Passevice Divoza, is dat wat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Steefje

Passevice Divoza, is dat wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 09:05

Ik kan meer geen goed passend zadel vinden voor mijn 4,5 jarige arabische merrie.
Ik heb nu een wintec 500 dressuur, deze leek goed te liggen, maar schuift nu toch elke keer wat naar voren. Hiervoor had ik een Stubben scandica, deze paste in het begin, maar begon ook na een tijdje naar voren te schuiven. Voor de Stubben had ik een merkloos veelzijdigheidszadel, deze schoof ook naar voren.
Nagoya heeft naar mijn idee een lastige rug om een goed passend zadel op te vinden. Ze heeft vrij weinig schoft, een naar achter liggende schouder en ze is rondgeribd. Daarnaast is ze op dit moment nog iets overbouwd.
Ik ben erover aan `t denken om een zadelpasservice langs te laten komen om maar weer een ander zadel te kopen. Misschien dat ik op deze manier wel een goed passend zadel kan vinden. Een zadel laten aanmeten, kan ik nu nog niet betalen. Dit wil ik bovendien pas doen als Nagoya uitgegroeid is. Ik wil een goed tweedehandszadel of een nieuwe middenklasser.
Ik ken zelf niet zoveel zaken waar ze een zadel passervice hebben, alleen van Divoza. Heeft iemand hier ervaring mee?
En weet iemand misschien nog een andere passervice die ook in Zuid-limburg komen?

Linnie815

Re: Passevice Divoza, is dat wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:53

Veel zaken bij je in de buurt komen als je belt of langsgaat ook bij je langs. Er zijn ook zadelmakers die bij je langs komen (weet zo geen in Limburg, maar dat kun je zo vinden via google).

Bij verschillende internetshops kun je een zadel testen. Sommige komen ook langs voor passen (bijvoorbeeld www.equestor.nl). Ik heb voor mijn lastig gebouwde arabiertje nu een zadel in bestelling bij equestor.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:56

Ik heb mijn Rossner Amerika VSD naar alle tevredenheid laten aanmeten. Er stond me iets van bij dat ze niet met tweedehands zadels langskomen maar dat kon ik niet in de voorwaarden terugvinden die op de site staan. Anders moet je daarvoor even naar Divoza zelf bellen, dat kunnen ze je vast wel vertellen.

marina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:15

porscherider schreef:
Ik heb mijn Rossner Amerika VSD naar alle tevredenheid laten aanmeten. Er stond me iets van bij dat ze niet met tweedehands zadels langskomen maar dat kon ik niet in de voorwaarden terugvinden die op de site staan. Anders moet je daarvoor even naar Divoza zelf bellen, dat kunnen ze je vast wel vertellen.

Kan ik je wel antwoord op geven (werk er namelijk..): Divoza komt inderdaad alleen met nieuwe zadels langs. Voor de tweedehands zadels kun je zelf naar een van de winkels komen, eventueel met je paard. Daar wordt je dan door de medewerkers van de winkel geholpen met het passen. Maar aangezien je in Limburg woont, weet ik niet of dat ook een optie voor je is. Beetje ver rijden met trailer hè?!
In ieder geval veel succes met het vinden van een passend zadel!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:47

marina1998 schreef:
Kan ik je wel antwoord op geven (werk er namelijk..): Divoza komt inderdaad alleen met nieuwe zadels langs. Voor de tweedehands zadels kun je zelf naar een van de winkels komen, eventueel met je paard. Daar wordt je dan door de medewerkers van de winkel geholpen met het passen. Maar aangezien je in Limburg woont, weet ik niet of dat ook een optie voor je is. Beetje ver rijden met trailer hè?!
In ieder geval veel succes met het vinden van een passend zadel!

Dat stond naar mijn weten ook altijd heel duidelijk vermeld in de catalogus maar op internet kan ik er niks over terugvinden in de voorwaarden. Misschien een idee om dit er (weer) duidelijk in te zetten? Voorkomt een hoop verwarring/teleurstelling denk ik.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 08:34

Jo Viehof komt ook met 2ehands zadels passen

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 02:03

Ik heb 2 jaar geleden de zadelpaservice van divoza laten komen.Dit koste me 50 euro. Als je een zadel koopt hoef je dit niet te betalen, anders wel. Ik werd correct behandeld en veel zadels even geprobeerd. Uiteindelijk de keuze laten vallen op een pagony. Helaas moest ik een smal hebben en die had hij niet bij zich. Toch besteld, hij was overtuigd dat het paste, maar ik niet helemaal, ik had het tenslotte niet gezien. Hij zij dat als het niet zou passen ik het zo kon terug sturen.
Gelukkig paste het prima(had al veel 2e handse, goede en minder goede merken geprobeerd, maar helaas).
Een klein min puntje vond ik: de singel was te kort, deze kon ik terugsturen en ik zou een langere krijgen. Dit is ook gebeurd, maar ik moest de verzendkosten van 5 euri zelf betalen. Vond ik een beetje zielig bij toch een aankoop van 550 euro.

