Hengstigheid is opeens verergerd!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Hengstigheid is opeens verergerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 09:42

Mijn paard staat regelmatig henstig. Opzich niet zo erg. Maar deze keer heeft ze er toch wel héél hard van.

Als ze een merrie ziet staat ze stil en plast ze. Als ze een ruin ziet staat ze stil en plast ze, maw. ze plast constant. Ik heb haar nu 2,5 maand en het is de eerste keer dat ze er zo hard van weet.

Weet iemand om de hoeveel tijd ze henstig word en of het kan dat het de ene keer erger is dan de andere keer?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:46

het kan volgens mij wel per keer verschillen hoe erg een merrie hengstig is, dus maak je daar maar niet zo heel erg druk om, om de hoeveel dagen weet ik niet precies uit mijn hoofd, maar ik dacht van om de 3 weken ofzo.... noujha, er zijn vast wel anderen die het precies weten, en anders kan ik het wel even opzoeken hoor.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:02

is bij mijn merrie ook...

geen ding om je zorgen over te maken hoor

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:17

Een merrie heeft een cyclus van 21 dagen, dus zeg maar dat ze om de 3 weken hengstig wordt. Dat ze nu zo erg hengstig is kan ook goed door het warme weer komen. Als het kouder wordt zal de mate van de hengstigheid ook afnemen!

Rytir

Re: Hengstigheid is opeens verergerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:36

Ik heb mijn paard nu 6 maanden, ze is 3 keer hengstig geweest dat er mij íets opviel. Tot nu toe zag je d'r dus bijna niets aan, tot vorige week... Ze is ook constant aan het zeiken, brullen, gillen, noem maar op. Als we gaan rijden in de buitenbak is ze de helft van de tijd bezig met communiceren met de mooie kerels op stal... Volgens mij komt het gewoon door het weer, daar zijn bij ons de paarden flink van slag door!