pensionsstallen, en manege's omg. Drachten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

aafje87

pensionsstallen, en manege's omg. Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 11:28

Ik ben opzoek naar info over welke manege's, pensionstallen en paardenhouderijen(ook handelsstallen, trainingsstallen etc) er in de omgeving van drachten(friesland) zitten.
Dit omdat ik me aan het orienteren ben om een manege/ pensionstal op te zetten in deze omgeving.
Het gaat om een straal van +/- een 20 kilometer.

Kunnen jullie hier je berichten achterlaten met daarin de naam van het bedrijf, welke faciliteiten, naam van de plaats en evt. een website?

Ik zal ook wat achtergrond info geven, ik ben bezig met een aantal panden in de buurt van Drachten en dan vooral in de omgeving van Opeinde en Nijega om hier een pensionsstal en evt. manege te vestigen.
De accomendatie heeft zoiezo bij openstelling voor klanten een 1 binnen en 2 buitenbakken(1x 20x40 en 1x 20x60), longeercirkel, paddocks en voldoende land.
De prijzen zullen zo rond de €180,- gaan zitten voor halfpension(water, biks/ muslie, hooi/kuil en stro) en €200 voor voll pension(water, biks/muslie, hooi/kuil, stro en uitmesten)
Uiteraard is er een kantine aanwezig, een zadelkamer en etc.
Later zal er een 2e binnenbak gerealiseerd worden.

RUBYWHITE

Re: pensionsstallen, en manege's omg. Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:37

Ik heb jaren in drachten gewoont, een bekende pensionstal net buiten drachten richting de wilgen zit Huisman, even verderop zit een kleinschalige stal van Geale. Geen idee wat zijn achternaam is, zit aan de dacht heawei of dr drachtster heawei (pff ben al weer vele jaren uit drachten weg)...

Richting ureterp heb je een training/pensionstal van henny coremans (dacht stal www.henco.nl dat dat hun site is). Op het sud richting beetsterzwaag zitten nog 2 kleine pensionstallen van een huisman en ik meende de vries (geloof dat die laatste gestopt is?).

Richting opeinde zou ik het zo niet weten, in de tike ken ik er wel weer een via via.

Tsja en in drachten had je indertijd het FPC maar of die nog wat verhuren? Ik denk dat je in de omgeving van drachten wel kans maakt. Wij wonen nu enkele jaren zo`n 20km van drachten af (Haule) en hebben zelfs hier paarden gehad in pension van mensen uit drachten, en er staan nog 3 mensen op een wachtlijst uit drachten.

succes

piggeljay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:45

ik zou eerst eens gaan orienteren op het feit of je wel een manege mag vestigen in die buurt.
of heb je een bestaande manege op het oog ?
ik weet dat in de gemeente ooststellingwerf ( een buurt gemeente) geen nieuwe manege's mogen vestigen.
wij b.v. wonen in ooststellingwerf mogen een trainingstal hebben, maar manege aktiviteiten mogen we niet hebben terwijl we wel de perfecte locatie er voor hebben.
pensionstalling is wel vrij dus eerst even informeren, voor je de zelfde fout begaat als wij begaan zijn.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 12:37

Het is een bestaand bedrijf dat ik evt. zou ga overnemen.
Er is een vergunning aanwezig om manege activiteiten te kunnen exploiteren.
Er is nu een pensionstal in gevestigd met een klein aantal paarden(dit kan en mag door vergunningen bouw en milieu worden uitgebreid)

Nog een vraag is de prijs redelijk die er gevraagt wordt voor een box?(het betreffen boxen van 3,5 x 3,5)