Jullie mening van de hoeven?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Jullie mening van de hoeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 14:38

Ik vroeg me gewoon af wat jullie vinden van mijn vzpaard's hoeven...Hij heeft achter geen ijzers maar volgens de DA en mij heeft hij rotstraal,volgens de smid niet..Voor heeft hij ijzers:de smid raad het af ze eraf te halen omdat hij 1 hoef 'platter' heeft dan de ander...Wat volgens mij onzin is.

[img=http://img33.imageshack.us/img33/456/imag00062sn.th.jpg]

Rechtsachter vanop de grond gezien (ja hij heeft een staart die tot op de grond rijkt(zit nu in knoop)ga zien dat ik hem vanavond mag bijknippen)

[img=http://img33.imageshack.us/img33/1623/imag00075jd.th.jpg]

Linksachter(staart zit aan de rechterkant) maar dan onderaan(hier zie je een beetje waar ik het over heb ivm de rotstraal maar op de andere is het duidelijker geloof ik)Over deze hoef ben ik niet tevreden,te diep uitgesneden en de straal raakt de grond niet wat ik nodig vind...Ook is de straal net een pap...

Andere foto's volgen vanavond,de digi weigerde dienst en sloeg niet alle foto's op

We zijn ook van plan om hem te laten bekappen volgens de Strasser methode.
Wie heeft hier ervaring mee?(goede of slechte)wat is het verschil?

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:47

de straal is duidelijk niet goed gesneden hij wijkt waanzinnig af naar rechtes en hij is te lang.
Qua hoefstand valt het nog mee niet te steil of te plat, de ander hoef kan ik niet zien en dus geen vergelijking maken!

Nouska

Re: Jullie mening van de hoeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:07

Kan je niet nog met een andere smid overleggen? Want van de onderkant vind ik die hoef er echt niet fris uitzien.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:21

t zal wel aan mij liggen maar ik zie niks bijzonders aan de onderkant?
ja t puntje van de straal is wat scheef, maar dat knip je zo weg met een schaartje

rotstraal ziet er anders uit meer zo:
Afbeelding

De straal (ballen en kroonrand van de hoef) produceert een vetachtige uitscheiding wanneer deze wordt aangetast...
dat voel je ook, voelt heel zacht en heel vettig aan en je kunt vaak zo tussen de ballen in met je hoevenkrabber of vingers.

foto 1, tja beetje plat op de hoeven,maar niet elk dier heeft dezelfde hoefvorm en stand.....

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:22

Nouska schreef:
Kan je niet nog met een andere smid overleggen? Want van de onderkant vind ik die hoef er echt niet fris uitzien.

Hij kwam net van de paddock(zijn eerste keer in een maand)en misschien daarom?Of bedoel je algemeen?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:24

ellepel schreef:
t zal wel aan mij liggen maar ik zie niks bijzonders aan de onderkant?
ja t puntje van de straal is wat scheef, maar dat knip je zo weg met een schaartje

rotstraal ziet er anders uit meer zo:
Afbeelding

De straal (ballen en kroonrand van de hoef) produceert een vetachtige uitscheiding wanneer deze wordt aangetast...
dat voel je ook, voelt heel zacht en heel vettig aan en je kunt vaak zo tussen de ballen in met je hoevenkrabber of vingers.

foto 1, tja beetje plat op de hoeven,maar niet elk dier heeft dezelfde hoefvorm en stand.....

Dat is meer bij de andere hoef over die rotstraal geloof ik.Kan je ook zo ongeveer tussen. Hoe vinden jullie het gedeelte naast de straal?(steunsels?)Is dat niet wat diep uitgesneden+ de straal raakt de grond niet?

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:53

Blue_Star schreef:
Nouska schreef:

Hij kwam net van de paddock(zijn eerste keer in een maand)en misschien daarom?Of bedoel je algemeen?

Ik bedoelde meer in het algemeen.. Dit was toch hoop ik niet vrij kort na het bekappen Anders zou ik echt een andere smid zoeken.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 17:00

Nouska schreef:

[/quote]

Ik bedoelde meer in het algemeen.. Dit was toch hoop ik niet vrij kort na het bekappen Anders zou ik echt een andere smid zoeken.
[/quote]

Pfffft,wat is kort?Denk dat hij rond begin oktober kwam
Maar kan je wat duidelijker zijn?Wat vind je precies niet fris?De straal?

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:34

Blue_Star schreef:
Over deze hoef ben ik niet tevreden,te diep uitgesneden en de straal raakt de grond niet wat ik nodig vind...Ook is de straal net een pap...

Zoek aub geen al te diepe filosofie achter mijn posts Ik bedoelde het min of meer als hierin meegaan met jou... En je had het erover dat je DA dacht dat hij rotstraal had en je smid zei van niet.. Vond ik nogal vaag.. + die foto er dan bij. Maar als dit begin october gekapt is dan snap ik dat het er inmiddels zo uitziet

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:52

ik vind foto 1 er prima uitzien, foto 2 is te onduidelijk.
Een foto van de voorkant zou ook handig zijn (en dan genomen vanaf de grond)

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:00

Waarom wil je dat de straal de grond raakt?
Mij is altijd geleerd dat de straal juist niet de grond moet raken, want dan lopen ze snel op de straal en dat is juist het gevoeligste deel van de hoef.
Verder vind ik de hoeven er niet verkeerd uitzien hoor.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 18:03

Nouska schreef:
Blue_Star schreef:
Over deze hoef ben ik niet tevreden,te diep uitgesneden en de straal raakt de grond niet wat ik nodig vind...Ook is de straal net een pap...

Zoek aub geen al te diepe filosofie achter mijn posts Ik bedoelde het min of meer als hierin meegaan met jou... En je had het erover dat je DA dacht dat hij rotstraal had en je smid zei van niet.. Vond ik nogal vaag.. + die foto er dan bij. Maar als dit begin october gekapt is dan snap ik dat het er inmiddels zo uitziet

Eh?Die post is mijn beginpost en toen had je helemaal nog niet gereageerd

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:04

De straal heeft een schokdempende functie, dus het is beter als het paard er wel op loopt.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 18:08

wendytjeG schreef:
De straal heeft een schokdempende functie, dus het is beter als het paard er wel op loopt.

Vandaar mijn reden dat ik wil dat de straal de grond raakt

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:10

Als ik het zo zie dan lijken de hielen wat ondergeschoven en de steunsels nogal lang.
Zodra de straal de grond weer raakt en de rest is bijgewerkt zal ook de evt rotstraal verdwijnen.