ShannaY schreef:Misschien heeft hij een nare ervaring gehad in de trailer (de bestuurder reed misschien hard, onverzichtig, of te wispelturig. Iedere chauffeur vind zichzelf een goede chauffeur, maar weinig mensen kunnen goed met een trailer rijden. Je geeft aan dat hij dit voorheen niet deed, dus ik zou bijna denken dat de oorzaak bij de chauffeur of een situatie met de trailer ligt.
Dat denk ik ook, maar nou is de vraag idd van hoe krijg je dat er weer uit. Natuurlijk rustiger gaan rijden op rechte stukken maakt het niet zo uit, maar bochten/optrekken/remmen zijn verschrikkelijk voor een paard, doe dus alsof je een ei op je dak heb liggen die er niet af mag rollen.
Verder wat al gezegt was, zet hem in de trailer, zorg dat ie goed vast staat, de stang ook 'strak' genoeg, zo dat ie zn benen niet meer over de stang kan slaan, loop 3/4 meter weg en wacht tot ie 2 tellen stil is wordt. dan meteen erheen uitvoerig belonen en eruitlaten, en zet hem er weer in. Dan wacht je idd tot ie 5 tellen stil is, en weer het zelfde... net zolang opbouwen totdat ie gewoon een kwartier kan wachten en hij stil blijft,
Als je dan idd rustig genoeg rijdt kan ik me niet voorstellen dat ie het dan ooit nog vertoont...