Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kreeg ik last van mijn rug maarja paardrijden opgeven geen denken aan! Het gebuerde in November en ik ben gewoon doorgereden 1x in de week les op de manege en 7x per week mijn verzorgpony totdat ik in Januari merkte dat ik overal moeite mee kreeg met rijden zelf maar vooral met mesten en liggen en zitten. toen ben ik naar de dokter gegaan en die heeft foto's laten maken wat bleek er zat een wervel scheef. Nu is het Maart ik heb 2 maanden fysio therapie en kan weer normaal zitten en liggen aan rijden hoef ik voorlopig nog niet te denken laat staan een volle kruiwagen tillen ik ben minstens tot de zomer uitgeschakeld Ik geef iedereen dus nu een waardevolle tip Paardrijden is leuk maar op het moment dat je er teveel pijn bij hebt stop dan laat je eventueel behandelen en loop niet door met het probleem het probleem word groter en de tijd dat je niet kan rijden dus ook
). Ik kon het ook niet uitstaan dat ik niet kon rijden, maar ik heb niets geforceerd. Gelukkig kan je zonder enkel ook wel rijden, en heb je je heup wel nodig. Maar ik zou het lekker rustig aan doen. Beter nu een paar weken rustig houden, dan dat je dalijk helemaal niet meer normaal kan rijden. Is misschien overdreven, maar neem het risico aub niet.
) en nog veel meer dingen...
Formule schreef:echt heel bedankt voor jullie advies en als ik dat zo hoor van tot de zomer niet tijden, dat zou ik echt niet kunnen. Peerden zijn echt alles voor me. Ik zal vanaf nu ook rustiger aan doe echt waar. Het gaat bovendien niet alleen om het rijden.
groetjes jeannet.