Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Kaat_E schreef:Bedankt alvast! Mijn pa ziet een 4x4 niet meer zitten, vrees ik.
Kaat_E schreef:Met welke auto (geen 4x4) kan je reglementair 2000 kg (dus een dubbele paardentrailer met 2 paarden) trekken?
Alvast bedankt voor alle tips...
Tequiro schreef:Kaat_E schreef:Met welke auto (geen 4x4) kan je reglementair 2000 kg (dus een dubbele paardentrailer met 2 paarden) trekken?
Alvast bedankt voor alle tips...
Een beetje 2 paards trailer heeft een groter laadvermogen dan 2000kg.
Gemiddeld heeft een 1 1/2 paard een laadvermogen van ca 1500kg.
Let dus op het LAADvermogen van de trailer en niet wat de trailer weegt of het totaal gewicht wat je trekt met betrekking tot de aanschaf van een auto.
Een BMW 5 serie kan het wel hebben.
ikke schreef:De enige uitzondering die ik ooit heb gevonden is de oude Mercedes 300DT, die in de 80-er jaren is gebouwd. Deze stationcar is de enige wagen die ooit 2000kg op kenteken heeft gekregen.
Huertecilla schreef:Ander voorbeeld;
Hyunday Trajet 2.0 CRD
eigengewicht 1810
max.treingewicht 3560
verschil 1750
Etc. etc.......
ikke schreef:Overigens vraag ik me af of in NL treingewichten wel worden opgegeven.
Citaat:Ik heb daar nooit iets over in de wet, of instruktieboekjes teruggevonden.
Huertecilla schreef:ikke schreef:Overigens vraag ik me af of in NL treingewichten wel worden opgegeven.
Ja.Citaat:Ik heb daar nooit iets over in de wet, of instruktieboekjes teruggevonden.
![]()
Beter kijken wellicht? Staat zelf op jouw rijbewijs genoemd![]()
Oh, enneh ik heb ook een 109 met een 100 pk. zescilinder diesel van 3400 cc. waar 4500 kilo achter mág. Hang echter de 1600 kilo van aanhanger met paard liever achter de X-trail: stuk verantwoorder.