Bekende vertegenwoordigers van deze rassen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Bekende vertegenwoordigers van deze rassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 18:34

Wie weten er bekende vertegenwoordigers van deze rassen:
dus bv trakehner---> Edward Gal met Gribaldi

Ik wil graag weten voor een onderzoekje vertegenwoordigers van:

De arabier (hoe heette die vrouw van de endurance?)
Lippizaner
KWPNer
Lusitano
Engels Volbloed
Berber
knabstupper
Pinto
piant
Quarter Horse

wie kan helpen???

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:38

Jeetje, wel een leuke vraag maar zou het niet weten. Hmm de KWPN: maar daar zijn zoveel goede vertegenwoordigers van, zucht nee iemand anders mag het proberen! Ik hou dit topic in de gaten wat vind het wel erg leuk.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:44

Idd een hele leuke vraag, maar ik zou het ook niet weten... Ik weet bv niet bij welk stamboek Salinero is ingeschreven (ik gok KWPN?), maar kan net zo goed Hannoveraans of Trakehner zijn, geen idee dus

Idra

Re: Bekende vertegenwoordigers van deze rassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:44

Nimmedor schreef:
Lusitano

Guizo van Juan Antonio Jiménez, vertegenwoordigde Spanje op de OS in Athene.

Novilheiro, een lusitano die na een GP dressuurcarrière met John Whitaker internationaal gesprongen heeft.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:00

Moeten ze nog leven of niet, moet het in Nederland zijn?

Knabstrupper: Sonny af Hojmark. Z-dressuur, M springen en voltige. Deze hengst heeft veel invloed ook gehad in de Nederlandse Appaloosa-fokkerij. Helaas is deze hengst al weer enige jaren geleden overleden.

Stukje uit het Appaloosa-Nieuws nr 6, 1996

Citaat:
Deze 19 jaar oude vospanterbonte hengst heeft men na het afgelopen dekseizoen in laten slapen. Stal De Nieuwe heuvel uit Lunteren was de eigenaar van deze keur, preferente hengst. Sonny af Hojmark werd in alle rubrieken bovenaan geplaatst zowel aan de hand als onder het zadel. Sonny af Hojmark was een buitengewoon veelzijdig rijpaard, hij behaalde met verschillende berijders, waaronder Alex van Silfhout, Graadje Roskam, Judith Sanders en Aris van Manen de ZZ-dressuur. Alex van Silfhout behaalde ook het M Springen met deze hengst. Sonny af Hojmark beschikte over een internationaal F.E.I.-paspoort. Hij werd veel ingezet voor de voltige, hij beschikte over een goede stap en draf en een regelmatige galop. En bezat tevens een braaf karakter wat zeer belangrijk is voor de voltige-sport.

havermout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:13

Ik vind Marc-Peter Spahn wel een goede vertegenwoordiger van het friese ras. Hij presteert heel goed met Adel (ex- dekhengst) in de Grand Prix

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 19:27

salinero is hannoveraan ik wacht nog even af!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:34

Nimmedor schreef:
De arabier (hoe heette die vrouw van de endurance?)

Even iets specifieker, er zijn zoveel vrouwen met Arabieren in de endurance.

Twee heel bekende Nederlandse combinaties in de endurance: Anita Lamsma met de ruin Salomo Djinti ox - zie www.teamdjinti.nl - en Yvonne van der Velde met de hengst Jashin ox - zie www.dutch-joy.nl

Jashin leeft sinds vorig jaar (of het jaar ervoor) niet meer, maar hij heeft met Yvonne van 1990 t/m 2000 zeven keer een 160 km (de maximale afstand) uitgelopen. Djinti heeft in zijn leven inmiddels tien keer een 160 km volbracht, waarvan acht keer met Anita en twee keer met Joan Eikelboom. Dit jaar liep hij in januari mee op het WK in Dubai met Joan en in augustus op het EK in Frankrijk met Anita. Inmiddels 14 jaar en still going strong.

