Rugversteviger. Waar dit te vinden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rugversteviger. Waar dit te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:33

Ik zoek een rugversteviger. Hij staat in de gids van imperial riding blz 101 Ik zoek geen bodyprotector ofzo.

Weet iemand of er een winkel is die dit heeft?
Ik had begrepen dat IR alleen aan bedrijven levert, kan wel een mailtje sturen ofzo voor een keer een uitzondering willen maken. Maar wil dan wel eerst weten of het niet in de winkels ligt.
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 03-11-05 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:36

Bedoel je deze?
Afbeelding
Die hebben ze bij Agradi.
www.agradi.nl
Ik heb de gids vanIR niet, dus heb geen idee of dit hem is hoor!

dorientjuh

Re: Waar dit te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:38

Waarvoor gebruik je zo'n ding eigenlijk? Zodat je minder last van rugpijn krijgt?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:47

Omdat ik er snel last van mijn rug heb en door mijn rug ga.

@Kiara nee dat is hem niet, hij lijkt een beetje opp een niergordel die je bij de motercross gebruikt.
Een band die om je heupen en onderrug gaat

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 17:23

volgens mij zag ik ze bij de trekpleister vandaag. stond inderdaad iets van rugversteviger op...

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:10

elke winkel die imperial riding in het arsortiment heeft kan deze bestellen, IR leverd absoluut niet direct aan particulieren. Zij kunnen je wel helpen met het vinden van een ruitersportzaak in de buurt die bij hun inkoopt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:12

Divoza is een winkel hier in de buurt waar ze aan leveren, maar ik weet zeker dat ze hem niet in het arrsortiment hebben.

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:27

Ik zoek dat ding dus ook!

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:28

waarschijnlijk zit je niet op deze reactie te wachten,maar als rugpatient kan ik je aanbevelen om je rugspieren onder prof. begeleiding te trainen,ipv naar zo'n hulpmiddel te grijpen,zo worden je rugspieren alleen maar slapper/luier,omdat die band die funktie overneemt!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:57

Amen Mexx2!

Ga je rugspieren trainen (en dat doe je door je buikspieren te trainen). Een roeitrainer doet wonderen. Ik spreek uit ervaring, kon 4 jaar geleden geen uur op m'n paard zitten zonder pijn, heb echt op het punt gestaan helemaal te stoppen, nu rijd ik Enduranceritten van 90 km!

classic_life

Re: Rugversteviger. Waar dit te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:04

bedoel je zoiets?

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:40

Die bedoel ik ja.

Ik rij ook endurance mag volgend jaar klasse twee starten. Ik snap jullie reacties over de spieren, en ga binnenkort ook naar de fysio hier voor. Tis alleen dat ,mijn rug nooit sterk genoeg hier voor zal worden.

cesara

Re: Rugversteviger. Waar dit te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:42

die heb ik ook, kun je bij de trekpleister kopen.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:05

daar was ik dus ook naar op zoek..
wat kost ie daar dan?

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:48

Als je naar een goede "normale" sportzaak gaat kan je ze daar ook gewoon kopen!

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:53

En wat doe je als je met gemak twee series van 100 buikspieroefeningen kan maken (gevolgd door twee series van 100 voor de schuine) en je rug bagger blijft? Zo'n ding klinkt mij ook erg aanlokkelijk in de oren.

Ik heb zo'n nierding voor het motorrijden (die had mijn vriend nog in de kast liggen) en op dagen dat ik echt geen kant op kan met mijn rug doe ik hem wel eens om, maar over het algemeen doe ik het toch zonder (of met een lading Aleve).

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:32

judith_cloud schreef:
Omdat ik er snel last van mijn rug heb en door mijn rug ga.

Dat heb ik ook, ik heb een vergroeiing aan mijn onderrug. Ik heb een speciale op maat gemaakte band van bij het ziekenhuis vandaan. Achteraan is hij met ijzeren baleinen verstevigd, vooraan rekt hij iets mee en is het kleefband zodat je hem strak kan aantrekken.
Geloof me, geen pretje! En echt helpen doet het bij mij niet meer Maar ik heb hem dan ook al drie jaar.
Als je meer info wilt mag je me altijd pb'en.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:35

Falona schreef:
En wat doe je als je met gemak twee series van 100 buikspieroefeningen kan maken (gevolgd door twee series van 100 voor de schuine) en je rug bagger blijft?

Naar naar dokter gaan.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:43

ik vind het moedig dat te zeggen tegen iemand.

Ik heb een ongeluk gehad met paard zo'n 3 jaar geleden. Daarbij heb ik mijn ruggewervel beschadigd waar verder nu weinig meer aan te doen is. Ik heb nog wel dagelijks last van mijn rug, maar de ene dag is beter als de de andere. Dat verpest het rijden voor mij behoorlijk. Ik fitness verder 3 keer in de week. Maar daar gaat het niet van over dus voor mij zal zo'n band een uitkomst zijn

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:32

Bij de doorgaanse motorzaken verkopen ze ook nierbanden, die heb je dan ook in wat kleinere formaten dan op de foto hierboven. Doeltreffend en minder duur dan de rugbanden die je vind bij de ruitersportzaken (60euro tegenover ong 20euro bij motorzaak).
Misschien is dat n ideetje? Ben je ook niet zoveel geld kwijt voor je beslist of t voor jou wel/niet fijn is .

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:32

je kan ook op marktplaats.nl kijken... daarkan je er heel veel vinden

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:18

Yvonniej schreef:
ik vind het moedig dat te zeggen tegen iemand.

Ik heb een ongeluk gehad met paard zo'n 3 jaar geleden. Daarbij heb ik mijn ruggewervel beschadigd waar verder nu weinig meer aan te doen is. Ik heb nog wel dagelijks last van mijn rug, maar de ene dag is beter als de de andere. Dat verpest het rijden voor mij behoorlijk. Ik fitness verder 3 keer in de week. Maar daar gaat het niet van over dus voor mij zal zo'n band een uitkomst zijn

Maar je bent dus wel naar een dokter geweest, om te laten onderzoeken wat het is. En weet waarom je nu dus last van je rug hebt.