[ENQ] hoeveel geld voor aan artikelen voor jezelf/paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tavb

[ENQ] hoeveel geld voor aan artikelen voor jezelf/paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 20:10

Hoi allemaal,

Mijn zus en ik zijn bezig om een eigen ruitersportzaak te beginnen. Graag willen we jullie hulp. Zouden jullie onderstaande vragen voor ons willen beantwoorden?

1 Hoeveel geld besteden jullie gemiddeld per jaar aan
a) artikelen voor jezelf
b) producten voor je paard

Vermeld hierbij ook even je woonplaats en het aantal paarden wat je hebt of rijdt.

Bedankt voor jullie medewerking en we houden jullie op de hoogte.
Laatst bijgewerkt door Eline op 03-11-05 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt + tag. Na 4 pagina's: slotje.

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:11

nu ben ik heel blond, maar wat is hier het nut van om aan mensen te vragen hoeveel ze gemiddeld per jaar uitgeven?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:11

ik heb het alleen maar heel druk met het opkopen van restpartijen van ruitersportzaken die ermee gestopt zijn

tavb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 20:13

Om een eigen zaak te starten moet je voor jezelf wel een duidelijk beeld hebben wat de gemiddelde persoon ongeveer uitgeeft. Vandaar onze vraag.

Kiwiko, ik hoop niet dat het ooit zover gaat komen bij ons maar zal je naam onthouden.....

ellepel

Re: hulp gevraagd van zoveel mogelijk bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:27

a-
niks, met een rijbroek doe ik wel vier jaar
chaps idem dito, andere kleding haal ik gewoon bij gewone winkels.
dus als je t zou uitrekenen kom ik om 20 euro per jaar.

b-alleen als iets echt kapot is, ik repareer dekens gewoon onder de naaimachine, maar reken ongeveer op 40 euro per jaar?

ik heb 1 pony

woonplaats is assen, hier zit al een hippo assen, maar mag van mij wel concurrentie bijkomen, beter voor de prijzen!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:56

40 euro per jaar voor 1 pony? Doe ik dan iets verkeerds???

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:01

FuRyoMaRLoeS schreef:

nee loes je doet niks verkeerd je houd gewoon van leuke dingen kopen voor je paardje ;een borsttuig,een hackamore en noem maar op. maar met 40 euro ga ik het niet redden hoor zet er nog maar een nulletje achter.En dat alleen voor mijn paarden nou hebben we er natuurlijk 4 maar toch.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:05

Kijk maar in mijn profiel zou ik zeggen, dan krijg je een idee wat ik allemaal koop voor mijn paard (ik heb Sjors nu 1,5 jaar) en waar ik woon .

Het zal vrees ik wel een paar 1000 euro zijn per jaar ...

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:08

lightmorebh schreef:
FuRyoMaRLoeS schreef:

nee loes je doet niks verkeerd je houd gewoon van leuke dingen kopen voor je paardje ;een borsttuig,een hackamore en noem maar op. maar met 40 euro ga ik het niet redden hoor zet er nog maar een nulletje achter.En dat alleen voor mijn paarden nou hebben we er natuurlijk 4 maar toch.

hahahaha heej doos, ja dat zal het zijn. sorry ik kan der niks aan doen jouw schuld, gino heeft mijn hartje gewoon gestolen

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:09

Ik denk dat je beter vragen kun gaan stellen zoals:
wat koop je zoal, wat het liefste, welk merk, hoeveel wil je maximaal uitgeven voor een bepaald artikel, wanner ga je naar de winkel en hoeveel koop je dat; alles in 1x of ga je meerder keren terug.
Ik zou ook kijken op welk doelgroep je je gaat richten, ga je voor de mensen die met de mode mee willen of voor mensen die echt wedstrijdsport rijden...

Maar hier de vragen
a) artikelen voor jezelf: niet veel, schat rond de 70 euries
b) producten voor je paard: te veel schat rond de 100/150 euries (en dat zonder dure aankopen zoals dekens enz)

Vermeld hierbij ook even je woonplaats en het aantal paarden wat je hebt of rijdt.

Ik woon in Belgie en ik rij 1 paard (van mezelf).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:17

Ik zal je uit de droom helpen. In het begin kocht ik wel, nu puilt mijn kast uit en ga dit binnenkort op internet zetten. Verders doe ik het met wat ik heb en heel soms als het niet anders kan koop ik wat. Ik koop dan alleen als ik het niet 2e hands wil kopen, zoals een goede winterdeken.

Ik heb dekens zat, eigenlijk te veel en een wat te dunr geworden winterdeken, daar doe ik dan een dunne fleecedeken onder als het kouder wordt. Is trouwens warmer voor het paard, dat lekker flanellen hemd zoals vroeger heeft hij dan aan, ligt op zijn huid en daar over heen een winterdeken.

