Regendeken 0 Gram voor veulen ja of nee??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_

Regendeken 0 Gram voor veulen ja of nee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 18:21

Hallo...

Ik heb een gronings veulen van nu 6 maanden oud, hij staat op het weiland in een groepje van 5....hij gaat in de winter niet naar binnen en op het weiland is er geen schuilstal(en) ook geen bomen waar ze eventueel onder zouden kunnen gaan staan om te schuilen.

Nu zit ik te deken om hem een regen deken van 0 gram op te doen zodat hij voor grotendeels beschermd word voor de regen. En voor mezelf gewoon het gevoel dat hij niet al te nat word.

Nu is mijn vraag zouden jullie hem ook een regen deken op doen omdat er geen schuil mogelijkheden op het weiland aanwezig zijn?

En zijn er mensen die hun veulen(s)/jonge paardjes een deken op hebben gedaan hoe hebben hun dat dan aangepakt?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:23

Ik zou een veulen helemaal geen deken opdoen. Alle veulens en jaarlingen die in een opfok staan staan ook gewoon zo buiten. Ze ontwikkelen vacht genoeg tegen de regen en kou en zoeken beschutting bij elkaar. En met het gespeel wat veulens doen zit zo'n deken alleen maar in de weg en er kunnen ook nog ongelukken mee gebeuren.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:37

Mijn veulen die toen ong 1 jaar was heeft een tijdje een gevoerde winter/regndeken opgehad. Mede omdat hij niet helmaal lekker was.
Maar zolang t veulen gezond is, gewoon niets op doen want dat is goed voor hun weerstand (ook voor later.)

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:53

Niet doen, en veulen krijgt van zichzelf wel een dikke vacht. Moscht hij ziek worden oid dan kun je er wel eentje gebruiken.
Maar een regendeken blijft ook niet eeuwig droog, als het een tijdje flink geregend heeft worden ze vaak klam enzo en dat lijkt me niet echt fijn voor je veulen, dan heeft hij meer aan zijn eigen vacht.

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:56

net als de rest, niet doen. door de regedeken gaat zijn eigen haar plat liggen waardoor hij het weer koud zal krijgen. ik zou een ander adres zoeken waar je hem neerzet, waar ze wel een schuilstal hebben. want dag en nacht in de regen lijkt me ook niet lekker.

ellepel

Re: Regendeken 0 Gram voor veulen ja of nee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:12

niet doen, een veulen moet weerstand opbouwen en dat doen ze alleen goed als ze in t meest gekke weer buiten rondlopen.

hij zal ongetwijfeld verkouden gaan worden maar dat is alleen maar goed voor later, dan is hij veel beter bestand tegen verschillende weersomstandigheden.

en zoveel regent het nou ook weer niet hoor, t komt echt zelden voor dat t dag in dag uit hier regent er is altijd wel gelegenheid voor de dieren om tussen door op te drogen

marlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:20

niet doen, denk ook niet dat die deken heel blijft met al die jonge speelse paarden samen

Y_DG

Re: Regendeken 0 Gram voor veulen ja of nee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:59

idd niet doen, mijn veulen van bijna 7 maanden oud heeft ook geen deken op, zou alleen maar in de weg zitten voor de beweginsvrijheid

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 21:35

Okee....bedankt voor de reacties ik doe hem dan geen deken op...

Ging ook meer voor mezelf t idee van.....dat hij lekker droog staat...

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:38

Zou het idd ook niet doen een veulen kan daar wel tegen!

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 21:49

Even voor de admin's/moderators.....plaats t even hier ik kan in sommige topics niet reageren komt dat door dat ik me dan moet aanmelden of te weinig post heb?

Hoeveel post moet je hebben om in sommige topics te kunnen reageren...?Wil namelijk graag in de centrale Gelderlanders topic iets zetten..

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:52