Zeer gevoelig paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Zeer gevoelig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 09:38

Hoi,

Mijn paard is echt overgevoelig, met name op dekens. Ik heb allerlei dekens geprobeerd en ben uiteindelijk bij Bucas als beste pasvorm uitgekomen. Maar het enige probleem blijft, bij overigens alle dekens, dat op de schoft tussen de manen een drukplek ontstaat. Een schoftbeschermer, BH zoals ik het noem werkt niet voldoende.

Nu zit ik te denken om aan de schoftbeschermer, met name dus op de schoft gelooit schapenvacht te naaien zodat het extra zacht wordt daar, ik denk dat dat heb beste zal helpen. Of heeft iemand anders nog tips ??

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:41

ja dat heeft mijn moeder ook voor mijn paard gedaan. Het werkte niet echt geweldig. En het word enorm snel smerig.

Ik heb nu andere dekens gekocht en heb er eigelijk bijna geen last meer van. De BH heb ik ook geprobeerd, maar vond ik verschrikkelijk. Het verstikte het haar helemaal en hielp ook maar minimaal.

Linnie815

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:23

Bij mijn paard hebben we zo'n zachte babyfleecedoek erin genaaid. Hielp prima, schuurplekken zijn daarna niet meer ontstaan.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 11:46

Die BH is idd best lastig, maar ja, het werkt wel weer voor plekken op de borst.

Het punt is opzich niet de binnenkant van de deken, schuurplekken heeft hij van deze deken nauwelijks tot niet, het is het randje dat op de schoft hangt zeg maar. Dus ik zal daar echt iets omheen moeten doen om het randje zelf dus, maar ik wil dat niet aan het dek zelf doen want dan moet ik in het dek naaien dus dacht ik aan een BH met een bontrand erin....

Elskevree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:52

@ludora er bestaan dekens met een terug gesneden schoft (schoftuitsparing). De dekens komen bijna alleen in de arabierenwereld voor. Ik weet alleen niet meer precies waar je ze kunt bestellen op internet...

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:58

Ik heb bij mijn pony een tijdje een groot stuk schuim tussen de schoft en de deken gedaan (van die noppen, noppen op de schoft) hierdoor bleef de deken goed liggen en had ze geen last van schuurplekken.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:14

Elskevree schreef:
@ludora er bestaan dekens met een terug gesneden schoft (schoftuitsparing). De dekens komen bijna alleen in de arabierenwereld voor. Ik weet alleen niet meer precies waar je ze kunt bestellen op internet...

moest ik ook meteen aan denken, was de perfecte oplossing voor mensen bij mij op stal.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 13:40

Die heb ik ook gepast. Helaas......... Die ligt op de schoft dus mooi vrij maar verder.

Toch als ik mijn paard kritisch bekijk is ie echt niet gek gebouwd ofzo Maar daar lijkt het haast wel op, qua het zoeken van een goed passende deken. Echt erg vervelend !!!

Zou het schuimrubber niet dezelfde functie hebben als het schapenvachtje, ik denk namelijk dat mij paard ( ja sorry hoor ik kan er ook niet aan doen ) een allergische reactie zal geven op het schuim....

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:02

Ja, probeer een scapevacht. Wel rekening mee houden dat het niet te vies wordt anders gaat het ook schuren. Denk dat je gelijk hebt qua schuimrubber, is toch een beetje plastiekug, haha laat maar zeggen...je moet gewoon bepaalde dingen uitproberen.
Succes!

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:04

Schuim en daar dan een hoes er omheen maken van een laken ofzo?

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:09

Misschien een gek idee, maar is het een optie om geen denken om te doen?

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 15:00

Hilli schreef:
Misschien een gek idee, maar is het een optie om geen denken om te doen?

zucht.... dat komt wel heel uit de hoek !!

Neem van mij aan dat als dat een optie was dat ik dat ook zeker zou doen !!

Een laken om het schuim zou mss ook gaan, maar dan trekt er in het laken waarschijnlijk een vouw, en een vouw zal hoe dan ook drukken.

Ik denk dat ik meerdere schapenvachtjes koop en 2 BH's koop zodat ik kan wassen als het nodig is, want ook schoon moet het zeker zijn want anders wordt het helemaal een ramp met meneer denk ik....

Zucht hebben jullie wel eens eerder zo'n gevoelig paard meegemaakt ? Echt hij is de grootste kouwkleum die ik ken. Een neopreem singel zorgt voor uitslag, als ie wordt gestoken door een horzel heeft ie maanden lang grote bulten en veel jeuk. Ik had em met dubbele longe gelongeerd en de longeerlijn kroop onder zijn staart wortel, dat heeft nog geen 10 minuten zo gezeten en zijn staartwortel was tot bloedens toe open !! Het is gewoon één groot WATJE !!

pol013

Re: Zeer gevoelig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:27

Ik heb hetzelde probleem maar merk wel dat dekens die hoger sluiten, en dus een halve hals hebben, beter passen en minder drukken op de schoft. De harry horse highliner was een voorbeeld van zo'n deken.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 10:28

Ik heb nu een dikke onderlap tussen zijn lijf en de BH geklemt, ik hoop dat dat het voorlopig doet, anders ga ik schapenbont halen.

Ik heb ook naar die Highliners zitten kijken, maar qua overige pasvorm is dat weer niet je van het, bovendien heb ik vorig jaar flink centen uitgegeven aan 3 nieuwe Bucasdekens.... Echt balen dus....

Ik probeer eerst dit en anders ga ik maar weer opzoek naar andere passende dekens die mij dit probleem niet geven....