Welke boommaat op een Haf?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fredt

Welke boommaat op een Haf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 19:34

Zoals de titel al zegt: welke boommaat kan er nou het beste op een Haf?
Het is wel een vrij luxe Haf.

En welk zadel (merk) zouden jullie adviseren?

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:57

geen idee , ik dachta ltijd dat mijn paard de meest makkelijke rug zou hebben... normale schoft normale breedte .... nou mooi niet dus
ik kan je niks aanraden Qua merk. wel kan ik je aanraden paard mee te nemen of een zadelpasservice te laten komen en een zadel aan jou en je paard te laten passen.
wij begonnen met kijken wat ik mooi vond . alle zadels die ik tussen wel aardig en echt mooi vond vond ben ik op gaan zitten waarna er al snel een heleboel afvielen , daarna op mijn paard gaan passen en toen bleef er eigenlijk maar 1 over en dat is het zadel wat ik nu heb een premiere

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:10

Boommaat voor een Haf kan van alles wezen: van 28 tot 38, of nog breder. Laat een zadel door een expert aanmeten, dan weet je het.

unamie

Re: Welke boommaat op een Haf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:25

de meeste paarden hebben boomaat 32/33/34 maar er zijn genoeg paarden die nog veel breder hebben vooral haflingers kunnen behoorlijk breed zijn
nog smaller hebben maar weinig paarden of de schoft spieren moeten zo erg ingevallen zijn (zoals bij de meeste manegepaarden)

verder kun je het beste eerst je paard op laten meten zodat je weet wat de maat is en dan een zadel op maat kopen of laten maken

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:00

mijn haf heeft een medium boommaat, maar wel hoog uitgesneden kamer. Het ligt er een beetje aan hoe jou paard zijn bouw heeft

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:29

Ik denk dat Nancy (neem aan dat het om haar gaat ) een medium boommaat kan hebben, dat is 31/32 geloof ik maar dat weet ik niet zeker. Die heeft Indy nu ook en die ligt goed.
Qua merk kan ik je niet zoveel aanraden. Ik heb meerdere goede ervaringen van Wintecs bij Haflingers, heb er zelf ook een.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:14

Bovendien, veel haflingers hebben een korte rug, vaak zijn zadels met dikke keilkussens te lang en komen tot ver achter de ribben op de rug, niet echt lekker voor je paardje dus...
Neem er alsjeblieft een goede zadelmaker bij, die kunnen echt zien wat goed bij jullie past! (ik spreek uit ervaring )