Zadels en tuigage.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lourens

Zadels en tuigage.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 16:32

Waarom hebben ze op de manege's ALTIJD bruine zadels. Ik wil ook wel eens op een zwart zadel rijden. Een vriend van mij heeft een paardenspullen fetish, hij heeft alles van een merk met rood logo en een blauw streepje erin. Kan ik ook zadels huren om te kijken welke lekker zit? Zit er veel verschil in dure zadels en goedkope zadels? Hoe worden deze onderhouden? Met vaseline?

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:36

Wat maakt het uit of een zadel bruin of zwart is...
sorry, dat begrijp ik niet..

je kunt idd zadels huren of ze op je paard passen en hoe ze zitten, als ik het goed heb. En ja, natuurlijk zit er verschil in dure en goedkope zadels! Kieffer bijv is vrij duur, Wintec ook als ik het goed heb, weet niet zeker.. Meestal onderhoud je je zadels en hoofdstellen en alles van leer, met zadelzeep..

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:41

Je kan ook bij een ruitersportzaak o zadels gaan zitten en kijken of ze lekker zitten. Er zit zeker verschil in prijs: Je hebnt zadeltjes van een hondert euro (die vaak binnen een half jaar al in de vuilnisbak verdwenen zijn ) en je hebt zadels van duizend euro. Kieffer bijvoorbeeld Ja!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:24

Dat er bij jouw manege alleen bruine zadels zijn zal wel aan het toeval liggen . Het is maar net wanneer de zadels zijn aangeschaft en wat er toen in de mode was (en dus veel te verkrijgen).

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:29

een paarden spullen fetish nog wel ... dan denk ik eerder aan andere dingen ... maar goed ... tussen bruin en zwart leer zit geen verschil .. na ja t ene is geverft en het andere niet

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:38

haha ja die zadels zijn vaak al wat ouder, en zwart is de laatste 5 jaar vooral erg in trek, al zie je de laatste tijd toch ook weer wat vaker bruin terug.
Zadels heb je inderdaad vanaf een paard honderd euro, tot zo'n 1500 tot 2000 euro. Op het einde heb je wel echte goede merken als stuebben, KN, Euroriding, Passier en Kieffer. Maar bv. Pagony en Wintec hebben ook minder dure modellen. Gewoon even informeren, internet en winkels bekijken!
Onderhoud heb je met zeep, olie en andere middelen.

Lourens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 09:54

shadowflower schreef:
een paarden spullen fetish nog wel ... dan denk ik eerder aan andere dingen ...

Hoi Shadowflower hoe moet ik deze opmerking interpreteren. Het schijnt regelmatig voor te komen dat paardenliefhebbers ook verslaafd zijn aan het kopen van spullen. Dekje hier, tuigje daar, kammetje zus, zadeltje zo..................................Maar ik ben wel benieuwd aan wat voor dingen jij denkt?

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:55

Op alle maneges waar ik ook heb gereden rijden ze op zwart.
Dit lijkt me een goede reden om van stal te wisselen.

Ok, laat ik maar even over mijn hart strijken er hier serieus op in gaan.
Maneges kopen vaak grote partijen zadels ineens, en als je veel van hetzelfde type koopt, krijg je korting.
Vandaar allemaal hetzelfde type bruine zadels.

Er is een inmens verschil tussen een goedkoop en een duur zadel.
Qua kwaliteit, maar ook qua pasvorm en comfort.
Al ligt het er wel weer aan wat je zelf prettig vindt zitten, en wat goed op jouw paard past.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:05

zo kan je het zien bij fetish denk ik eerder aan een ander soort iets . Ik zou een paarden spullen fetish eerder een koop verslaving noemen ... ^^

#Ymke#

Re: Zadels en tuigage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:10

Ik smeer m'n zadel elke dat met uierzalf in en dat werkt echt super, word hij superzacht van én ik blijf goed zitten

en bruin is toch juist mooi :D

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:15

Bij ons op de manege hebben we verschillende zadels van stubben tot JC tot merkloos van bruin tot zwart. Dressuur, vlz. Dus ja bij ona hebben we een heel assortiment.

Maar Ymke instrijken met uierzalf dat heb ik nog nooit gehoord!!

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:19

Toen ik nog op de manege reed waren er alleen maar zwarte zadels
maar wat maakt t uit?

#Ymke#

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:14

Whisperke schreef:
Maar Ymke instrijken met uierzalf dat heb ik nog nooit gehoord!!

Ah jawel joh, goeie dikke lag erop smeren, dan blijf je ook extra goed zitten, ideaal als je niet kan doorzitten

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 01:12

Ik heb op maneges altijd op zwarte zadels gereden hoor. Maar wat maakt het eigelijk uit?

babettefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:53

misschien zie je op bruine zadels minder goed het vuil dan op zwarte?? heb echt geen idee, al vond ik zwart wel het mooiste en heb ik nu ook zwart zadel. maar volgende wordt bruin denk ik

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:57

tja ik zou gelijk van manege veranderen hoor, bruine zadels.. hoe durven ze

Nu even sirieus, ga je daar beter van rijden dan? Vaak zijn het zwarte zadels die door slijtage en verkleuring vanzelf bruin worden. En het ligt eraan wat ze op dat moment redelijk goedkoop kunnen inkopen.

cittagilera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:29

Ilsiie schreef:
Wat maakt het uit of een zadel bruin of zwart is... :\
sorry, dat begrijp ik niet..

je kunt idd zadels huren of ze op je paard passen en hoe ze zitten, als ik het goed heb. En ja, natuurlijk zit er verschil in dure en goedkope zadels! Kieffer bijv is vrij duur, Wintec ook als ik het goed heb, weet niet zeker.. Meestal onderhoud je je zadels en hoofdstellen en alles van leer, met zadelzeep..

Ik denk dat hij een zwart zadel mooier vindt staan? ik vindt dat ook mooier een zwart zadel maar ik heb ook een zwart paard!
Er zit wel verschil in dure of goedkope zadels !
Maar dat wil niet zeggen dat een zadel van 950 euro veel beter is dan die van 500.
Kijk je zal wel verschil merken met een zadel van 100 euro niet alleen in kwaliteit maar ook in comfort

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:56

Omdat de TS van dit topic is geband hier een slotje.