De paarden van mijn zus hebben dit ook.
Ze had Faram (een ruin van 1,52) en ze kocht Flicka erbij (een merrie van een paar maand en 70 cm hoog ong). Faram is sowieso best dominant, en hij jaagde achter Flicka aan. Wij namen het dan voor Flicka op, en beschermden haar.
Nu is Flicka 2,5 jaar oud, en krijgt ze wat meer praatjes. Inmiddels staat ze gewoon bij Faram in de wei, en het gaat prima.
Maar als wij kwamen werd Flicka gewoon zonder reden boos op Faram. Hem wegjagen als hij wou komen etc. Gewoon omdat ze wist dat wij het voor haar opnamen, en ze is gewoon stinkend jaloers. Inmiddels doen we dat ook niet meer (al een tijdje niet meer hoor
), en het gaat nu perfect. Het zijn echt dikke maatjes geworden.
Om terug te komen op jouw probleem: Ik denk dat je paard gewoon jaloers is. Dat hij het niet kan hebben dat een ander paard meer aandacht krijgt. En die aandacht mag zeker niet naar de nieuweling gaan, vind hij.
Maar het nieuwe paard staat er nog niet zo lang bij, en ik denk dat het vanzelf wel beter gaat. Zorg ervoor dat ze allemaal genoeg aandacht krijgen. Geef de nieuwe niet meer aandacht omdat ze zielig is, maar behandel haar net als ze rest. Ik denk dat het dan langzaamaan vanzelf minder wordt.