eerste keer op de trailer,gelijk een uur rijden??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

eerste keer op de trailer,gelijk een uur rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 10:44

begin 2006 zal mijn 3-jarige zadelmak gemaakt worden,maar die is nog nooit op de trailer geweest...zou hij het aankunnen om gelijk een uur op de trailer te staan?(we maken natuurlijk wel tussenstops)
we hebben namelijk zelf nog geen trailer,dus we moeten er 1 lenen van iemand..

iig alvast bedankt!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:18

Geen tussenstops maken, gewoon doorrijden. Een uur rijden is best wel vermoeiend, maar niet onoverkomelijk voor een jong paard.

lucasjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:19

ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt, maar als je eenmaal rustig aan het rijden bent merkt ie er niet zo heel veel meer van...hij moet he toch ooit leren...en met de heel de tijd stoppen wordt het alleen maar vervelender

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 11:22

bedankt
ik was ook aan het twijfelen over de tussenstops...

ben benieuwd voor verdere reacties

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:29

Als hij nooit op de wagen gestaan heeft kun je dat toch gewoon gaan oefenen.

Bijvoorbeeld de trailer in de bak zetten met een auto ervoor.
Gewoon opladen en dan eerst eens laten staan met een hooinetje.En dan weer uitladen
Als dat goed gaat een stukje rijden en weer thuis uitladen.
Dan heb je als je daadwerkelijk ergens heen moet ook zelf geen stress als hij er bv niet meteen in wil.

De meeste mensen gaan pas laden als ze ergens heen MOETEN en dat brengt vaak al stress mee bij de bazen en ongeduld hetgeen zijn uitwerking ook op je jonge paard heeft.

Zelf zou ik ook geen tussenstops maken maar gewoon doorrijden.
We brengen onze paarden ook wel eens ver weg. aar Frieslandis 2 uur, rijden we in 1 keer door. Als we naar Duitsland gaan stoppen we onderqweg om ze drinken te geven maar meer niet en vaak willen ze het niet eens. Heb wel altijd een hooinet, ook al is het maar 20 minuutjes rijden waar ik heen wil

Succes met je jonge paard !

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:37

Een uur valt wel mee, maar hou er rekening mee dat dit wel een hele impact op je paard maakt en dat hij de tweede x misschien de trailer niet inwil.
Het beste is natuurlijk wennen, maar als dat niet kan houdt het op. Het hangt er een beetje vanaf of je een tussenstop moet maken, de mijne moest gelijk 3 uur! heel vervelend vond ik het maar het kon niet anders, hij was trouwens héél rustig en we zijn dus wel even gestopt om te kijken of alles ok was. Dat was het, hij was niet eens bezweet...
Veel succes!

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 11:41

dat was ik ook van plan ,maar zoals ik al zei: we moeten een trailer lenen...dus dat is het probleem weer

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 11:43

MirandaFuego schreef:
Een uur valt wel mee, maar hou er rekening mee dat dit wel een hele impact op je paard maakt en dat hij de tweede x misschien de trailer niet inwil.
Het beste is natuurlijk wennen, maar als dat niet kan houdt het op. Het hangt er een beetje vanaf of je een tussenstop moet maken, de mijne moest gelijk 3 uur! heel vervelend vond ik het maar het kon niet anders, hij was trouwens héél rustig en we zijn dus wel even gestopt om te kijken of alles ok was. Dat was het, hij was niet eens bezweet...
Veel succes!

daar kan ik idd wel inkomen dat het de tweede keer niet zou lukken
over het algemeen is het wel een paard wat alles gewoon braaf doet(maar je weet natuurlijk nooit nee)