Wat is schwung ???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Wat is schwung ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 10:25

Ik zie dit woord heel veel op topic's staan en in boeken ect.
Maar wat bedoelen ze nou...... Ik kan er niet uitkomen.

Zelf dacht ik iets met het ritme van de bewegingen of zoiets, of zit ik er totaal naast ?
Hoop antwoord hierop te krijgen.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:27

dat is als een paard een draf heeft met veel zweefmoment

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:33

Mee eens...

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:22

Schwung is het overbrengen van de impuls vanuit de achterhand op de totale voorwaartse beweging van hetpaard.Je paard gaat met voldoende schwung als hij energiek is vanuit de achterhand beweegt en in de zweeffase van de beweging met zijn benen voldoende naar voren door swingt.Daarom is de schwung alleen in draf en galop mogelijk.De beweging in stap heeft ook geen zweefmoment en daarom kan het begrip schwung ook geen betrekking hebben op deze gang.Een paard moet ontspannen zijn ,in een lichte correcte aanleuning gaan en met een verende losse rug bewegen om met schwung te kunnen draven en galoperen.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:56

chatelaine schreef:
Schwung is het overbrengen van de impuls vanuit de achterhand op de totale voorwaartse beweging van hetpaard.Je paard gaat met voldoende schwung als hij energiek is vanuit de achterhand beweegt en in de zweeffase van de beweging met zijn benen voldoende naar voren door swingt.Daarom is de schwung alleen in draf en galop mogelijk.De beweging in stap heeft ook geen zweefmoment en daarom kan het begrip schwung ook geen betrekking hebben op deze gang.Een paard moet ontspannen zijn ,in een lichte correcte aanleuning gaan en met een verende losse rug bewegen om met schwung te kunnen draven en galoperen.

Dat is het
Beter kan ik het niet uitleggen

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 13:09

Ah, ik geloof dat ik het wel een beetje snap.
Bedankt voor het antwoorden.