Piephak..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_oud

Piephak..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 14:02

hallo allemaal..
ik heb een oogje op een paard maar de eigenaar vertelde mij dat zij een piephak heeft.. ik heb hier eerlijk gezegt nog nooit van gehoord!
kan iemand mij uitleggen wat dit is? en of dit gevolgen kan hebben om verder met haar de paardensport in te komen?
Ook wil ik het paard altijd laten keuren.. kan een paard hierop afgekeurd worden..? natuurlijk wil ik het paard ook laten verzekeren.. kan je een paard met een piephak ook alten verzekeren op kreupelheden? ik hoop dat iemandmij zo snel mogelijk kan helpen!
Groetjes Lisa..

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:03

Even op google zoeken misschien ?
Misschien heeft hij dat wel als een naam voor iets anders, je zou het eingelijk hem moeten vragen.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:14

Het is een schoonheidsfoutje. Er zit dan vocht in de hak; dit komt meestal door het tegen de wand slaan. Kan geen kwaad. Afhankelijk van hoe erg het is is het wel of niet storend.

Lisa_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 15:04

love_sander schreef:
Even op google zoeken misschien ?
Misschien heeft hij dat wel als een naam voor iets anders, je zou het eingelijk hem moeten vragen.

ik heb idd op google gekeken.. ene keer staat een schoonheidsfoutje.. andere keer dat het meer kwaad kan.. dusjah.. de eigenaresse zegt.. dat ze er geen last van heeft.. maarjha.. wat niet is kan nog komen?
Groetjes..

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:18

Waar ik een paar jaar geleden stage heb gelopen, was ook een paard met een piephak, had hier geen last van, ook niet met rijden.

Puera

Re: Piephak..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:14

Mijn paard heeft ook een piephak. Maar ik geloof dat ik er meer last van heb (ik vind 't niet mooi staan), mijn paard iig helemaal niet.

Een schoonheidsgebrek, zoals een piephak vaak wordt genoemd, drukt de prijs van een paard. Voor jou alleen maar positief. Let wel dat je 't paard iig klinisch laat keuren voordat je 't koopt. Mocht ze last hebben van die piephak, dan komt 't bij de keuring wel naar voren.

Qua verzekering moet je 't even navragen bij de maatschappij waar je 't paard wilt gaan verzekeren. Mijn paard heeft die piephak sinds maart en ik heb geen commentaar van de verzekering gehad bij de halfjaarlijkse taxatie.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:31

Piephak is niet meer en minder dan een schoonheidsfoutje.
Dit hebben wel meer paarden en die kunnen gewoon hoog in de sport lopen hoor.
Het is alleen niet zo mooi om te zien, maar dat is bij alle schoonheidsfoutjes.
Ik zou een goed paard daar in ieder geval niet om laten staan, of het moet heeeel storend zijn.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:33

Ik heb een paard gezien met een hele erge piephak, dit was heel erg lelijk. Ik zou een keer naar het paard gaan kijken en dan beoordelen of jij het storend vind of niet. Ik denk dat hij wel meer kans heeft om niet goed gekeurd te worden bij een keuring, maar ik weet het niet zeker..

Groetjes, Sophie

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:34

een paard bij mij op stal heeft het ook . heeft hier geen last van en valt niet super op , maar je ziet het wel...

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:38

Sfiejj schreef:
Ik heb een paard gezien met een hele erge piephak, dit was heel erg lelijk. Ik zou een keer naar het paard gaan kijken en dan beoordelen of jij het storend vind of niet. Ik denk dat hij wel meer kans heeft om niet goed gekeurd te worden bij een keuring, maar ik weet het niet zeker..

Groetjes, Sophie

Nee hoor hier kunnen ze niet op afgekeurd worden.

oakly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:53

Mijn fjord had ook een piephak, op de keuring zei die keurmeester ( of hoe die ook heten mag ) kijk een piephak, ik heb me suf gekeken maar had geen idee waar die het over had, in de hak zit iets of wat vocht.
Hij zei dat het ook iets tijdelijks kon zijn en van in de trailer staan kon zijn. Over de harde weg lopen scheen goed te zijn.

Imago01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:56

Mijn paard heeft een piephak, is 15 jaar, nog nooit kreupel geweest en loopt ZZ-licht dressuur!

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:59

Het hoeft idd geen enkele belemmering te zijn.

Vraag is wel waardoor het komt. Als het een paard is dat uren per dag tegen de wand aan staat te rammen, dan kun je je natuurlijk afvragen of je daar blij van gaat worden...

Steph__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:18

Ik heb nu ook een paard gekocht met 2 piephakjes, maar het valt nog niet eens zo heel erg op bij hem.. Ik zal eens opzoek gaan naar een foto waar je het kunt zien..

Afbeelding

Op deze foto kun je het wel zien, maar je ziet het alleen als je erop let..

Mijn paard is trouwens klinisch en rontgen gekeurd en beide goedgekeurd hoor.. Heeft geen stalondeugden of wat dan ook, dus tjah.. (dus ook niet tegen de muur rammen..)

Hij heeft Z1 dressuur gelopen.. Dus echt er last van hebben Denk het niet