Graag had ik geweten of iemand me wat tips zou kunnen geven over het aanschaffen van een paard.
Het is niet meer voor dit jaar maar ik zou heel graag een paard kopen, zodat mijn zoontje en ik erop kunnen rijden.
Ik ga er nog niet direct twee aanschaffen.
Wat is het verschil tussen een hengst, een ruin en merrie kwestie van karakter en het berijden?
een hengst zou ik niet aan beginnen omdat een hengst toch vaak wat eigenzinniger en sterker zijn dan een ruin, het verschil tussen een ruin en merrie is heel verschillend merrie's staan bekend om wat kattiger te zijn dan ruinen al merk ik daar met mijn merrie niks aan.
Welk budget het je nodig?
een paard zonder papieren en gebreken kan je al krijgen vanaf een 1500 euro en dat hoeft niet slecht te zijn hoor... wel laten keuren
Ik heb sowieso een plek waar ik hem of haar kan stallen dat is zeker geen probleem.
Koop ik een jong (3 à 5 j) of ouder paard (rond 10 j).
ik zou zelf voor een wat ouder paard gaan rond de 10 jaar omdat je zoontje er dan ook lekker op kan rijden en een paard inrijden en het paard gaat ook nog puberen dus is dat wijs voor je zoontje?
Waar moet ik opletten, kan ik het paard uitproberen alvorens ik een koop afsluit?
tegenwoordig zijn mensen er niet happig op om een paard op proef mee te geven, maar ik zou zeker zeggen dat je een paar keer komt voordat je de koop sluit. dat je gewoon bij de eigenaar komt rijden.
Hoe zit het met het gewoon zijn aan een trailer?
ALvast bedankt