Ik heb zeker geen kleding manie, mijn geld stroomt zowiezo al weg richting paard. Ik geef liever extra geld uit aan goede muesli dan goedkope brok en een dure rijbroek.

Spullen die er redelijk tot goed uitzien, koop ik graag 2e hands. Alles wordt toch vies op stal en slijt al een tierelier.

Aan mij zul je geen goede klant hebben, heb alles wat ik nodig heb en dat ene ding extra, een goede deken, een goede winterjas en 1 extra rijbroek hoef je het niet van te hebben.

Succes met de verkoop.

Overigens zit ik vlak bij een exclusief ruiterhuis en daar komen ze wel van heinde en ver naar toe. Hij heeft echt alles, zo niet laat hij het maken of besteld hij het speciaal voor je. Je snapt de centjesmakers komen bij voor keur bij hen en als ik daar dan sta met mijn banketstaaf antievliegen spray of zoutblokje en er wordt een stapel op de toonbank gekwakt en ach zo op het blote oog even een nieuw zadel, slik ik even en denk DE MIJNE IS ZELF BETAALD . Dus ze bestaan nog wel....... die beursentrekkers!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:21

hej mag ik dan ook een verzoekje indienen voor een nieuwe ruitersportzaak ?? ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een ruitersportzaak die egte shetlandspullen verkoopt. en dan niet van die hoofdstellen en shabrakken die eigenlijk tog beter om een kleine pony passen maar ook egt voor shetjes zijn. want ik kan eigenlijk alleen halsters vinden of dus mega-size hoofdstellen, maar daar blijft het ook bij.

maargoed ik verzorg dus 9 shetlanders, en een tinker, fjord, hackney en een vuilnisbakkie (alleen de hackney wordt nie meer gereden).
maar ik houw ook erg van veel verschillende kleurtjes bandages + dekjes, peeskappen en van alles en nog wat.

a) voor mezelf vooral wedstrijdkleding, soms een extra broek, of sporen of handschoenen ofzow. gemiddeld denk ik ongeveer €150 euro per jaar ofzow?
b) voor mn paardjes zit ik denk ik ook wel tegen de €200 euro

en owjah ik woon in hilversum

tavb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 21:54

Mensen ga zo door met reageren en geef ons zoveel mogelijk informatie. Ook zoals van de shetlanderspullem. we nemen alles mee in ons plan.

Moet wel eerlijk zeggen dat wij zelf maar eens naar ons bestedingspatroon moeten gaan kijken want wij geven toch wel meer dan gemiddeld uit.

Ga zo door!

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:04

Ik haal de specialere zaken vaak via internet. Ben in het bezit van een credit card en kan redelijk goed engels spreken en schrijven. Een extra winkel met alles in het assortiment heb ik dus niet echt nodig.

Kleding koop ik vaak in de uitverkoop en via goedkopere zaken zoals Decathlon, etc.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:36

shetland spulletjes zijn er zat te krijgen hoor al moet ik zeggen dat de mini dekjes idd haast niet aan te slepen zijn iedere keer als ik ze hier in de shop heb zijn ze vaak al weg voordat ze het internet halen

zelf geef ik aan het paarden spul ook bar weinig uit

een zoutblokje , halsters gaan jaren mee touwtjes ook (als je de juiste koopt)
rij zelf western mijn chaps zijn nu al 8 jaar oud en nogsteeds perfect
verder gebruiken we geen poespas de broek en schoenen die als 1e uit de kast vallen sochtends mijn kleine zijn shet heeft ook gewoon 1 zadel (western) 1 dekje 1 hoofdstel wel 2 halsters daar hij swinters veel breder is dan zomers

zijn gewoon zuinig op dat wat we hebben ..

ikke

Re: [ENQ] hoeveel geld voor aan artikelen voor jezelf/paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:40

Hmm, aan mij heb je ook niks. Als ruitersportzaken van types als ik moeten leven, dan krijgt KiWiKo het nog veel drukker
Rijbroeken en chaps gaan bij mij een eeuwigheid mee, zeker drie a vier jaar voor een broek en chaps leven gerust tien jaar, ook bij vijf keer per week rijden.
Voor het paard koop ik wat nodig is, en dit wordt pas vervangen indien versleten, gesneuveld. Ik heb een goed zadel, hoofdstel en ander gebruiksspul, dus dat is voorlopig nog niet aan vervanging toe.
Die eerder genoemde 40 euro per jaar gaat dus aardig op voor mij......

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:05

Citaat:

a) artikelen voor jezelf

Nou aan mij hebben jullie ook geen goede. Ik koop alleen als iets stuk is. Uhm, ik denk dat ik op de 50 euro per jaar zit. Nouja.. Paardenspullen zijn altijd best duur. Laten we zeggen 20 euro voor mijzelf en 50 voor mijn paard. Hoogstens. Alleen als ik echt iets nieuws moet kopen als een hoofdstel ofzo.

