leila2100 schreef:Ik weet niet waar je woont, maar het is erg verschillend per provincie of zelfs plaats.
Ik woon in Nijmegen en mijn pony staat in Malden. De stalgeld is 160 euro per maand, dat is inclusief hooi en stro, geen brokken.
E n bij de oude stallen waar ik vroeger stond kostte 195 (nijmegen) en 150 (weurt) euro per maand.
Je moet ook rekening houden dat je medicijnen moet kopen voor je toekomstige pony en dat je elke dag goed moet verzorgen zodat ie een leuke leven kan lijden.
Dan moet je elke 6-8 weken wormenkuur kopen en de hoefsmid betalen.
De wormenkuren kosten iets van 15 euro tot 27,95 euro. Dat is de schatting, onhoud niet alle prijzen.
Mijn hoefsmid vraagt 67,50 voor bekappen en voor beslaan (ijzers).
De hoeven bekappen is altijd goedkoper dan rondom beslaan (4 ijzers) en alleen voorslaan is ook weer goedkoper dan rondom beslaan.
Het hangt wel af hoe de hoefconditie is en of er iets is met zijn hoeven of gewrichten. En wat je met hem doet, dus bv. buitenritten, dressuur enz..
En elk jaar moet je de dierenarts laten komen voor inentingen. Het is goedkoper als je gezamelijk doet, dan hoef je geen voorrijkosten betalen. Dat scheelt heel wat.
Hopelijk heb je iets aan wat ik hier allemaal heb geschreven.
heel erg bedankt!
ik woon in zaandam en ik wil hem op manege veldt zetten daar is de stalling €175 euro per maand +alles..biks, hooi, stro, zaagsel enzo.
maar ik ken een hoefsmid daar is het bekappen €25 euro en als der meer als 5 paarden zijn wordt het €20 euro!
maarja in iedeergeval..die pony is echt heel leuk en ik heb zoi'n een goede band met haar!
springen vindt ze echt zoo leuk!
kan echt niet begrjipen dat de eigenaar nooit komt voor die lieve pony!!
heel erg bednakt
groeties Mianda en likjes sorayaaa!!