Wat als je veulen poept waar het absoluut niet moet?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lotte1106

Wat als je veulen poept waar het absoluut niet moet?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 17:09

Haai!

Ons veulen (mini shetje) van +/- 5 maand oud, poept altijd voor zijn en zijn moeder hun schuilstalletje. Als we er strax weer gaan voeren is dat heel lastig, dan staan ze te eten tussen de stront! Ook zo'n lekker gezond idee!
Hij poept verder ook wel op andere plaatsen in het land maar vooral daar! We hebben geprobeerd het stalletje af te zetten met stroomdraad zodat hij er niet meer bij kon en de stront eruit gehaald, maar dan doet hij het er precies voor de draad! Bij ons zou het ook niet echt mogelijk zijn hun 2en een maand in een ander landje te zetten.

Wie heeft dit ook ooit eens meegemaakt en vooral opgelost?!? Of wie heeft er een idee wat je zou kunnen doen?

Thnx alvast!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:20

hum de mijne doet het in de waterbak..ook zo'n nare gewoonte....

ik zou niet weten hoe je dat afleert...

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:28

misschien zijn poep gewoon verplaatsen naar een andere plek in het land?? zodat alleen daar zijn poep ligt?

en wie weet gaat hij t nog wel ergens anders doen, t is nog maar een veulen..
kan j eniet ergens anders voeren dan?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:10

Ik denk dat je weinig kunt doen

Mijn merrie schijt en piest der hele stal vol (laat het vallen waar ze staat) en loopt alles door elkaar heen. Mijn pony daarintegen is zeer netjes, alleen schijt hij elke dag in de drinkbak

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:15

Ik denk ook dat je weinig kunt doen en misschien komt het inderdaad nog dat hij een ander WC-plekje krijgt.

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:16

Als je op die plek dan straks weer gaat voeren is de kans groot dat hij een ander plekje zoekt om te poepen.

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:18

lekker laten poepen
ik heb geen idee , maar mijn paard op stal schijt ook waar hij zin heeft en het lukt me niet het af te leren...

Selena87

Re: Wat als je veulen poept waar het absoluut niet moet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:14

Haha mijn paard poept ook wel eens in de waterbak en depony van silverxxhein staat bij mij in de wei die plast over zijn hooi heen!
Paarden zijn gewoon beetje rare wezens haha

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:16

De mijne is zindelijk... Mijn vorige paard ook al, ze pakken allebij een bepaald stukje in de wei en daar ligt het
Hoe je het leert? Geen idee helaas...

gesina

Re: Wat als je veulen poept waar het absoluut niet moet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:23

Tja of je het kan veranderen weet ik niet .
Hier hebben we een creatieftypje,Black maakt muurschilderingen,alles ligt dan ook keurig langs de kant
Nolan legt ookalles op een rijtje langs de kant en van de week stond ie even in de bak en daar poepte hij netjes over de onderste balk naar buiten.
Blue heeft sinds een week een uitloopstal en ze doet het buiten in een hoekje of ze poept in een hoekje van de stal

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:28

Alina schreef:
De mijne is zindelijk... Mijn vorige paard ook al, ze pakken allebij een bepaald stukje in de wei en daar ligt het
Hoe je het leert? Geen idee helaas...

Same here.
er zijn 4 plaatsen in de wei waar ze scheiten.
Het lastige is om het op te ruimen; het gras is daar nog hoog.