Hennepstro (hemparade/Aubiose) ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Hennepstro (hemparade/Aubiose) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 17:13

Wie gebruikt het? En hoe bevalt het?
Hoeveel verbruik je? Kostenplaatje?

Voor de kinderboerderij (6 boxen) gebruiken we nu stro, maar dit kunnen we moeilijk afvoeren omdat het nogal omvangrijk afval is. We hebben een gemeentecontainer, zo'n grote voor bedrijven die elke week wordt leeggehaald, maar die zit altijd vrij gauw stampvol. We hebben al de grootste maat, en meer legen gaat niet.
Nu zat ik aan hennepstro te denken, omdat dit compacter is en volgens de verhalen langer kan blijven liggen.
Ook is ons stro best duur (3 euro per baal) en niet van hele fantastische kwaliteit.

Zou hennepstro een oplossing voor ons zijn? En dan bedoel ik qua afval, qua prijs en ook qua comfort.
We hebben in onze stallen 2 pony's een lama en 2 boxen met geiten(3 per stal) en 1 met 2 schapen. Dus geen koeien of andere grote dieren.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 17:43

Ik heb hemparade gebruikt en heb nu met eucalyptus erin. Het is in afschaf vrij duur, maar je maakt een bedje en daar doe je als je dagelijks mest wel lang mee. Het is minder stoffig dan stro en het afval is ook minder dan met stro. Ik geef wel een extra plak graszaadhooi tegen verveling, want knabbelen van stro zit er niet in. Ik gebruik 1 pak per week in een 3 x 3 box en begin met 4 pakken.