiden, rozebotteltjes, pepermunt enz.

De laatste die ik had was gewoon een witte, vond ze niet echt interessant. Iemand ervaringen met de likstenen met toevoegingen?

Trouwens die kruidenmengseltjes zien er ook erg goed en lekker uit. Iemand hier ervaringen mee?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:29

Ik zou eens zo'n himalaya liksteen proberen, zijn ze hier gek op

Isis_Ywen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 16:09

Het ligt er denk ik ook een beetje aan waarvoor je het wil gebruiken.

Isis

Anoniem

Re: Likstenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 16:14

ik heb een himalaya en een rocky in beide hun stal hangen, mogen ze kiezen, mn shet smult van de himalaya, en phan komt er niet aan, die vind de rocky lekkerder

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:30

Waarom zou je een smaakje willentoevoegen?

Als een paard de witte liksteen geen blik waardig keurt, dan heeft hij gewoon geen behoefte aan zout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:36

@Antheman; dat klopt als je paard er niets van neemt hoef je iig geen 20 smaken te proberen.

Isis_Ywen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:15

Antheman schreef:
Waarom zou je een smaakje willentoevoegen?

Als een paard de witte liksteen geen blik waardig keurt, dan heeft hij gewoon geen behoefte aan zout.

Dat ben ik niet helemaal met je eens. In een witte liksteen zit alleen maar zout, terwijl in de rode liksteen verschillende mineralen verwerkt zit. Iets waar een paard veel sneller een tekort aan heeft. Het feit dat hij de witte links laat liggen zegt enkel dat hij geen behoefte heeft aan zout, of in ieder geval niet aan dat type zout.

Als ik jou een hap zout geef, of een beetje zout over de aardappelen...dat maakt een wereld van verschil.

Isis

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:27

Dit is geen onderwerp voor naturals. Ik verplaats dit naar vraag maar raak.

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:40

Ik heb gehoord dat je die koeien likstenen (wit) ook voor paarden kunt gebruiken? Ik weet niet of dat waar is want ik heb tot nu toe alleen zo'n rode voor paarden genomen. Weet iemand of dat egt zo is ?? want zo'n liksteen is goedkoper dan zo'n paarden liksteen.... Ik weet niet of dat belangrijk is maar ik koop het dan bij de boerenbont....

En ik geef ze alleen een liksteen met mineralen enzo, dus als ze er niet aan likken hebben ze geen behoefte aan mineralen. Een smaakje vind ik ook niet nodig want als ze het te lekker vinden krijgen ze weer te veel binnen,,

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:12

dat van die koeien klopt dat is gewoon de witte kun je bij de ruitersportzaak ook krijgen. Bij ons krijgen ze die ook wel eens en ze eten hem ook helemaal op. Nu heb ik eens ter afwisseling eens een lik-it geprobeert!!

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:26

Weet waar je aan begint, Sander trapt hem er altijd af

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:50

Whisperke schreef:
dat van die koeien klopt dat is gewoon de witte kun je bij de ruitersportzaak ook krijgen. Bij ons krijgen ze die ook wel eens en ze eten hem ook helemaal op. Nu heb ik eens ter afwisseling eens een lik-it geprobeert!!

tot mijn grote vebazing lusten mijn paarden allebei de likit niet hahahaha, nu een himalaya en een rocky erin, de rocky lusten ze al jaren, de een ziet volgens mij de himalaya alleen als versiering hangen en de andere vreet m met huid en haar op hahaha.

ZwarteSchaap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:11

Ik heb lik"stenen" van Horslyx. Duur, maar wel goed, daar zitten meer stoffen in dan alleen maar mineralen. Ook vitaminen ed zijn er aan toegevoegd. De paarden waarvan ik weet die het hebben zijn er gek op.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:20

Ik heb gewoon zo'n kleine rode in trapeziumvorm. Het merk heeft 3 letters, weet het even niet uit mijn hoofd.. Volgens mij zit er geen smaakje aan..

Soms eet ze er ineens een stuk af en dan laat ze hem weer tijden ongeroerd liggen.

Gooi hem niet in je voerbak, want tijdens het eten kunnen ze dan teveel aan mineralen binnenkrijgen en het zout vreet in in het metaal. Hierdoor ontstaat corrosie en dat is ook niet al te best voor je paard als hij daar teveel van binnenkrijgt.

Groetjes Dianne

japke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:24

pas ook op dat je paard er geen dikke benen van krijgt, ik heb een roze babyred die schijnt minder heftig te zijn dan de witte erg zout

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:10

wendytjeG schreef:
Ik zou eens zo'n himalaya liksteen proberen, zijn ze hier gek op

sterker nog...dat zijn de enige likstenen die mijn paarden lusten

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:31

Teuntje111 schreef:
Ik heb gewoon zo'n kleine rode in trapeziumvorm. Het merk heeft 3 letters, weet het even niet uit mijn hoofd.. Volgens mij zit er geen smaakje aan.

Die zijn van KNZ, die heb ik ook. Mijn pony gebruikt hem wel, maar ze doet er bijna een jaar mee. Ik ga geen andere stenen proberen, als ze er geen behoefte aan hebben, moet je ze ook niet stimuleren door er een smaakje aan toe te voegen. Grote kans dat ze er dan te veel van binnen krijgen en dat is ook niet gezond.

Dealer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:49

Ik heb zo'n gewoon wit 'koeien' blok in de wei liggen.
Ze likken wat ze nodig hebben en verder geen smaakjes-heisa.
Voor overige mineralen en vitaminen voer ik dagelijks een summerfit koek bij.

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:38

ik heb voor mijn paardje een lik-it liksteen gekocht, maar ze likt er noooit aan
als ik hem naast haar houd of in haar voerbak leg, doet ze er alsnog niets mee... ik vind dit echt heel jammer, dat ding heeft me toch 15 euro gekost. weet iemand hoe ik haar aan een liksteen laat wennen? ik heb het idee dat ze het niet snapt.