ehm, hoe de oren bijknippen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

ehm, hoe de oren bijknippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 19:30

ehm,

stomme vraag misschien,

maar hoe krijg je de oren van je paard, netjes uitgeknipt, ze heeft nu van die donzige dingen
mja, ze is een beetje bang van de schaar bij dr oren, weet iemand hoe je dit aanpakt?

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:31

Oren dichtknijpen. Naar binnen vouwen, dan de haren die naar buiten steken er uitknippen.

roxiie

Re: ehm, hoe de oren bijknippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:32

Ik doe het altijd met een tondeuze,, ( je akn ook een praam om doen)

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 19:37

@steffie? sorry, maar wat bedoel je met naar binnen vouwen?

_Aise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:46

Ik denk dat steffie bedoelt dat je je hand om het oor heen doet en ze dan bij elkaar 'knijpt', zodat je goed de haren ziet uitsteken die er af moeten.
Maar oren knippen is inderdaad niet zo een pretje.
Bij ons paard kan je gewoon aan zijn oren komen, maar zodra er een schaar in de buurt komt is het gedaan met de rust
Dus wij hebben ook altijd een praam nodig, helaas...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:10

ik knijp ook het oor bij elkaar en knip dan de haren weg.mijn pony was eerst ook nog al achterdochtig tegen over de schaar. wat ik deed is het oor pakken en dan knippen zonder dat ik echt haren weg knip tot dat hij rustig word.als hij rustig is ga ik echt knippen en nu kan ik gewoon het oor pakken en de haren weg knippen zonder protest of wat dan ook.
ik denk dat dit ook een kwestie van vertrouwen is.

Ulyssa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:49

Ik doe de oren alijd gewoon met de tondeuse en als het paard wat moeilijker is een praam er op..
Heb net gister voor het eerst bij mijn 4-jarige merrie de oren uitgeschoren en ze vond het helemaal niet erg!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:56

ik zou er geen praam op doen, daar krijgt hij denk ik wel een slechte ervaring er mee..ondanks dat er een kalmerende stof vrij komt.
Ik denk toch dat dat niet helemaal lekker is, maar ik zou denk ik ook schrikerig worden als er gezoem in je oor komt

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 21:53

een praam wil ik ook niet en de tondeuse vind ik nie sow fijn. t liefste doe ik t met de schaar, maar kan je dan ook zeg maar wat in de oor knippen en niet alleen die haren die je eraf knipt wanener je het oor bijelkaar knijpt?

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:29

Ik heb ook een pony die het heel eng vindt. Bij haar knijp ik ook nooit het oor bij elkaar. Dan leg ik een hand achter haar oren, waar ook het kopstuk van het hoofdstel zit, en dan knip ik gewoon de haren weg die weg moeten. En ik blijf rustig tegen haar praten. Ik heb het idee dat als je je hand daar legt, ze op een of andere manier denkt dat ze niet weg kan, en dan blijft ze na een poosje wel staan. Wel veel geduld blijven hebben, en niet boos worden.

Monster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:07

staat je paard buiten?
anders heeft het weinig nut namelijk.. is het zo koud voor die oren

maar gewoon de haren naar buiten steken, oor dichtknijpen en afknippen, met d epunt van de schaar vaan boven gericht(het liefst nog een kromme schaar ook)

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:29

nu staat ze soms nog wel buiten als het zonnetje schijnt, maar ze staat in de winter op stal hoor

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:44

mijn paard staat gewoon buiten en alleen de haren die uit haar oren steken (als ik het oor dicht knijp) knip ik eraf. Dan zal ze het tog niet koud krijgen ofwel ??

En als je paard het eng vind moet je veel gedult hebben en als hij het maar een klein beetje goed doet belonen, ik denk dat je daar meer mee bereikt dan met een praam...

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:26

Je hand over het oor leggen , het haar dat er uitsteekt knip je eraf (zo doe ik het toch )

Forestmeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:35

Ik knijp de oor ook altijd dicht en knip dan de uitstekende haren af, mijn shet vind het gelukkig niet erg, en blijft altijd braaf staan.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:38

Ik doe af en toe een klein knipje.
Ze vind het niet echt heel erg fijn, dus is het wat moeizaam, ik doe er dan ook enkele dagen over.
Het hoeft niet in één keer van mij.
Alleen als de plukken naar mijn idee té lang worden en gaan klitten knip ik wat weg.
Ook door het oor dus dicht te vouwen.

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:40

BleikjA schreef:
mijn paard staat gewoon buiten en alleen de haren die uit haar oren steken (als ik het oor dicht knijp) knip ik eraf. Dan zal ze het tog niet koud krijgen ofwel ??

En als je paard het eng vind moet je veel gedult hebben en als hij het maar een klein beetje goed doet belonen, ik denk dat je daar meer mee bereikt dan met een praam...

hangt van je paard af,
soms is het neit te doen zonder praam.
natuurlijk meot eht zonder geporbeert worden., en ook volgehouden.

maar als het echt neit gaat even praam drop draaien en je bent in 3 minuten klaar.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:56

ik doe altijd gewoon oren dichtknijpen en knippen.. maar die paarden bij wie ik het doe vinden ook alles goed..

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:56

Hollybolly schreef:
een praam wil ik ook niet en de tondeuse vind ik nie sow fijn. t liefste doe ik t met de schaar, maar kan je dan ook zeg maar wat in de oor knippen en niet alleen die haren die je eraf knipt wanener je het oor bijelkaar knijpt?

Als je het perse met een schaar wilt doen, moet je alleen maar de haren die eruit steken afknippen, anders wordt het echt lelijk en krijg je allemaal happen als je met een schaar de haren in z'n oor weg wil knippen.
Als je de binnenkant toch mooi kaal wilt, zul je toch echt aan een scheerapparaat moeten.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:00

Ik vind oren die helemaal uitgeknipt zijn, zonder nog haren erin niet mooi staan. Ik denk ook dat die haren er niet voor niets zitten Ik knip ook alleen maar altijd de plukjes die helemaal eruit zitten.

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:44

ook met de schaar krijg je ze mooi leeg vanbinnen, goed opletten wat je knipt als je in de oorschelp aand e gang gaat.
word bijna even netjes als met een tondeuse!

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:46

ik doe het altijd met de tondeuse op 2/3 mm, zodat wanneer ik uitschiet, er geen hap komt.
Ik vind het netter dan met een schaar..