Help, gegevens oude eigenaar. Wat nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kenzo

Help, gegevens oude eigenaar. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 06:40

Hoi,

Ik heb mijn merrie in 2001 gekocht van een vrouwtje. Zij had haar toen nog maar een maand. Ze was erg bang van haar en wilde niks meer van haar weten. Ze heeft toen aan de eigenaar van de stal waar ze toen stond gevraagd of hij haar wilde verkopen. Zo ben ik bij haar gekomen.
Die vrouw heb ik nooit gezien en ik kon er dus niet achter komen van wie zij haar had gekocht. Nu na een telefoontje naar de KNHS ben ik erachter gekomen wie haar altijd heeft gestart. Ik heb nu na lang zoeken ook het telefoonnummer van deze mensen.
Nu komt mijn merrie uit het jaar 1992 en deze mensen hebben op 1995 het papier op hun naam laten zetten. Zij hebben haar dus vanaf 3 jarige leeftijd gehad. Ze hebben haar in 2000 nog gestart dus hebben haar best een tijd gehad.
Nu weet ik dus niet of ik deze mensen moet bellen. Ik wil meer te weten komen over haar en deze mensen kunnen mij denk heel veel vertellen.
Wat raden jullie mij aan om te doen? Bellen of niet bellen.....

Misschien zijn er mensen die dit herkennen en wel hebben gebeld. Hoe hebben jullie dit ervaren? zijn er tips hoe ik het aan zou moeten pakken?

Kytha

Re: Help, gegevens oude eigenaar. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 06:49

Doen!
Bij mij was het eigelijk precies andersom; ik wilde graag weten hoe het met mijn pony was, die ik zelf 4 jaar gehad heb en uit het oog verloren was. Uiteindelijk ben ik via via aan het telefoonnummer gekomen en heel lang getwijfeld of ik wel of niet zou bellen.
Uiteindelijk gedaan, en ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. Ik weet inmiddels waar hij is, en hoe het met hem gaat, en zij was van de andere kant blij wat van zijn verleden te horen..
Ik denk dat ze het alleen maar hartstikke leuk zullen vinden!

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 06:55

Ik zou het gewoon proberen.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 07:32

Gewoon doen, als je niet belt heb je helemaal niets toch?

rayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 07:36

Rayo zijn oude eigenaresse heeft mij opgespeurd en moet zeggen dat dat best leuk is idd. Ik wist bijna niets van hem en nu weet ik heel veel!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 07:46

Ik zou gewoon eens bellen, de fokker van mijn paard belde elk jaar even om eens te horen hoe het allemaal ging.
Als ze er niet van gediend zij vertellen ze het wel maar ik denk dat ze het alleen maar leuk vinden

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:40

Ik dacht dat ze geen namen mochten geven bji KNHS, teminste dat zeiden ze tegen mij. Maar heb je gewoon gevraagd wie de vorige eigenaren waren of wedstrijdverleden opgevraagd?
Ga toch maar weer eens bellen met KNHS.
Als ik jou was, zou ik gewoon bellen naar die mensen, wie weet vinden ze het wel harstikke leuk om te horen hoe het met hun oude paard gaat....

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 08:43

Ik heb naar haar sportverleden gevraagd en toen de naam gekregen. Op haar papier stond ook deze naam met adres. Zo ben ik aan het nummer gekomen.
Ik denk idd dat ik maar ga bellen. Heb daar vandaag geen tijd voor. Misschien vanavond. Ben best nieuwsgierig....
Hoe kan je zo'n gesprek nou het beste openen?

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:17

Tja ik ben ook altijd slecht in bellen
Ik denk eerst gewoon vertellen dat je dat paard nu in je bezit hebt, en dat je er (na lang zoeken) achter gekomen bent dat zij hem in haar bezit heeft gehad en dat je graag wat meer te weten komt?

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:49

ik zou gewoon bellen, mezelf netjes voorstellen, vertellen dat ik hun oude paardje heb gekocht en dan vertellen hoe ik aan hun telefoon nummer ben gekomen en dan zou ik vragen of ze het goed vinden als ik wat vragen stel en informatie kan krijgen over mijn leuke nieuwe paardje?
Als je vriendelijk en enthousiast blijft denk ik dat ze het heel leuk zullen vinden en je vast wel zullen helpen. En zo niet dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Succes!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:05

Oh wat leuk, ik zou gelijk gaan bellen om te horen hoe je paardje was en waarom deze is verkocht en nog tig vragen aan ze stellen..
Heel veel succes als je belt, laat je het ons weten?

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:06

Bellen! Je hebt niks te verliezen...

Indertijd toen ik mijn 1e eigen paardje kocht wist ik dat de vorige eigenaar haar van de fokker had (ze was 2jr oud toen ik haar kocht). Alleen stonden op de papieren nog de oude gegevens van de fokker, bij toeval ontdekten mijn schoonouders bij een zondags tochtje dat de fokker vlak bij ons woonden. We zijn gelijk diezelfde zondag na middag heen gereden waarbij ik dus ook een volle zus van mijn merrie heb gezien. Zo ontzettend leuk. Sindsdien heb ik van diezelfde fokker 2 paarden lopen, het is gewoon leuk om te weten waar zo`n paard weg komt.

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 20:42

Ik heb gebeld!!!!
Nog nooit zo'n enthousiast iemand gesproken. Ze heeft haar toen die tijd verkocht omdat ze zwanger was en ze alleen maar in stal stond of op het land en daar is/was het het paard niet naar. Ze was bij die vrouw altijd onwijs lief, heeft haar zelf ingereden en alles met haar gedaan. Dresuur, springen, millitarie alles.
Ze heeft foto's van haar van veulen tot 8 jarige. Ook haar moeder staat op de foto.
We houden contact en ze wil graag een keer komen kijken wat natuurlijk altijd mag.

Ik ben blij dat ik gebeld heb!!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:20

Hee wat leuk dat je gebeld hebt en dat die mensen zo positief waren!
En natuurlijk super om oude foto's te zien en meer van haar verleden te weten te komen!