Maat springschoen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

Maat springschoen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 18:58

ik heb hier totaal geen verstand van
Maar de eigenaresse van mijn bijrijdpaard had het over springschoenen kopen voor haar paard.

Nou vroeg ik mij dus eigenlijk af wat voor maat hij nodig zou hebben en hoe je dat zou kunnen zien of meten?

Het is een arabisch paard.

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:28

moet ze die dna niet gewoon zelf kopen het is haar paard

maar ff ontopic: weet niet waar je ze wil kopen , maar in de winkel weten ze wel welke maat je moet hebben en als je ze via i- net besteld maat pony?

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:29

Je hebt Small, Medium en Large. Large is voor grote paarden. Medium denk ik eerder iets voor jouw paardje.

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:39

ik denk ook medium
Ik hen XL ( ) voor mijn halfinh=ger maar die heeft dan ook grote hoeven zeg maar, ik weet niet of jouw paardje ijzers heeft? Die van mij heeft maat 3, kweenie of dat wat uit maakt hoor, maar dat staat natuulijk wel voor de breedte/grote van de hoef. Heb je maat 3 als ijzer? Zou het ook wel eens kunnen zijn dat je L nodig hebt, ik heb XL omdat hij ze ook op de wei om heeft tegen het aftrappen van ijzers. Maar waarom wil ze ineens springschoenen dan?

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:42

ik zou voor small gaan voor de beentjes van een arabier.. gebruik je ook peesbeschermers? anders kun je de maat daar wel ongeveer van afleiden

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:53

LPtjuh schreef:
ik zou voor small gaan voor de beentjes van een arabier.. gebruik je ook peesbeschermers? anders kun je de maat daar wel ongeveer van afleiden

hiermee bedoel ik dus dat een paardje wat peesbeschermers small heeft niet snel springschoenen in maat xxl moet hebben

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:10

Springschoenen zijn niet vlug té groot. Als je twijfelt tussen 2 maten: altijd de grootste pakken.

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 21:28

LPtjuh schreef:
moet ze die dna niet gewoon zelf kopen het is haar paard

Dat zou ook kunnen ja, maar ik wilde het voor haar verjaardag kopen
Nu maar hopen dat ze het niet leest (ze zit namelijk ook op bokt) Maar ze zei het zelf tegen me dat ik dat dan kon kopen !!

Goede tips, ik ga wel even kijken welke maat peesbeschermers ze heeft en anders vraag ik gewoon of ze ook nog geruild mogen worden in winkel..

ik heb namelijk hele mooie gezien bij divoza (beetje duur, maar zit in de stad) van neopreen!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:00

Ik heb voor mijn Epony een M springschoenen maar van mn eskadrons met bont vind ik ze eigelijk wat te groot..Maar die andere is M gewoon goed

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:57

Neopreen springschoenen zijn erg fijn.
Mijn ervaring is dat ze ook veel langer meegaan dan rubberen springschoenen.