Ik kom uit Alphen aan den Rijn en heb een haflinger.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:50

Ik ben minstens 1000 euro epr jaar kwijt zo'n beetje. Voor twee ukjes. Komt misschien vooral omdat ik alles op maat moet laten maken.

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:58

ik ben ook denk ongeveer 800 euro per jaar voor mn paard kwijt...
Ik ben gek op setjes en dure spullen

Voor me zelf geef ik een stuk minder uit. Besteed liever geld aan mn paard

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:07

Vroeger toen ik 1 paard had en thuis woonde- kocht ik wel veel....
Nieuw paard - dus nieuwe spullen....
Heb in 1 jaar zo'n 5 dekens gekocht - winter en fleece en badstof etc en dan nog meerdere bandages en sjabrakjes
Nu heb ik een eigen huisje en een stal met 5 paarden en moet nu echt wel opletten wat ik uitgeef..
Heb nog wel 4 dekens gekocht, maar volgend jaar zal ik dezelfde gebruiken.
(eerst kocht ik om de 2 jaar een vervangende winterdeken)
Nu heb ik wat meer aan mezelf uitgegeven - meerdere rijbroeken en een beter zadel voor mijn kontje - omdat ik meer rij....
Maar met die rijbroeken doe ik ook wel 4 jaar, dus per jaar geef ik echt heel verschillend uit.
Wat ik nodig heb koop ik, geen extra's meer.
Zuid holland

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:15

tavb schreef:
Hoi allemaal,

Mijn zus en ik zijn bezig om een eigen ruitersportzaak te beginnen. Graag willen we jullie hulp. Zouden jullie onderstaande vragen voor ons willen beantwoorden?

a) artikelen voor jezelf

Woon in Bussum
Voor mezelf.. 1x per jaar een nieuwe rijbroek max 60 euro
1x per 2 jaar nieuwe cap max 60 euro
verder per jaar zo'n 2 paar nieuwe handschoentjes, 1x laarzen en ev. een paardrijjas ofzo.
Denk totaal per jaar max 150 euro

Toen ik nog op de manege reed, kocht ik echt iedere maand wel voor minimaal 30 euro
Nu koop ik niets voor het paard dat ik rij, ja misschien een keer een dekje, want alles is op stal aanwezig.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:36

nou...heel erg veel..

zal toch wel rond de 2500 euro liggen,als het niet meer is...
ik woon in noord-brabant

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:20

Volgens mij is er weinig ruimte voor kleine ruiterzaken, misschien is het voor je onderzoek ook wel belangrijk hoe ver mensen rijden voor een ruiterzaak.....
Daarbij word er tegenwoordig veel via internet besteld (ook tweedehands)
Wij hebben er hier 1 in de stad zitten - ga daar bijna nooit heen....
Dan moet er net wat stuk zijn - en wel gelijk nodig hebben,
een halster ofzo...
Meestal rij ik met de auto een half uur tot 40 minuten naar Drunens ruiterhuis... Daar hebben ze alles - normale prijs en goede kwaliteit en nette service.Een echte aanrader om te kijken (kijken als afkijken )
Hyporama is 20 min rijden, maar dat vind ik een rotzaak - groot, maar je moet echt opletten wat je koopt en ze hebben niet alles...(naar mijn smaak, merk) (bij ons in de buurt noemen ze het hypodrama en niet voor niets)
In breda zit ook een fijne zaak - 20 minutjes rijden, maar vind daar ook niet alles... (powerhorse geloof ik- het eindigde op horse )

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:30

samen denk ik €200,- tot €700 veschilt heel erg veel, dit jaar bijvoorbeeld een nieuw zadel gekocht, dan loopt het aardig op!
meestal bestel ik het via internet, er zit geen ruitersportzaak in de buurt. woon in Barneveld, en heb nog geen auto (ben 15)
of op bokt en marktplaats

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:35

Ik ben wel een koopverslaafde er aan. Ik houd heel erg van setjes!! Zelf rijd ik een pony en volgend jaar een paard die ik nu wel al verzorg en de nodige dingen al heeft!! Rijbroeken verslijt ik best snel en heb er dus ook echt 1x per jaar een nieuwe nodig (80 euro) Verder doe ik meestal mijn oude jas aan en met handschoentjes doe ik ook wel langer een cap koop ik ongeveer om de 2,5 jaar nieuw!! Ik moet voor het paard alles zelf kopen en ja dan heb je wel eens wat nodig en voor de pony is alles aanwezig. Verder koop ik ook wel eens 2de hands spulletejs omdat het anders gewoon te duur wordt. Als ik naar de winkel ga dan kom ik met meer terug dan dat de bedoeling is!!