ik zou het even uitleggen.
ik heb 4maanden geleden mijn eerste eigenpaarde gekocht.
ik heb hem van een manege vandaan.
daarvoor kwam hij bij een handelaar vandaan en heeft een heletijd niks gedaan.
0p de manege ging alles goed met rijden en toen ik hem gekocht heb heb ik hem langzaam aflaten bouwen omdat het voor mij geen doen is om hem 2 uur per dag tegaan rijden. dus ik heb ht langzaam afgebouwd en heb hem toen een tijdje rust gegeven.
Dat ging goed tot ik weer wat met hem wilde gaan doen. (hij stond dag en nacht op het land) toen ging hij ineensallemaal kwaaltjes krijgen (heel kreupel lopen last van zijn rug )
dus ik heb hem rust gegeven.
nu gaat het steeds beter met hem. hij loopt weer goed enzo.
maar zit nog wel onder de wondjes en is nog dun ( hij heeft een tijdje niet goed gegeten)
Alleen nu staat hij een week binnen en krijgt hij verschrikkelijke dikke stal benen ( ondanks goede beweging) En heeft hij een koliek aanval gekregen.
maar omdat ik met mijn school zit kan ik niet langer bij hem zijn en ken hij niet 's ochtends naar buiten en savonds naar binnen.
dus is het geen optie om hem tehouden.
en mij lijkt het dat niemand hem wil kopen voor rijpaard omdathij op dit moment nog heel zwak is.
nouw heb ik een vraag of jullie misschien iemand weet die paarden zoek om helemaal opteknappen of als gezeldschap paard ofzo..
want het is een super lieve 8jarige ruin..
weten jullie wat ik kan doen ??
groetjes bianca en hoefjes nobel