mijn pony is bang van water... !!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Leoonie

mijn pony is bang van water... !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 13:04

hoo0ii....
m'n pony is bang van water, maar ik weet dat het heel goed ik voor de pezen enzo... maar als ik al met een tuinslang kom dan staat ze al wild te doen en als hij aan gaat gaat ze steigeren...
ze vind het echt heel eng... ze staat ook dag en nacht op de wei met in en uitloop stalletje, maar bij het stalletje is het soms blubberig en dan worden haar wite sokjes vies maar die kan ik niet afspuiten

hoe kan ik er voor zorgen dat ze er niet meer bang van is ????????

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:19

Mijn pony was er eerst ook bang voor, ik liet haar iemand anders vasthouden en gewoon de tuinslang aangedaan, en gewoon aanhouden, ook als ze schrikken, ze moeten zich er gewoon overheenzetten zegmaar..

ik hield de tuinslang ook gewoon aan en na een minuutje ofzo werd ze weer rustig

Leoonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 13:20

dat heb ik inderdaad ook geprobeerd... na een minuut was ze nog steeds wild... maar ik zal het nog langer proberen thanks voor je tip

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 13:57

Je kan het het beste heel rustig opbouwen.
Zet haar eerst op de wasplaats.
Zorg dan dat ze daar lekker rustig blijft staan. Niet straffen als ze iets verkeerd doet, maar ga haar gewoon lekker poetsen ofzo.
Als ze dat allemaal geen probleem meer vind kan je de slang heel zachtjes aanzetten. Nog niet op haar richten, maar gewoon over de grond laten lopen. Weer niet straffen, want ze doet niks opzettelijk fout, maar vind het gewoon eng.
Wel heel goed belonen (doe maar lekker overdreven) als ze het wel goed doet. Ze moet wel weten wanneer ze het goed doet.

Als dat goed gaat kan je voorzichtig de hoefjes natmaken. Zo ga je steeds iets verder.

Uiteindelijk zou ze door hebben dat het allemaal niet eng is.

Leoonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 17:28

okee bedankt ik ga het morgen gelijk proberen

Woest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:42

of je pakt een emmer water, en die laat je in de buurt staan daar ga je dan in zitten "plensen" paarden zijn nieuwsgierig van aard maar ook schrikkerig, (vluchtdieren) ze gaat "normaal gezien" je observeren, als ze ziet dat jij het al niets vind gaat zij het ook na een tijdje niets vinden, dan kom je dichter, enzo
tot je met een spons haar hoefjes gaat doen (ALTIJD BELONEN)
en zo kan je verder gaan...
hopelijk heb je er wat aan

Leoonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 18:26

ja met een spons is het nog wel te doen maar als het nou eemaal geluid maakt dan is ze weg