dorientjuh schreef:Hoe heb je dat gedaan droebel?
Hij heeft als eerste een maagonderzoek gehad waaruit bleek dat hij een geirriteerde maagwand had. hiervoor heeft hij medicijnen gehad. maagwandversterkers voor mensen en pronutrin.
die pronutrin heb ik nog een paar maanden gegeven maar was te duur om het continu te geven. hij zoog wel iets minder, maar niet afdoende. zodra ik stopte met pronutrin begon het weer.
ik heb als eerste alle stroomdraden in de wei boven op de paal bevestigd. hij kreeg van stal uit 3x per dag hooi. na overleg met stalbaas mochten de porties verdubbeld worden. hiernaast ben ik zelf onbeperkt hooi gaan geven. overdag staat hij op het land.
de brok heb ik eruit gegooid en vervangen voor muesli en granenmix. brok is minder goed te verteren en maakt zuurder. muesli en granenmix moeten ze goed op kauwen en is makkelijker op te nemen.
Ik probeer hem hier zo min mogelijk van te geven. ik ben begonnen met een handje krachtvoer en toen langzaam op gaan voeren tot een
een hoeveelheid waaruit hij voldoende energie haalt.
mijn paard haalt heel moeilijk energie uit z'n eten dus krijgt hij voer waar veel energie in zit. hiervan hoef ik hem dan niet zoveel van te geven terwijl er toch genoeg vitaminen en energie binnen krijgt.
ik kan hem nu in de bak of zo zetten, zonder dat hij begint te zuigen.
het was bij hem ook een groot deel verslaving.