Hoe zit het Precies met de stokmaat van mijn pony??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

orchideetjuh

Hoe zit het Precies met de stokmaat van mijn pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 00:22

Hoihoi..
IK heb sinds april een super leuk, lieve pony gekocht. Ik vond haar op een internet site, er stond: Leuke grote shetlander. Dus ik er op af Helemaal naar friesland gereden zonder ooit een foto van het paardje gezien te hebben. Na Gelukkig beviel ze me helemaal. Maar ze is dus 1.17 en ik weet dat shetlanders maar tot 1.07 gaan. Nu zat ik zo even met me nues in de boeken, en las dat mijn pony een Bpony is. Maar andere mensen vertellen mij Het is een Atje. ik weet het zelf niet meer . Ze heeft wel een veulenstamboek en daar sstaat ze ingeschreven als shetlander. En haar beide ouders zijn niet heel groot. Zijn normale shetlanders. Waar Haalt mijn pony die super lengte vandaan?

Wie kan mij alsjeblieft helpen. Groetjes

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 00:52

Heel veel kan ik niet vertellen maar ik doe mijn best.
Stamboek shetlanders gaan inderdaad tot de 1.07 meter. Is de pony groter, dan mag hij/ zij niet opgenomen worden in het stamboek. Jou shetlander heeft veulenpapier en is geregistreerd, de zekerheid heb jij dus dat jou pony een shetlander is.

Waar de lengte van jou pony vandaan komt?
Misschien door hoe hij/zij is opgegroeid?
Daar weet ik dus niet veel over te vertellen )

orchideetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 01:07

Jaa dat ze een shetlander is weet ik. En nu helemaal zeker dankzij jou bevestiging. Maar nu qua maat B of A. En verder wacht ik nog even af of iemand mij het geheimzinnege lengte van me pony kan vertellen. Heel erg bdankt voor je bevestiging Groertjesss xxx

Steph__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:21

A pony's gaan tot 1.17,5 en B pony's beginnen bij 1.18.. Dus jou pony ligt eigenlijk net op de grens.. Vandaar dat mensen zeggen het is een A pony en anderen zeggen dat het een B pony is..

Ze zou dus wettelijk een A pony zijn.. Maar je kan haar ook laten meten als B pony, al is dit voor het wedstrijdrijden niet even praktisch.. (hindernissen staan hoger enzovoort..)

Hoop dat je hier wat aan hebt..

orchideetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 12:11

Dankje hier kan ik degelijk wel iets mee thnx

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:19

Dat je pony zo hoog is en de ouders niet hoeft niet veel uit temaken, misschien was er in een andere generatie ook een grote pony, dat zou verklaring kunnen geven, dat het een generatie heef tovergeslagen (de lengte) En verder kan het ook gewoon gebeuren, mijn ouders zijn bevoorbeeld ook niet klein en ik ben inimini, mijn oma daarentegen ben ik al gepasseert met mn 1.60