wie weet miss iemand voor mijn paardje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

biancavw

wie weet miss iemand voor mijn paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 14:45

ik weet niet waar het moet dus als het hier niet goed staat moet iemand het maar aangeven

ik zou het even uitleggen.
ik heb 4maanden geleden mijn eerste eigenpaarde gekocht.
ik heb hem van een manege vandaan.
daarvoor kwam hij bij een handelaar vandaan en heeft een heletijd niks gedaan.
0p de manege ging alles goed met rijden en toen ik hem gekocht heb heb ik hem langzaam aflaten bouwen omdat het voor mij geen doen is om hem 2 uur per dag tegaan rijden. dus ik heb ht langzaam afgebouwd en heb hem toen een tijdje rust gegeven.
Dat ging goed tot ik weer wat met hem wilde gaan doen. (hij stond dag en nacht op het land) toen ging hij ineensallemaal kwaaltjes krijgen (heel kreupel lopen last van zijn rug )
dus ik heb hem rust gegeven.
nu gaat het steeds beter met hem. hij loopt weer goed enzo.
maar zit nog wel onder de wondjes en is nog dun ( hij heeft een tijdje niet goed gegeten)
Alleen nu staat hij een week binnen en krijgt hij verschrikkelijke dikke stal benen ( ondanks goede beweging) En heeft hij een koliek aanval gekregen.
maar omdat ik met mijn school zit kan ik niet langer bij hem zijn en ken hij niet 's ochtends naar buiten en savonds naar binnen.
dus is het geen optie om hem tehouden.
en mij lijkt het dat niemand hem wil kopen voor rijpaard omdathij op dit moment nog heel zwak is.

nouw heb ik een vraag of jullie misschien iemand weet die paarden zoek om helemaal opteknappen of als gezeldschap paard ofzo..
want het is een super lieve 8jarige ruin..

weten jullie wat ik kan doen ??
groetjes bianca en hoefjes nobel

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:04

kun je hem niet ergens stallen waar hij overdag nog wat buiten kan lopen? Of met een stalgenoot afspreken dat hij 's morgen word losgegooid?
Als manegepaard ging het dus wel goed met hem of hadden die hem pas kort? want anders zal hij toen ook 's winters op stal hebben gestaan. Ging het toen goed, en zo ja, wat is er nu veranderd?

Lijkt me wel weer erg radicaal om hem meteen weg te doen; ik neem aan dat je er goed over had nagedacht voor dat je een paard kocht?

Sweetselina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:06

Ja, verkopen kan altijd nog en het is wel vreemd dat dit zo ineens gebeurd.
Ik zou zelf niet zo snel opgeven.

biancavw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 15:11

ik sta bij een boer en dat is dus geen optie het is al 4 maanden bezig .. hij was net 2 maanden op de manege toen ik hem over gekocht heb.. ik heb hem gekocht voor wedstrijden mee terijden maar hoe het er voor nobel uitziet is dat nietmeer mogenlijk ( wou gaan springen) wij denken ( heb er verschillende mensen bij gehaald) dat hij door veel rust weer beter wordt en je hem kan gebruiken als recreatie paard. maar je zou hem niet meer voor de sport kunnen gebruiken en mijn vader kan het niet betalen om een paard een half jaar op een manege testalle als ik er niks aan heb.. en omdat hij eigenlijk gwn heel de dag een beetje moet kunnen lopen gaat dat mij niet lukke door mn school

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:16

Een weloverwogen aankoop dus!!!
Je weet dat als je een dier (paard) koopt dat op enig moment ook ziek kan worden en daar verdere kosten uit kunnen komen.

Nu jou paard ziek is geworden en meer geld gaat kosten moet hij maar weg.

Heb je je dit niet gerealiseerd voordat je hem kocht?

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:58

tja, als het al vanaf het begin slecht ging, waarom heb je hem niet terug gebracht? En net als Silvester al zei: je kunt er vanuit gaan dat er een moment komt dat je paard ziek wordt, dat is iets waar je rekening mee moet houden als je de verantwoordelijkheid van een eigen paard neemt...

Maar goed, daar heb je niks meer aan. Wil de verkoper hem niet meer terug nemen? Want 4 maanden is nog niet zo lang. verkopen zal nu moeilijk gaan, lijkt me. Of je moet hem eerst zelf oplappen zodat je hem als recreatiepaard kunt verkopen, kost wel wat tijd en geld, want zo te horen is dat wel wat maandjes werk. Wellicht kun je er dan een verzorger bij nemen zodat je het red met school.
Een andere optie is weggeven. Maar ik neem aan dat je hem ook niet weg wilt geven, want dan verlies je je aankoopbedrag... Want anders kun je hem aanbieden op van die sites, zoals je zelf al aangaf, als gezelschapsdier of op te lappen recreatiepaard.

succes met je beslissing!

biancavw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 16:03

jawel maar niet dat het meer dieren kosten zijn dan dat hij goed is heb nu al ht dubbele aan dierenarts kosten betaald dan dat ik voor mijn paard heb betaald en het gaat niet dat we het niet kunnen betalen maar dat ik voor wedstrijden wil met hem en dat niet meer mogenlijk is
@ Javayo---------------
ja daar hebben we al aan gedacht maar de eigenaar is vertrokken naar belgie en heeft zoveel mensen opgelicht waardoor der 9 rechtzaken op der naam staan en is dus ook niet van toepassing

we zijn wel berijd hem gewoon weg te geven. moet er wel zeker van zijn dat hij een goed tehuis krijg

vanini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:09

hoi,
als je hem echt kwijt moet,stuur me maar een PM. Ik heb nog wel plek voor hem als maatje voor mijn drachtige merrie en als hij aangesterkt is, heb ik ervaring genoeg om hem "op te knappen"

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:13

Kijk! een prachtige oplossing bied zich al aan!

biancavw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 16:20

ik heb gelukkig al 2 mensen gehad die zich aanbieden dus denk dat nobel geluk heeft:D:D:D

LPtjuh

Re: wie weet miss iemand voor mijn paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:24

ben blij dat je al 2 gegadigde hebt gevonden!

biancavw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 18:44