Help, welk dressuurzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Help, welk dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 11:58

Welke lederen dressuurzadels zijn makkelijk op maat te maken? Dus een bredere boom erin, kussen anders opgevuld o.i.d.? Het gaat om een zadel voor een dressuurtypische fjord.

Ik heb al gehoord dat Ainsley, KN en Passier zadels zijn die goed op maat gemaakt kunnen worden. Weten jullie nog goede zadelmerken? Of zadelmerken met zadels voor bredere paarden met weinig schoft en kortere rug? De kieffer frysk vind ik niet zo mooi.

Alvast bedankt

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:03

stubbens zijn ook makkelijk op maat te laten maken.

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:04

Alle zadel kunnen aangepast worden door een GOEDE zadelmaker, om een boom te versmallen of te verbreden moet een zadel wel uit elkaar gehaald worden. Sommige prutsers menen het met klemmen ook breder en smaller te kunnen maken. De enige zadels die of niet of moeilijker op maat gemaakt kunnen worden hebben een kunstof boom, maar dat hangt ook weer van het soort kunstof af.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:05

Zou eens gaan kijken voor een Jorge Canvas zadel ( JC) Die zijn zowiezo al breder dan normale zadels in de boom!

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:13

Kun je niet beter een zadel kopen waar al een breede boom inzit? Henri de Rivel zadels worden in ieder geval geleverd met een hele grote keuze in boommaten waaronder ook heel breed.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:17

mijn kunstof zadel was wel makkelijk op maat te maken (thorgwood)
en wintec weer niet (zonder verstelbare boom)
mijn boom is dan ook nog flexibel en past zich iedere x weer opnieuw aan op het paard

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:25

de boom maten van kn vallen heel breed, ik heb een brede boom op mijn paard liggen (barok type) en hij is er ook nog in extra breed.

De medium boom maat van kn kwam overeen met een brede boommaat van kentaur dus tussen breed en breed zit ook nog een verschil

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:45

Mijn prestige TopDressage is op maat gemaakt voor Prestige voor mijn ronde, ouderwetse fjord. Fijne zadels!