dilemma: pony buiten laten staan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

oakly

dilemma: pony buiten laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 16:35

Vandaag is de dierenarts langs geweest voor mn shetlander, die hoestte nogal, nu is het volgends hem dus beter om haar buiten te laten ( ze ging s´avonds op stal.)
Nu komt het, we hadden dus twee mooie stalletjes gebouwd en hebben dus geen schuilstal, die moet nog komen.
Maarja, dan moeten ze tot die tijd dus buiten blijven zonder schuilstal.
Verder ben ik bang voor de nacht, het geeft me een veilig gevoel om ze dan binnen te hebben.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu vragen wil maar ik zit er een beetje mee of het erg kwaad kan.
Laatst bijgewerkt door Karin op 02-11-05 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

oakly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 17:03

Ik wil het bericht eigenlijk anders maken,
Met de vraag wie laat zn shetlander buiten en wie niet ?
En waarom ?

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:03

of wát veel kwaad kan?
ik denk dat je het best het advies van de dierenarts kan volgen..
en anders het probleem aan hem of haar kan voorleggen en vragen waarom het precies beter is om de pony buiten te laten staan, gaat het om frisse lucht, of om het stof van het stro ofzo?
misschien kan je de pony zo kort mogelijk op stal zetten..
ik weet ook niet hoe veilig de plek is waar de pony in het land staat, ik zou het zelf ook een fijner idee vinden als de pony s'nachts op stal staat met die dingen die gebeuren de laatste tijd..

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:10

Je kan je pony best 's nachts buiten laten hoor, het weer is nu nog best zacht. En ik begrijp dat er wel een schuilstal komt?
Als er een boom is, of struiken, of zelfs een weidemaatje biedt dat ook beschutting.

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:14

Shetlanders kunnen prima buiten staan, zelfs in de winter al wordt een schuilstal wel aangeraden. Ik heb zelf een kruising Haflinger die altijd buiten staat. Ze heeft wel een schuilstal tot haar beschikking, maar gebruikt hem alleen om in te plassen . Je zult zien dat de meeste paarden als ze de keuze kregen niet eens veel in een stal zouden staan.