keuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cloaca

keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 11:59

hoi.

ik ben van plan om over een tijdje een pony te kopen.
ik wel hem dan natuurlijk eerst laten keuren.
moet je daarvoor bij je dierenarts zijn? en hoeveel kost een keuring ongeveer?

alvast bedankt

ArabStables

Re: keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:20

Goed dat je je pony laat keuren. Hiervoor moet je inderdaad bij de dierenarts zijn. Bel meerdere dierenartsen op want de prijzen voor een keuring kunnen per dierenarts zéér verschillend zijn.
Ik dacht dat een keuring tussen de 50 en 100 euro kost.
Meestal is het zo dat als de pony goedgekeurd wordt deze kosten voor de kopers zijn (jullie dus) en wanneer het beestje afgekeurd wordt, de kosten voor de verkoper zijn. Spreek dit wel vante voren af!

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 13:57

ja zal ik doen
ik vind tussen de 50 en 100 euro nog wel meevallen

*zucht* ik heb zo'n zin om een pony te kopen.... ik droom er al jaren van heheh... alleen ik moet nog even door sparen en een baantje vinden

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:02

Dat zijn de kosten voor een klinische keuring. Als je ook rontgenfoto's wil laten maken ben je al gauw 450 euro kwijt...

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:39

ik heb mijn (toen) 2 jarige klinisch laten keuren en was 95,- euro kwijt.

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:09

Klinische keuring is voldoende. Rongenologische keuring is duurder maar in mijn ogen niet noodzakelijk.

Zelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:20

klinisch en rontgenologisch ben ik hier in belgie 300 euro kwijt totaal.

nadezda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:35

Een klinische keuring kost +- 100 euro en is altijd verstandig om te doen.

cloaca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 22:17

ja ik ben van plan klinishe keuring te doen. rontgenfoto's lijkt me niet echt nodig. de mensen die ik ken met een paard hebben dat ook niet laten doen

pintara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 01:22

altijd zowel klinisch als rontgen laten doen, die 400 euro ben je in een mum kwijt als er na enige tijd toch iets blijkt te zijn (ocd kan soms in't begin weinig problemen vertonen en in klinisch niet aan het licht komen maar de kosten lopen enorm op als er problemen komen bij belasting of veelvuldig trainen. opereren kost geld!! beter een duurder paard dat in orde is dan problemen nadien. goedkoop wordt dan duurkoop

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:48

pintara schreef:
altijd zowel klinisch als rontgen laten doen, die 400 euro ben je in een mum kwijt als er na enige tijd toch iets blijkt te zijn (ocd kan soms in't begin weinig problemen vertonen en in klinisch niet aan het licht komen maar de kosten lopen enorm op als er problemen komen bij belasting of veelvuldig trainen. opereren kost geld!! beter een duurder paard dat in orde is dan problemen nadien. goedkoop wordt dan duurkoop

dat ligt er dus maar net aan. Hoe duur is t paard?? laat je t alleen voor jezelf keuren of is het ook voor de verzeekring? Ik heb mijn toen 2 jarige alleen klinisch laten keuren. daar is hij zonder op of aanmerkingen door gekomen en ik heb m gelijk uitgebried laten verzekeren dus ook voor ziektekosten. Zo heb ik dus een vangnet mocht er ooit wel wat aan de hand zijn. En bij de meeste verzeekringen is een rontgolische keuring verplicht als het verzekerde bedrag boven de 4500,- zit.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:41

Keuring moet je inderdaad door een dierenarts laten doen. Een klinische keuring kost bij onze dierenarts in totaal 80 euro

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:24

hoe belangrijk is het dan om rontge te laten keuren, wat word daar meer door bekend dan klinish?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:29

Ja veel meer, de dierenarts ziet dan precies of de botten in orde zijn of dat ergens een vergroeiing zit bijvoorbeeld. Dus het zijn twee aparte keuringen maar de dingen van een rontgen zie je neit met een klinische keuring en de dingen van een klinische keuring zie je ook niet met een rontgen