Omdat de vorige eigenaar van mijn paard zijn paspoort kwijt is geraakt, moet ik nu een duplicaat aanvragen. Hij is dus wel gechipt en heb ook een ingevuld blauw knhs aanvraagformulier thuis liggen. Tot nu toe heb ik het nog niet aangevraagd omdat ik toch nog wedstrijden ga rijden. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en hoelang zo'n aanvraag formulier geldig is?
Ja is idd erg slordig van de vorige eigenaar. Maar ik zal ook knhs informeren of ik een aangifteformulier van verlies bij de politie moet halen. Het is tenslotte niet mijn schuld dat het kwijt is Kweet dat ik em niet had mogen vervoeren officieel, maar ja, khad hem moeilijk kunnen laten staan tot het paspoort er was. Ik heb inmiddels bij KNHS navraag gedaan over de kosten...schrik niet... 275 euro voor een duplicaat!!! Nou dit vind ik echt belachelijk en voorlopig ga ik het dus maar niet aanvragen(kheb een entingsboekje dus daarvoor is het niet nodig) en wedstrijden ga ik voorlopig niet rijden! Hoe durven ze het te vragen zeg!! Ik heb het toch niet kwijtgemaakt, beetje vreemd dat als ze bij KNHS de gegevens hebben van de vorige eigenaar ze die kosten daar niet verhalen,maar dat ik daar voor op moet draaien!!!
Hij beschikt niet over papier, dus vandaar KNHS paspoort.....