Manen trekken (of knippen?)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Doon

Manen trekken (of knippen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 13:14

Ha luitjes,

De manen van je paard hoor je te trekken, maar bij mij worden ze nooit echt mooi. Je ziet soms paarden waarbij het net lijkt alsof ze geknipt zijn; tis dan te mooi recht.

Hebben jullie tips hoe de manen mooi te trekken e.d.? Ik hoor het graag!

Groeten Doon

Goldenflower

Re: Manen trekken (of knippen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:20

Vroeger trok ik altijd de manen van mijn pony en het staat t best, vind ik. Ik had een keer de manen geknipt, nou het was echt afschuwelijk!! Ik deed dat, omdat mijn pony is echt heel vervelend met manen trekken.

Ik heb weleens gehoord dat een speciale mes bestaat dat je de manen af kan snijden.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:32

Je kunt ook een uitdun schaar gebruiken.. Een plukje haar pakken en dan onderin het plukje beginnen te knippen naar boven, net als touperen zeg maar.. Ik weet niet precies hoe ik je dat moet uitleggen maar met een uitdunschaar wil het prima!

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:38

Ik mag mn paard niet trekken
Ik ben dus genoodzaakt er met de schaar in te gaan, altijd kaarsrecht is het dan. Erg jammer maarja.. naar paar dagen zie je dat al niet meer

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:16

Je kunt het ook allebei doen, als je paard dikke maneneen heeft zou ik tog zn manen trekken omdat je het dan eigenlijk uitdunt, als je pony een klein laagje maantjes heeft is knippen weer een optie omdat het weldoorgroeid, maar niet uitgedund word, om het mooi recht te maken kun je de manen op lengte trekken en recht knippen?

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:22

Doon schreef:
Ha luitjes,

De manen van je paard hoor je te trekken, maar bij mij worden ze nooit echt mooi. Je ziet soms paarden waarbij het net lijkt alsof ze geknipt zijn; tis dan te mooi recht.

Hebben jullie tips hoe de manen mooi te trekken e.d.? Ik hoor het graag!

Groeten Doon

Hoi, je hebt ook speciale trekkammetjes waarmee je de manen als het ware ''afsnijdt''. Ik vindt dit zelf mooier, dat ziet er natuurlijker uit dan als je het knipt. Dan krijg je zo'n vierkant kapsel en dan is gelijk je hele paard verpest. Vel s6 !!

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:36

ik knip ze met een schaar gelijk en ga er dan met een uitdunkam die gekocht heb in een hondetrimsalon nog even doorheen, zolijkt het net of de manen getrokken zijn .

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:05

Als je je paard z'n manen knipt worden ze dikker (schijnt , weet het niet zeker )

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:10

Ja, dat klopt! Mijn pony heeft hele dunne manen, bijna niets ( maar ook een hele dunne vacht áltijd ). Ik knip ze dus altijd want trekken gaat echt niet, dan blijft er geen haar meer over. Ik knip ze dus gewoon recht af en daarna knip ik zo hier en daar een beetje in. Dan krijg je toch iets meer het effect van het manen-trekken. Na een paar dagen zie je er idd niets meer van.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:11

Ik knip alleen niet in horizontale richting maar verticaal. Ik knip als het ware steeds kleine hakjes in de manen. Op deze manier worden ze korter, maar lijkt het alsof ze getrokken zijn. Je dunt de manen op deze manier ook niet uit en is dus ideaal voor paardjes met dunne manen.

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:38

ik trek de manen van mij paard ook niet.deed dat wel altijd bij me verzorgpaard,maar ik denk dat het niet zo lekker voelt voor hun.
dus ik knip ze valt bij mijn paard tog niet op want ze manen staan altijd een beetje omhoog

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:41

als je manen trekt trek je de haren eruit en je paard vind het niet zo prettig. je hebt een speciaal mesje waar je zo ook mee kunt *trekken* snijden. het kan ook met aan schilmesje mits je handig bent en knippen kan ook je moet het alleen kunnen zonder dat je het ziet

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:23

Gewoon knippen!

Ik knip ze op de gewenste lengte af met een uitdunschaar, alle dunne plukjes die er dan nog uitsteken, die knip ik met een gewoon schaartje bij.

Als je het een beetje handig doet, ziet het er net zo uit als getrokken manen, met als voordelen dat het 10 keer zo snel gaat en een stuk leuker is voor paard & mijzelf .

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:23

Mijn ene paard had hele dunne manen toen ik haar kocht, sinds een paar jaar knip ik ze in plaats van trekken, en ze heeft nu een volle bos.
Het is niet zo mooi als getrokken manen, maar dat maakt me niks uit.
Als ik haar moest vlechten zag je er toch niks van.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:37

Bij micky worden zijn manen altijd getrokken.
Het ziet er namelijk niet uit bij hem als ze geknipt worden, dan word het zo recht en zo nep zeg maar.
Zijn voorpluk heeft de eigenaar een keertje bewerkt met zo'n uitdunmesje en toen was het ook net alsof hij geknipt was.
Die was echt recht maar nu is het weer een net plukje.

Steph__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:17

Als je liever je manen wil knippen, kun je het beste bepaalde stukjes inknippen, zodat het niet kaarsrecht wordt, maar het getrokken lijkt ..
Ik trek de manen van mijn paard (en anderen die het niet kunnen (lees; te lui zijn)) ook altijd..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:26

Bij knippen kun je de manen het beste omhoog doen, zodat het niet zo recht valt.
Maar eigenlijk vind ik trekken veel beter. Als je daar een beetje handig in bent hoef je de manen daarmee echt niet uit te dunnen als dat niet nodig is.

Steph__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:33

Dat bedoel ik ook met inknipppen

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:09

Ik trek de manen altijd tot dat ze op gelijke hoogte zijn. Als er dan nog langere stukken uitstekken knip ik die nonchalant af.

Doon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 13:59

Meiden, bedankt voor jullie reacties!! Ik kan er zeker wat mee!

Groeten Doon