Goed, het volgende.
Ik heb twee paarden en die staan niet aan huis, maar wel bij mij in de straat bij het vakantiehuis van mijn nicht. Ze zijn er bijna nooit dus heb ik het rijk (grote boerderij) daar alleen. Grote boxen, veel weidegrond.. sta daar eigenlijk prima dus.
Mijn ouders wonen een kleine 10 min. bij me vandaan, hebben zo'n 1,7 hectare weiland en een enorme boerenschuur. OMdat ik zelf voorlopig goed sta met mijn paarden en mijn ouders toch nog geen bak hebben, verhuis ik daar voorlopig niet naar toe en staat de boel (het huis niet, want daar wonen zij
) daar leeg.Ze boeren niet en dus lopen er nou wat schapen van een ander rond te keutelen.
Maar die schuur moet wel wat opleveren (al was het maar om de rieten kap te onderhouden)
Er is een stuk grond van 20x40 uitgegraven, omdat we daar met een bak willen beginnen.
De schuur leent zich niet voor het stallen van caravans.
Ik wil er best tijd en geld in gaan steken, maar het moet op langere termijn wel wat opleveren... paardenrusthuis? Veulenopfok? Weet ik veel...
Nadeel met paardenpension is al die mensen over de erf... aan de andere kant, als ik naar mijn ouders verhuis en ik ben de enige die daar gebruik maakt van een bak en longeercirkel, verdient zich dat ook niet echt terug.
Is er winst te vangen op veulens/jaarlingen inkopen, op laten groeien en netjes bijhouden (opvoeden, ontwormen, inenten en bekappen, event. castreren) zadelmak en opstapklaar maken en door verkopen?
Of eerst nog in (laten) rijden en dan in de verkoop?
Mijn vriendin kocht pas een ruim 2,5 jarige (mooie) draak waar nog niets mee gedaan was, spoedcursus heropvoeding, bekappen, inenten en zadelmak maken en heeft hem met dikke winst doorverkocht terwijl ze hem op een pensionstalling had staan! Geluk offe...?
Wat zouden jullie doen? Wat is haalbaar en wat zijn luchtkastelen?