Ondanks veel negatieve verhalen over de pagony zadels, ben ik dik tevreden, het past goed, het zit goed en het ziet er na 2 jaar nog als nieuw uit, ondanks dat ik hem maar 1x per 2 mnd invet.
succes

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:55

Oke, hier dan iemand die NIET tevreden is over de passervice van Divoza.

Ik heb er 5 jaar geleden een zadel aan laten passen voor mijn haflinger (pagony). Service was verder prima, maar nu (achteraf) twijfel ik of 'meneer de zadelmaker' graag zadels verkoopt óf dat hij er ook daadwerkelijk verstand van heeft. Maar goed, zadels gepast en na 2 maanden kreeg mijn pony drukplekken. Wij naar divoza en zij wisten 'zomaar' (zonder de pony dus nog een keer te zien!) wat er aan het zadel moest gebeuren. Ze gingen de boom verbreden (jàwel). Nou ja prima, ze zullen er wel verstand van hebben toch? Zo zijn we 4 keer met het zadel bij divoza geweest tot het zadel op een gegeven moment zó beroerd lag/verbreed was/verknutselt is dat mijn beugels uit de veiligheidspalletjes sprongen bij het springen. Toen ben ik overgegaan naar een fatsoenlijke zadelmaker (die er ook verstand van heeft ) met de vraag of hij dat pagony zadel nog kon redden. Dat kon niet want het zadel was én zo scheef als de pest (dat kon ik als leek zelfs zien nadat hij me er op wees) en de boom was erg zwak geworden door al dat verbreden. Nu heb ik een Stubben siegfried en die ziet er na 4 jaar nog beter uit dan die pagony na een halfjaar.

Overigens doe ik mijn andere boodschapjes nog steeds bij divoza hoor, beetje duur soms maar verder een prima winkel. Alleen voor een zadel ga ik er van m'n leven niet meer heen.

Kath_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:57

Ik ben ook bezig met een nieuw zadel, en divoza is langsgekomen.
Alle zadels glijden bij mijn paard ook naar voren. Plus dat ze altijd onverklaarbare singel wondjes heeft (Alle soorten singels geprobeerd ed. )
Nou drukte die dioza zadel man ergens op de rug waarna ze inzakte, en ze heeft dus behoorlijk last van der rug. (Dat wisten we al, fysio kwam 2 weken later) En waarschijnlijk omdat ze alst heeft van der rug, holt ze der rug inplaats van bollen, waardoor het zadel ietsjes naar achter kantelt. En met mijn zit rij ik hem naar voren.
Die man zei dus ook eerlijk, ja ik kan je wel een zadel verkopen, maar als ik jou was zal ik eerst wachten tot je paard nagekeken is.
Toen hebben wij een leenzadel thuisgestuurd gekregen, om te kijken of der rug problemen echt aan der rug liggen, of aan het vorige zadel..

Ik ben dus zeeeer tevreden

In tegen stelling tot een andere winkel, die mij een gewoon niet passend zadel aangesmeerd hebben.. Hij was gewoon te breed, en als ik erop zat, lag die gewoon op der schoft..

snoopy19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:00

De divoza passervice is geweldig!
Ik had een d pony, en dara apste geen enkel zadel op, zo leke het wel. Er zijn al zadelmakers bij ons uit de buurt voor langsgeweest, maar eentje zei gewoon doe die pony maar weg, want daar past geen enkel zadel op!! Toen hebben we divoza laten komen, en die hadverschiullende zadels meegenomen. Ook een kieffer munchen, die ik niet had opgegeven als voorkeur, maar die is het uiteinedelijk toch geworden. Die paste het beste, en die hebben ze nog wat aangepast op de plek waar ie bij de schouder van de pony ligt, ze hebben er een 4e singelstoot aangemaakt, en voor wat vulling uiteghaald, achter nog meer opgevuld. Hij vond het onzin dat er geen enkel zadel oppastte, daarom had hij er zoveel meegenomen, en toen ik de zadels van mij voorkeur had gepast en bereden, dachtenw e echt dat er geen enkel zadel op pastte, tot hij met een kieffer munchen aan kwam die we toch eens moesten proberen. En met wat aanpassingen aan dit zadel, had ik dankzij divoza toch nog een geweldige tijd met deze pony en het zadel.Kortom ik vind vind dat divoza een ontzettend goede service heeft wat betreft die zadel passervice!!