kauwen op bit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Reddevil_taz

kauwen op bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 10:08

Mijn paard kauwt heel erg op d'r bit. Onder het rijden valt het nog wel mee, maar als we maar even ontspannen staat ze hevig te kauwen.
Ze doet soms ook de mond een stukje open, en dan maakt het helemaal een hels kabaal

Ze is nu 4 1/2 jaar, zou ze misschien aan het wisselen zijn? Moet ik er een tandarts naar laten kijken? Is het misschien normaal? Ik rijd nu 12 jaar, maar ik heb het nog nooit zo meegemaakt.

Graag jullie reacties

Sociolan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:48

Volgens mij is dat juist goed! Ze "speelt" zeg maar lekker op het bit en dat betekend dat het bit goed in de mond ligt.
Ik zie hier eigenlijks geen fout in.
Of ik moet verkeerd wezen?

Reddevil_taz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 13:20

Waarschijnlijk heb je wel gelijk, alleen is het wel heel erg. Het maakt zelfs zo'n kabaal dat omstanders in het bos er zelfs iets van zeggen.

Ik heb het ook nog nooit zo meegemaakt, het is ook niet af en toe, maar constant.

ellepel

Re: kauwen op bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:24

mijn pony doet het als hij zijn bit net in krijgt, net alsof hij hem dwars door midden wil bijten.

soms onder het rijden ook, merk je gewoon dat hij er mee aan het spelen is, en als we ergens stilstaan te kletsen dan begint hij er ook keihard op te kauwen....

ik vind t juist wel grappig..

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:42

Mijn paard doet precies hetzelfde, en dan ook nog z'n tong uit zijn mond. Helemaal geen gezicht .
Maar zolang je paard gewoon goed eet, is er niks met ze tanden aan de hand volgus mij.

art

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:43

Ze vinden het vaak ook gewoon lekker hoor...

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:31

volgens mij kunnen ze beter op het bit kauwen dan het vast pakken tussen de kiezen, staat jou paard niet te tandenknarssen want dat maakt ook aardig kabaal

Reddevil_taz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 11:45

bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ben in ieder geval geruster dat het niet iets ernstig is.
Zolang zij het lekker vind en ontspannen is dan kan ik er wel mee leven.

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:56

ik denk dat het wel door het wisselen kan komen hoor, mijn haflinger is nu ook aan het wisselen. elke keer na het rijden zijn het hele bit en de riempjes eromheen helemaal vies van al het speeksel!
ik weet niet wat voor bit je hebt, maar ik heb de kk conrad ultra daar kauwen paarden wel meer op dat een rvs bit.
ik zou je maar geen zorgen maken