Aansingelprobleem.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Aansingelprobleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 14:27

Mijn nieuwe leasepaard krijg ik niet fatsoendelijk aangesingelt!
Ik krijg 'm met moeite op het eerste gaatje gewoon omdat ze zich zoooo opblaast!
Soms sta ik daar 5 minuten te pielen om alleen de stoot al een stukje door dat ijzerding te krijgen!
M'n handen branden en ik word er echt heel ongeduldig van!
En als het dan echt echt echt niet lukt, dan flip ik helemaal en krijgt ze weleens een stomp .
Niet het slimste dus.
Normaal ben ik echt heel geduldig, maar dit kost zoveel moeite en m'n handen doen zo'n pijn, dat het écht niet lukt
Dan heb je het net op het eerste gaatje.. ga je naar de bak, wil je nog een gaatje aansingelen anders ligt het zadel ernaast, en dan glipt de stoot weer uit je handen en ben je weer bij het begin..

Ze weet dondersgoed wat ze doet, daarom kreeg ze toen ook gewoon een stomp omdat ze het bleef doen..

Normaal pak ik het heel rustig aan, gewoon praten en belonen als het in een keer lukt..
Deed ik nu ook, dat rustig blijven, maar na 5 minuten raakt mijn gedult gewoon op

Hoe kan ik dit oplossen zonder mijn gedult te verliezen?

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:31

langere singel aanschaffen

Ilzjuh

Re: Aansingelprobleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:34

maar dan glijdt toch nog steeds het zadel eraf als je paard zich opblaast en je krijgt de singel niet strak genoeg? of ligt dat nou aan mij?

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:35

Lanngere singel lijkt mij ook het handigst!
Wat voor maat heb je nodig? Ik heb nog diverse singels in de aanbieding!!

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:35

Of hem aan de andere kant 1 of 2 gaatjes lager vastmaken. Dan heb je in elk geval het eerste gedeelte minder moeite. Meestal lukt het dan wel als je wat meer ruimte heb om kracht te zetten.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:36

Ilzjuh schreef:
maar dan glijdt toch nog steeds het zadel eraf als je paard zich opblaast en je krijgt de singel niet strak genoeg? of ligt dat nou aan mij?

haha nee hoor er zitten vast genoeg gaatjes in het zadel! ze moet geen singel aan gaan schaffen die 30 cm langer is natuurlijk

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:36

nee, nasingelen

dus grotere singel

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 14:40

menollyke schreef:
Of hem aan de andere kant 1 of 2 gaatjes lager vastmaken. Dan heb je in elk geval het eerste gedeelte minder moeite. Meestal lukt het dan wel als je wat meer ruimte heb om kracht te zetten.

Aan de andere kant zit ie ook op het laatste hoor
De eigenaresse heeft zelf ook problemen met aansingelen dus ik zal het haar idd even vragen of ze mss een langere singel heeft/wilt kopen.

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:43

Je hebt er ook een handig ding voor, zal ff zoeken of ik het kan vinden bij Divoza, soort houten plankje, waar je in het midden een puntje van de stoot stopt en dan handig kunt aantrekken.

Afbeelding

Een singelspanner.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:45

Marliesje schreef:
Je hebt er ook een handig ding voor, zal ff zoeken of ik het kan vinden bij Divoza, soort houten plankje, waar je in het midden een puntje van de stoot stopt en dan handig kunt aantrekken.

Afbeelding

Een singelspanner.

het kan aan mij liggen,maar ik zou echt niet weten hoe ik dat ding moet gebruiken

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:45

beautylover schreef:
Ilzjuh schreef:

haha nee hoor er zitten vast genoeg gaatjes in het zadel! ze moet geen singel aan gaan schaffen die 30 cm langer is natuurlijk

whahah nee oke ik snap het al

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:46

Aan de andere kant zit ie ook op het laatste hoor
De eigenaresse heeft zelf ook problemen met aansingelen dus ik zal het haar idd even vragen of ze mss een langere singel heeft/wilt kopen.[/quote]

tja als die aan de andere kant al op het laatste gaate zit ik zou zegen veras hem en maak die singel daar losser dan singel je maar aan beide kanten aan

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:46

en als die op het eerste gaatje zit dan word het een andere singel

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 14:52

Marliesje schreef:

Afbeelding

Een singelspanner.

Hoe gaat dat lukken als ik 'm nieteens door dat ijzeren krijg?

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:58

Oke, das waar, maar het is wel handiger als je alleen net het puntje erdoor krijgt.
Maar anders is het antwoord doodsimpel aan andere singel.

Hoe je dit gebruikt?
Je houdt het handvat naar beneden langs de singelstoten vast, gaat met een puntje van de stoot door de singel en klempt dat puntje in het midden van dat ding vast, dan breng je het handvat naar boven en door de hefboomwerking kun je makkelijk aansingelen.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:04

haha bedankt zo moeilijk is het dus niet

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:09

't best een handig ding, ik heb bij een Duits vrouwtje paarden verzorgd, en daar kwam ik het tegen. Ben zo'n ding daarna eigenlijk nooit meer tegengekomen eerlijk gezegd.
Voor mensen die ook niet al te sterk zijn met aansingelen is het ook wel handig.

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 15:10

Bij mij op de manege had ook iemand die
Erg handig ja