wel doen/of beter van niet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

johndeertje

wel doen/of beter van niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 12:07

had een vraag aan iedereen wat jullie er van zouden vinden...ik heb zelf een wei gepacht..voor mijn 2 paarden,de een staat er een half jaar bijin de ander het hele jaar door,inverband met dampigheid...zou het een probleem kunnen zijn dat ik in het weekend mijn andere paard erbij in doe,omda tik er dan toch bij ben.of is het beter van niet voor de andere zodat die niet meer alleen kan staan,want dat kan die nou heel goed,omdat ze meerdere paarden ziet ,en geiten er bij staan..maar vond het wel wat om mijn ander paard met goed weer er weer bij in te jagen,want ze kunnen goed met elkaar..wat zouden julllie adviseren,,of gewoon in mei er weer bij in te doen,en nou helemaal niet meer...groetjes johndeertje

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:44

hm..
ik zou een kleine pony kopen die altijd bij het dampige paard instaat,
en dan het andere paard in het weekend er ook bij in doen.
dan heeft het dampige paard geen last van het afscheid denk ik, of minder in elk geval.
en ik denk dat die paarden elkaar dan wel leren kennen en eraan wennen dat het steeds om en om is.
of niet dan.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:58

Moet je even kijken hoe je paard daar op reageert.
Wordt ze nou heel gek als je het andere paard weer weghaalt dan is het beter van niet.
Zorg anders dat ze afleiding heeft zoals eten als je het andere paard weghaalt dat wil ook wel is helpen.

johndeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 14:20

lachmar schreef:
Moet je even kijken hoe je paard daar op reageert.
Wordt ze nou heel gek als je het andere paard weer weghaalt dan is het beter van niet.
Zorg anders dat ze afleiding heeft zoals eten als je het andere paard weghaalt dat wil ook wel is helpen.

ja ze heeft genoeg gras en genoeg te doen als ik het paard weg haal..en ze ziet van alles daar..maar het is niet mogelijk om nog een shetlandertje of zo te kopen.dat word tme te duur in de onderhoud..

meer reacties welkome...

johndeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:42

niemand...

johndeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 23:57

meer reacties welkom!!

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 01:04

Gras heeft ze de hele tijd, dus dat is niet interressant alsje de andere weg haalt.
Geef iets wat ze anders niet krijg, bijvoorbeeld wat brok ofzo.
Dat zal meer d'r aandacht afleiden dan gewoon gras.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 01:08

enige wat een shet kost is de hoefsmid (bekappen ) en swinters 1 handje voer per dag (daar het gras dan nog nauwelijks voedings waarde heeft

maar waarom gooi je de ander er niet altijd bij?

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 08:09

nickyu schreef:
enige wat een shet kost is de hoefsmid (bekappen ) en swinters 1 handje voer per dag (daar het gras dan nog nauwelijks voedings waarde heeft

maar waarom gooi je de ander er niet altijd bij?

En entingen, en ontwormingen, ...

en een shet kan evengoed een DA nodig hebben als een groot paard.

Je kan altijd eens proberen om je tweede paard er af en toe bij te zetten, als het goed gaat is het dan voor herhaling vatbaar en anders niet.

Maar persoonlijk, in jouw geval, als je dan toch een weide hebt, ik zou ze er lekker allebei zetten.

johndeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 14:05

ik heb mijn paard er gisteravond bij in gezet..tot aankomende zondag weer..en op zich gaat het nu goed....maar mij ander paard is niet mogelijk om hem het hele jaar erbij in te zetten..deze rij ik elke dag en staat op stal in deze tijd van het jaar..en als ik hem nou het hele jaar erin laat lopen moet ik door weer en wind en in het donker naar de pensionstal lopen...vandaar..waar hij dus staat.en ik woon er niet dichtbij zelf om steeds te veranderen..vandaar dat ik vroeg omda tik weekends er overdag toch ben om mijn ander paard dan bij mijn pony te zetten kijken hoe dat gaat..denk dat het wel goed gaat..mijn pony kan goed alleen staan zolang die wat te doen heeft en dat je elke dag komt natuurlijk..dus ben benieuwd prutsmuts het gaat als ik hem morgen weer naar stal breng..jullie horen van me

Anoniem

Re: wel doen/of beter van niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 15:51

weet je niemand die anders zn shet (of andere pony) erbij wil zetten voor gezelschap? je kan ook een advertentie zetten, dan heb jij niet de kosten van die pony, en je krijgt er nog een centje bij, als je wilt.

johndeertje

Re: wel doen/of beter van niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 17:33

phannie schreef:
weet je niemand die anders zn shet (of andere pony) erbij wil zetten voor gezelschap? je kan ook een advertentie zetten, dan heb jij niet de kosten van die pony, en je krijgt er nog een centje bij, als je wilt.

nou ze staat niet echt alleen hoor,ze heeft geiten naast zich staan,en paarden die ze in de verte kan zien..gr