Easy boot hoefschoenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Siggy

Easy boot hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 18:03

Easyboot heeft nu een nieuwe variant: de easyboot epic, waarbij een soort peesbeschermer aan de schoen vastzit, zodat je hem niet verliezen kunt. (zie www.hufshop.de) Op zich ben ik erg geinterreseerd in deze schoen, zeker nadat gisteren mijn old macs (waarover ik opzich zeer postitief ben) het heeft begeven.

Heeft iemand ervaring met de easyboot of zelfs met de easyboot epic ?
Ik wil vooral graag weten hoe goed de schoen blijft zitten, hoe moeilijk/makkelijk ze aan en uit te trekken zijn en hoelang de levensduur ongeveer is.

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van kunststofijzers onder de hoefschoenen ? Schroeven of lijmen ??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:31

ik heb in en grijs verleden ooit eens 2 hoefschoenen van easyboot voor fl10 aangeschaft en gebruik ze nu als 'reservewiel' tijdens het mennen.
Het model wat ze nu hebben, hadden ze toen al, en het blijft niet goed zitten, en krijg je moeilijk uit.
Iemand op stal is ook overgestapt op hoefschoenen van dat merk, en ervaart hetzelfde als ik.
Ik zou het lekker bij je old macs houden...

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:37

PB Jackie even . Ze heeft ze nu net in gebruik en gebruikte vroeger ook OM´s.

Jij hebt toch ook met Dallmers gereden?

Siggy

Re: Easy boot hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 20:41

Heb inderdaad vorig jaar dallmers gehad, nadeel: Guinness verloor ze regelmatig, dus altijd goed opletten. Qua slijtage zou ik ze eventueel wel weer nemen en er dan direkt kunststof ijzers onder zetten.

De Old macs zijn op zich goed, geen kans op uitvallen cq verliezen, echter nu na een 1/2 jaar al onreperabel kapot. Geen mogelijkheid op vervangende onderdelen.

De Marquisjes wil ik absoluut niet, ik ben er zeker van dat Guinness die heel snel en vaak zal uittrappen. (vriendin van me heeft ze, heb ze al eens geprobeerd bij Guinness)

Ben dus op zoek naar schoenen die goed blijven zitten en waarbij je onderdelen kunt vervangen als die versleten of kapot zijn. Elk 1/2 jaar nieuwe schoenen kopen wordt me toch een beetje te gek. Verder weet ik van die easyboots dat daar kunststof ijzers onder kunnen.

Bitch: ik neem aan dat je de gewone easyboots hebt en niet die nieuwe epics ??? Hoe moeilijk krijg je ze uit, op de amerikaanse website hebben ze het erover dat je er een schroevendraaier tussen moet zetten. Kleven ze zo vast aan de hoef ofzo ? Hoe makkelijk/moeilijk krijg je ze aan ?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:47

Jackie heeft die nieuwe epics.

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:55

Hey,

Pas geleden ook easy boots gekocht, ben er ONtevreden over
Na 3 meter STAPPEN lagen ze er allebei al af (hadt alleen voorvoeten) En de goede maat zat er niet echt bij (2 was te krap en 3 was weer aan de grote kant) Aan de binnenkant zit een soort band die je over de ballen van de voet moet trekken en die kan je dan dmv. dat klipje aan de voorkant strak doen (bij die van mij konden ze niet strak genoeg) Op zich het aan en uit trekkebn gaat wel snel, maar om het goed(die band om zijn ballen vd. voet te krijgen) was erg lastig, die van mij heeft 1 scheef voetje (staat naar binnen) Nou die schoen kreeg ik al geneens goed om en die draaide ook helemaal naar binnen. Nee als ik volgende keer weer hoefschoenen neem laat ik ze gewoon aanmeten.
Kortom de voordelen: redelijk goedkoop, -robuust, -redelijk gemakkelijk aan en uit te doen.
Nadelen;
-Geen goede pasvorm, -vallen snel af, -die band is enigzins lastig.

Nou goed dit is mijn mening ik zou het je niet aanraden, sorry.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 21:14

heb jacky ge-pb-ed.

sidneey: heb je de gewone of de epics ?

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 19:30

Nog meer mensen met tips cq ervaringen ?

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:33

ik heb de gewone

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:36

Siggy schreef:
Bitch: ik neem aan dat je de gewone easyboots hebt en niet die nieuwe epics ??? Hoe moeilijk krijg je ze uit, op de amerikaanse website hebben ze het erover dat je er een schroevendraaier tussen moet zetten. Kleven ze zo vast aan de hoef ofzo ? Hoe makkelijk/moeilijk krijg je ze aan ?

Je krijgt ze uit, na een lange rit, met een schroevendraaier of hoevenkrabber ertussen, friemelen dus, er zitten aan de zijkant weerhaakjes. Deze 'voorkomen' dat ze dus afvallen, heel vreemd eigenlijk, tijdens een rit kunnen ze afvallen, maar na het rijden zijn ze er met geen mogelijkheid meer vanaf te krijgen...
Aan krijgen gaat op zich wel makkelijk, maar ik meen, dat je bij deze schoen niet de exacte maat op kan geven, en dat is volgens mij nu de bottleneck van deze dingen. Ik heb het dus over die oude, maar dat oude model hebben ze dus nu al zeker 15 jaar, dus echt vernieuwend zijn ze niet bij easyboot.

Misschien een tip, ergens in een BIT heeft er een hele test over hoefschoenen gedaan, misschien even navragen op hun website?( van bit dus)

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:43

JAckie heeft die krammetjes dus plat gevouwen o mhoefbeschadigingen te voorkomen.

Ik reed met Dallmers :

www.Dallmer.de