Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Een paard ziet jou als leider maar het respect van een paard moet je verdienen en je moet ook respect voor het paard zelf hebben alleen dan kan je goed, leuk en langdurig met je paard blijven werken
Marliesje schreef:Beerbaum gaf zijn paard 2 klappen omdat ie weigerde, snap niet dat iedereen zich daar zo druk om maakt. Het was niet zo dat ie op zijn paard door bleef meppen of gemeen sloeg.
. Maar als in de top komen betekent dat ik mijn paard moet meppen, openrijden of andere nare dingen moet om beter te worden dan hoeft het voor mij niet meer. Ik ben blij dat er mensen zijn die het wel op een gewone manier kunnen en hoop ook dat (liever vandaag dan morgen) mensen die hun paarden wel slecht behandelen inzien dat dit geen topsport genoemd kan worden.Marliesje schreef:Beerbaum gaf zijn paard 2 klappen omdat ie weigerde, snap niet dat iedereen zich daar zo druk om maakt. Het was niet zo dat ie op zijn paard door bleef meppen of gemeen sloeg.
Lourens schreef:
Tuurlijk maar wees reeel. Een paard is een dier. Een dier leert op twee manieren, klassieke conditionering en operante conditionering. Hoe dichter de negatieve respons volgt op ongewenst gedrag hoe sterker de conditionering. Hoe lang zat er tussen de fout en de klappen? Veels te lang dus dat draagt niet bij aan enig leerproces, dus macht. Macht of juist op dat moment onmacht vanuit zijn eigen persoon.
Lourens schreef:Wizewo ik wil niet vervelend zijn maar het is "Hermafrodiet", dit betekend tweeslachtig. Een eneug is wat jij bedoeld.....
. Mijn paard heeft een karakter dat de ene keer past bij een hengst, de andere keer bij een merrie en dan weer eens bij een ruin...