een paar vraagjes want ik heb eindelijk een trailer!!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

yatoucha83

een paar vraagjes want ik heb eindelijk een trailer!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 21:55

hey hey.
een paar maanden geleden is mijn vader bij toeval in het bezit gekomen van een tweepaards heja trailer.

we moesten afwachten hoe en wat want alles moest geregeld worden via een curator van iemand.

nu heb ik gehoord dat als ik m zelf verder opknap ik m mag hebben en op mijn naam mag zetten jjjjjooooeeeeehhhoooeeee eindelijk dan een eigen trailer!!!!
er moeten wat dingen gebeuren aan de trailer:

* er moeten als eerste nieuwe banden onder.......
* bodem moet geschuurd worden en geverfd
* bodem moet vastgezet worden hout is niet rot maar plaat ligt linksachter een beetje los
* bedrading moet even na gekeken worden, dat kan mijn vriend doen
* kentekenbewijs moet weer aangevraagt worden en hij krijgt dan een zogenaamde vluchtkeuring oid
* op de achterklep moet iets van een soort mat oid komen.......

wie kan een gok doen wat ik hier voor kwijt ben?

wie heeft er ervaring met 1 van bovenstaande dingen die nog aan de trailer moet gebeuren?

groetjes leonie

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:07

pff, ik weet niet precies wat je ervoor kwijt bent, maar wij hebben ook een oude gare trailer gekocht voor een paar centen.
moet helemaal nieuw hout in (ook de bodem, JUIST de bodem) ook nieuwe bedrading, lampjes e.d.
geen idee wat het gaat kosten , maar ik schat het op zo'n 300 euro.
anders gewoon even rond bellen, dan weet je het

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:13

Vergeet ook de remmen niet te controleren ! Ik heb toevallig net prijs opgevraagd om een bodem van een (Hotra) trailer te verneiuwen, dat kost 600euro ex btw incl nieuwe gietvloer, de remmen kosten 100euro per as (200 dus)

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:20

600,-???
om het te laten doen dan denk ik?

carrie79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:25

We hebben ook een oudje gekocht en ZELF helemaal opgeknapt. De banden vonden we tweedehands via internet en waren nog zo goed als nieuw! (dus mazzeltje). verder nieuw neuswiel, nieuwe achterklep, vergrendeling allemaal vernieuwd, bedrading opnieuw getrokken en nieuw verfje erop... Je moet dan wel rekenen op een bedrag zo rond de 4 a 500 euri. (daarnaast natuurlijk de banden uitlijnen en de remmerij na laten kijken).

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:47

carola1 schreef:
600,-???
om het te laten doen dan denk ik?

Ja, op een trailerbodem ga ik niet bezuinigen. Vroeger toen ik op de ponyclub zat hadden wij een gezamelijke veewagen (15 paarden) op een dag, toen we terugkwamen van wedstrijd en de veewagen draaide op ons erf, trapten de paarden door de compleet vernieuwde bodem heen!! en geloof me, dat wil je niet meemaken mijn vader ondersteunde een paar hoeven onder de veewagen, terwijl wij de paarden uitlaadden...gelukkig hadden wij genoeg stallen, het was een ware ziekenboeg van paarden die dus niet meer vervoerd konden worden
Ik heb zelf een paard van 1.80 dus niet echt een lichtgewicht....dit soort dingen maakt je wel heel erg kritisch op bodems van trailers

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:46

Ik heb je topic verplaatst naar VMR.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:56

Trailerbodem laten vervangen kost bij Heja 375 euro inclusief.
Nieuwe banden kosten 90 euro per stuk. Denk erom dat je banden moet hebben met een draagkracht van 500 kilo per band, liefst meer. Gewone autobanden voldoen dus niet.
Een 'nakijkbeurt' bij Heja zelf kost ongeveer 75 euro.

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:25

@ mist,ik zeg ook niet dat jemoet bezuinigen op de bodem hoor, dat is het belangrijkste van de hele trailer.
wij gaan over 2 weken info vragen bij paard en koets,daar stonden vorig jaar ook een paar trailer dealers,zeker weten dat zij ons goed kunnen adviseren.

@ ibbel, das een goed advies, heb ik nog niet bij stil gestaan.