Bandages als 3-in-1 beschermers??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sidneey

Bandages als 3-in-1 beschermers??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 15:59

hallo,

Ik wil heel graag 3-in-1 beschermers maar aangezien deze nogal wat kosten (goede dan van eskadron oid.) Dacht ik, kan je bandages ook niet zo omdoen als die beschermers? Of kan dit niet? Als je denkt dat het niet kan graag ondersteunen
Alvast bedankt!

#Ymke#

Re: Bandages als 3-in-1 beschermers??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:58

niet kan klooien, gewoon sparen voor die 3-1 beschermers, dat is iets heel anders dan een bandage.

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:21

Nee, ze maken niet voor niks de 3-1 beschermer.
Bandages zijn er al zo lang...
Nee dus bandages knellen snel af en of het echt ondersteunt is nog nooit bewezen.

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 18:04

hoe moet je dan wel echt bandages doen? ik dee het altijd tot dat eeltknobbeltje in de vetlok, maar ik hoor zo veel verhalen pver bandages en bandageren dat ik nu ben gaan twijfelen, kan iemand mij het uitleggen?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:06

Ik bandageer tot aan het spoortje ook

Maar ik bandageer alleen achter (ja, in de kleur van het dekje), want ze strijkt. Kan net zo goed strijklappen omdoen, maar vind bandages netter staan.

Voor heb ik zwarte 3 in 1 beschermers van Eskadron. Is echt de moeite om even voor te sparen hoor

Diana_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:29

Ik vind dat als ik mijn eigen enkel bandageer ik wel meer onderteuning heb. Ik zou wel gewoon voor die 3 in1 beschermers sparen. Ik zelf rijd vaak met peesbeschermers en dan bandages achter. Of rondom bandages.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:35

Er is wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de relatie tussen bandageren en peesblessures. Conclusie daarvan was: onder bandages worden benen te warm, pezen lopen zo schade op. Misschien niet meteen de eerste keer, maar je kunt erop wachten. Door de benen zo dik in te pakken, kan de hitte die door werken ontstaat, niet weg.
De 3-in-1 beschermers zijn WEL goed; vaak zit er gel in wat de benen koel houdt tijdens werk, of zijn ze van ademend materiaal.
Als ik jou was zou ik dus even doorsparen, en niet gaan klooien met bandages (die overigens wel direct schade aan je paard doen als je ze niet precies op de goede manier omdoet!).

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 18:43

oke, maar als ik buiten rij 's winters en het vriest oid. of het is gewoon heel koud, dan doe ik juist bandages om voor de spieren/pezen zodat ze warmer worden. Want als mijn paardje 's winters buiten moet lopen heeft ie altijd stijve benen (door de kou). Met bandages is tie sneller op gang. Is dit dan ook fout? zomers rij ik vrijwel nooit met bandages. Maar dan vraag ik me af waar zijn bandages dan wel voor? Ze zijn er toch ook niet voor niks lijkt mij

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:19

dierfysio schreef:
Er is wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de relatie tussen bandageren en peesblessures. Conclusie daarvan was: onder bandages worden benen te warm, pezen lopen zo schade op. Misschien niet meteen de eerste keer, maar je kunt erop wachten. Door de benen zo dik in te pakken, kan de hitte die door werken ontstaat, niet weg.

Nou hoe lang moet ik wachten dan, ken wel meer paarden die vanaf 3 jaar zijn vierkant ingebandgeert, met onderlapen. Tja, die zijn nu tussen de 5-12 jaar en lopen Z t/m ZZ-Zwaar/PSG...
Dan duurt het wel lang denk ik

Als je goed bandageert, gebeurt er niks. Zoals boven te lezen is.
Als je het niet kan, leer het eerst. Dan kan het dus wel fout gaan..
Als je de 3-in-1 beschermers wil, gewoon voor sparen. Niet een bandage gebruiken 'als iets anders'. En al helemaal niet als je niet een weet hoe je een bandage moet gebruiken.

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 20:32

nou dat weet ik wel hoor, heb op een cursus ervoor gezeten
Van eeltknobbel tot eeltknobbel is mij geleerd.