Ervaring Euroriding zadels en waar te koop??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaring Euroriding zadels en waar te koop??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:23

Hallo,

Vandaag ben ik met Sydney bij Rodinde Hoogenraad geweest en ze heeft mijn zadel bekeken en vond deze totaal niet op hem passen. Nu raadde ze mij een euroriding aan, die verkocht worden door het drunens ruiterhuis. Nou is dat alleen wel heel erg ver voor mij! Wie heeft er ervaring met de euroriding zadels en de verschillende types en waar kan ik er nog meer aan komen??? En hoe werkt de zadelpasservice van het drunens ruiterhuis>? Komen die wel in het noorden???

lvanbattum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:57

starho in rhoon zh en van rijs ook in zh
google eens

Ilse

Re: Ervaring Euroriding zadels en waar te koop??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:46

Ik heb de Euroriding Diamant met extra dikke kniestukken, en ben er helemaal weg van.
Zit geweldig, en ligt ook super op mijn pony (redelijk lastige rug ivm rondgeribt).
Sinds ik dat zadel heb ben ik echt stukken beter gaan zitten en mijn pony is beter gaan lopen.
Ik heb hem via van Rijs en deze heeft hem ook helemaal op ons aangepast.
In mijn profiel kan je denk ik wel zien.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:55

Ik heb zelf een Euroriding Jade, ben ik erg tevreden over. Een vriendin van me heeft de Euroriding Diamant; die vind ik ook erg lekker rijden. Beide zadels waren bij StaRho in Rhoon gekocht.

In een paardenzaak bij mij in de buurt (die volgens mij geen euroriding verkoopt) werd mij vertelt dat euroridings over het algemeen op veel paarden goed liggen. In mijn geval klopt dit: het zadel was gekocht voor mijn 13 jarige paard; inmiddels ligt het zadel op mijn nieuwe paard, een 3-jarige. Op mijn 3-jarige ligt het zadel bijna nog beter

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:01

Ik heb een Euroriding Luxor (sinds 4 weken) en ben er erg blij mee. Zit lekker en past goed. Ik heb mijn zadel wel bij het Drunens Ruiterhuis gekocht, maar ik woon er dan ook redelijk bij in de buurt. Ik heb de Diamand ook een paar dagen gehad, maar die zakte bij mijn paard voorover en ik vond hem niet zacht genoeg ( ) De Titan II vond ik te gedwongen en tevee kniewrong hebben. Daarom is het bij mij dus de Luxor geworden, lag ook duidelijk het beste op mijn paard.

Op de site www.drunensruiterhuis.nl staan alle types afgebeeld.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:06

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:25

Drunens Ruiterhuis komt door heel nederland passen hoor, is kosteloos als je een zadel aanschaft en ze nemen echt de tijd voor je. en je kan zoveel zadels proberen als je wil als ze die op voorraad hebben tenminste. Mijn vriend heeft ook een euroriding luxor, heerlijk zadel en ligt erg goed.

desleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:28

ik heb een euroriding jade 2, ik had eerste de veelzijdigheids maar die bleek tog een beetje te schuiven dus heb hem ingerolen voor een jade 2 dressuur. beide zadels liggen perfecht, niet duur, goede kwaliteit, en zitten heerlijk..! echt hele fijne zadeltjes.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:52

Bedankt voor alle reacties. Van rodinde had ik nog een telefoonnummer gekregen en met haar heb ik voor volgende week een afspraak staan. Het wordt wel een investering, een nieuw zadel, maar het is wel echt nodig heb ik vandaag wel gemerkt. Zie www.zadels.nl, daar heb ik dus nu die afspraak mee.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:13

Ik ga dit topic ook even volgen!

Het paard dat ik nu rijd heeft ook een erg gevoelige, moeilijke rug, en mijn fysio gaf als tip ook Euroriding (had ze ook van Rodinde...).

Tessa40

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:15

Ik heb sinds een jaar een luxor, ja ook op aanraden van Rodinde. Ik moest deze week de singelstoten al laten vervangen, want eentje was uitgescheurd. En wat bleek: daar gaf het Drunens ruiterhuis geen garantie op. Ik ben inmiddels aan de zit gewend, hoewel ik mijn oude KN ook prima vond zitten. Maar over de kwaliteit ben ik niet zo te spreken.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:22

ik vind ze niet fijn

ik heb een maand met een euroriding luxor moeten rijden en dat ding zat voor geen meter

een meisje van stal heeft ook een euroriding maar vraag me niet welke..dat zadel ging wel

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:37

Familie heeft de Luxor , zit geweldig! Ben dan ook hard aan het sparen.
Maar mijn paardje is 3 en ik ben bang dat het zadel na een tijd niet meer zal passen...
Nochtans was hier nog iemand met een Luxor voor haar paard had

Hoeveel kost zo'n Luxor ong.?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:22

Ik vind de diamant erg fijn zitten, in het begin even wennen, maar daarna zitten ze heerlijk! De singelstoten zijn ook anders bevestigd voor een gelijkmatige drukverdeling.

Een stalgenootje van me heeft hem ook, en die heeft een hernia gehad en kan alleen op dat zadel rijden.

De jade is van mindere kwaliteit en daarvan vind ik de wrongen niet fijn en de luxor heb ik nooit op gereden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:21

Hoe zijn de prijzen van de euroriding zadels?? Op de site staan ze niet...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:22

En maakt het drunens ruiterhuis hem ook helemaal goed pas?? Of moet ik dan nog weer naar een andere zadelmaker toe?

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:19

Ze maken hem pas. Mijn Luzor is ook meteen bijgevuld voordat ik hem kreeg.

Voor de complete zadels is het:
Diamant 1400 compleet
Luxor 1500 compleet
Titan II 1600 compleet.

De andere types weet ik niet, die hebben ze me niet aangeraden. Je krijgt dan het zadel, beugels, beugelriemen, beugelriemhoezen, neopreen singel, leder balsem en een zadelhoes.

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:40

Ik heb een oude euroriding diamant gehad, en nu heb ik de nieuw versie. Ik moet zeggen dat de oude versie net iets lekkerder zit, maar die nieuwe is ook super!!! Heerlijke zadels. Bij ons op stal heeft bijna iedereen van de dressuurruiters een Euroriding.

CarolineP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:57

Sidney, wil je een nieuwe of een gebruikt zadel. Als je een gebruikte Euroriding Diamant wil, weet ik een 17 inch en een 17,5 inch voor je te koop. De een in Hoogeveen en de ander in Emmen....
Qua prijzen moet je dan denken aan 500 tot
700 euro denk ik.

Kimberley84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:04

ik zoek ook een 17,5 inch diamant, heb je misschien het nummer ook voor mij?

CarolineP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:28

Kimberley84 schreef:
ik zoek ook een 17,5 inch diamant, heb je misschien het nummer ook voor mij?

Ik heb je een PB gestuurd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:57

CarolineP schreef:
Sidney, wil je een nieuwe of een gebruikt zadel. Als je een gebruikte Euroriding Diamant wil, weet ik een 17 inch en een 17,5 inch voor je te koop. De een in Hoogeveen en de ander in Emmen....
Qua prijzen moet je dan denken aan 500 tot
700 euro denk ik.

Ik ga nu denk ik maar niet beginnen aan gebruikte zadels. Ik moet 100% zeker weten dat ie goed ligt, dus liever een nieuwe, ook al zijn ze veel duurder....