wormenkuur

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

classic_life

wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 19:58

ik weet dat er al aardig wat topic's over zijn geweest... maar ik wilde graag weten welke wormenkuur het beste is voor in de winter of tenminste welke het meest door jullie wordt gebruikt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:00

ik ben eigenlijk wel benieuwt om de hoeveel weken je een wormenkuur mag/kunt geven.
die van mij heeft 4 weken geleden er 1 gehad, maar over twee weken gata hij voor een maandje weg en dan wil ik hem voor die tijd nog een keer ontwormd hebben. kan dat?

TS, ik denk dta je beter eentje kunt gegeven die extra is ook voor lint wormen enzo, kan even niet op de naam komen.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:08

ik gaf vroeger om de 8 weken een wormenkuur maar op mijn nieuwe manege geven ze de paarden om de 3 maanden ofzo een wormenkuur.
Over welke wormenkuur: je moet iedere keer een andere pakken omdat anders de wormen aan de wormenkuur wennen en ze er inmum voor worden... (moeilijk woord zeg )
@nano; ik zou hem vlak voor dat hij weg gaat nog 1 geven en als die dan terug komt weer een geven.

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 20:21

ja er zijn een aantal die bekent zijn dat wormen er resistent van worden...

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:14

nano schreef:
ik ben eigenlijk wel benieuwt om de hoeveel weken je een wormenkuur mag/kunt geven.
die van mij heeft 4 weken geleden er 1 gehad, maar over twee weken gata hij voor een maandje weg en dan wil ik hem voor die tijd nog een keer ontwormd hebben. kan dat?

Jennifer, ik zou Abarax pas weer een wormkuur geven als hij van Aurid terug is. Elke 6 weken ontwormde ik wel in het voorjaar maar dat was op een wei die heel intensief begraasd werd en waar er niks aan weideonderhoud werd gedaan, dus geen drollen weghalen, wel bemesting met stikstof in het voorjaar, maar verder niks.

Als je te vaak ontwormt, is ook niet goed.

TS: je dierenarts kan je het beste adviseren welke wormkuur in deze periode te geven. Hij weegt mee het weidebeheer, of je paard veel op de wei komt of juist niet, etc.