Enkele zeer bekende Amerikaanse endurance-amazones zijn Becky Hart (WK 1988, 1990 en 1992), Valery Kanavy (WK 1994 en 1998) en haar dochter Danielle Kanavy (WK 1996). De laatste twee reden iig met een volbloed Arabier (Pieraz, kort geleden gekloond door Cyrozootech), Rio Grand Sultan van Becky Hart was volgens mij net geen 100% volbloed maar dat weet ik niet zeker.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:36

Hmm, ik moest van school een verslag doen, van 10 paard en 10 pony rassen. Ik vond het ook leuk om bij allemaal een bekende vertegenwoordiger bij elk ras te zoeken, of een die in iedere geval goed had gedaan.
Waar mijn verlsag ligt, tja
Maar ik zal eens kijken, misschien kan ik een paar leuke voor je vinden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:09

Nimmedor schreef:
Quarter Horse
Nog een specifieke richting of allround ??

PB Frayba (Chris Knol) eens. Hij is meermalen hoog geplaatst geweest in diverse onderdelen met de merrie Freckles Ayesta Bar .

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:12

Bekendste naam is voor de Lipizzanerpaarden wel Arthur Kottas die vele paarden van de Spaanse Rijschool in Wenen heeft gereden.

De bekendste Nederlandse dressuurruiter is voor de Lipizzaner Marijke Folmer van stal de Nieuwe Heuvel. Zij heeft de goedgekeurde hengst Neapolitano Capriola F gereden.
Daarnaast heb je natuurlijk Wil Smits met zijn tandem aanspanning Lipizzaners die 2e werd bij het Nederlands Kampioenschap met de merrie Zenta en ruin Cirano.

Dan is er nog een Nederlands Kampioen , namelijk Anny van Doorne. Zij werd aan het eind van de 60er jaren Nederlands Kampioen met een Lipizzaner hengst waarvan ik de naam even kwijt ben.

Dan was er vorige jaar op het CHIO een Lipizzaner in het Grand Prix met de Griekse amazone Calliope Schina met de hengst Neapolitano Matyi. Deze combinatie haalde helaas slechts 51.33%.

Sorrie, niet echt 1 naam te noemen, althans ik kan niet kiezen , maar moet ik echt kiezen zou ik voor weilen Anny van Doorne gaan. Nederlands Kampioen worden met een Lipizzaner is toch wel een ere vermelding waard!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 17:51

dankje!!
en van de engelse volbloed dan? Een bekend racepaard ofzo?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:46

Man o'War en Phar Lap waren heel bekende renpaarden c.q. Engels volbloeden.

Over hen is veel te vinden op internet.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 08:50

weet iemand daar iets meer vanaf? Over welke jockeys erop reden enzo?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:20

Steph__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:19

Is van de arabier niet de vertegenwoordiger "Abdullah" ? Is al wel wat ouder, maar is een echt bekende arabische dekhengst en bij veel arabische van paarden van nu stroomt dat bloed nog door..

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:26

engels volbloed, perikles. Is toch wel een heel bekende hengst.

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:48

Steph__ schreef:
Is van de arabier niet de vertegenwoordiger "Abdullah" ? Is al wel wat ouder, maar is een echt bekende arabische dekhengst en bij veel arabische van paarden van nu stroomt dat bloed nog door..

Dat lig type paard je heb eentje die wel veel betekend heb voor sportpaarden....

Is Amutath Ox dit paard stroomt in elk kwpnr holsteiner enzovoort.........Hier zijn de sportpaarden uit voortgekomen

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:14

Welke ras mag de pinto zijn? Een bekende KWPN pinto voorbeeld is bijvoorbeeld Samber.

Een zeer bekende engels volbloed renpaard is bijvoorbeeld Seabiscuit ... alom bekend nav de movie !!

Bij de quarters en paints kan je de websites op zoeken en dan hun "Hall of Fame" opzoeken. Daar staan de befaamste paarden in van die rassen.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 18:30

Karin schreef:
www.google.nl

Je mag er IMO zelf ook wel wat voor doen.

je hebt helemaal gelijk maar vind het vooral leuk verschillende meningen te horen

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 17:36

Nimmedor schreef:
Karin schreef:
www.google.nl

Je mag er IMO zelf ook wel wat voor doen.

je hebt helemaal gelijk maar vind het vooral leuk verschillende meningen te horen

niemand meer