hoe zit dat nou met kringkampioenschappen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

hoe zit dat nou met kringkampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 17:49

De titel zegt het al ik rijd nu sinds kort ook met een startkaart, maar hoe zit het nou met de kringkampioenschappen enzo? En daarna komen regionale kampioenschappen toch? Kan iemand mij dat duidelijk uitleggen..

karijn

Re: hoe zit dat nou met kringkampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:00

Hoi,

De vereniging waarvan jij lid bent, valt met een aantal andere verenigingen binnen een kring. Een kring is een regio binnen een provincie. Een provincie kan dus uit meerdere kringen bestaan.
Elke kring organiseert selectiewedstrijden. Tijdens deze wedstrijden kun je punten verdienen waarmee je in aanmerking kan komen om naar de provinciale kampioenschappen te gaan.
Stel: jouw kring organiseert 4 selectiewedstrijden. Rijd je tijdens een selectiewedstrijd voldoende om bij de eerste 10 van jouw ring te eindigen krijg je punten. Hoe hoger je eindigt, hoe meer punten je krijgt (deze punten staan los van de winstpunten die je sowieso al kan behalen; dus wordt je eerste met 154 punten, dan krijg je toch de hoogste punten, nl 10, daarnaast). De nummer twee krijgt 9 punten, nummer 3 8, enzovoort. Duidelijk?
Vaak moet je, om in aanmerking te komen voor de provinciale kampioenschappen, dan 3 van de 4 selectiewedstrijden gereden hebben en voldoende punten verzameld te hebben. Aan het eind, wordt gekeken hoeveel ruiters er per klasse door mogen naar de provinciale kampioenschappen. Voorbeeld: er mogen 7 ruiters uit de klasse L2 van jouw kring door naar de provinciale kampioenschappen. Dat zijn dan de beste 7 ruiters van die kring.
Ander voorbeeld: vorig jaar organiseerde Kring Breda tijdens het buitenseizoen, 3 selectiewedstrijden. Ik heb daaraan meegedaan in de klasse L2. De eerste selectiewedstrijd viel ik buiten de top 10. Bij de tweede selectiewedstrijd werd ik 5e en had ik dus 6 punten verdiend. Tijdens de 3e selectiewedstrijd werd ik tweede en had er dus 8 punten bij. Totaalscore 14 en 8e van de kring. Vervolgens kregen we te horen dat de beste 7 van de klasse L2 van de Kring Breda doormochten naar Bladel, de Brabantse Kampioenschappen. Ik was dus eerste reserve. Omdat er iemand uit de eerste 7 uitviel, mocht ik door naar de kampioenschappen (alwaar ik laatste ben geworden!).

Ik hoop dat je zo een antwoord heb op je vragen.

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 18:05

Ja nu is het duidelijk heel erg bedankt! en die selectiewedstrijden worden aangegeven zag ik al...en het aantal selectie's gaat dat per jaar, of per seizoen (indoor en outdoor)?

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:10

per seizoen: je hebt een indoor en een outdoor seizoen. Het outdoor begint vaak eind maart/begin april tot eind september. De selectiewedstrijden worden vaak verreden in de maanden mei/juni/juli. Het indoor begint vaak eind september/begin oktober tot eind maart. De selectiewedstrijden worden dan vaak verreden in oktober/november en soms nog begin december. Kampioenschappen outdoor zijn altijd in augustus en indoor in januari/februari