Wat te doen tegen een pony die z'n halster stuk trekt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Wat te doen tegen een pony die z'n halster stuk trekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 09:44

Hoi
Mijn shetje trekt al z'n halstersstuk. Hij staat aan 't zeel omdat hij anders teveel gras binnenkrijgt. Maar nu ziet het gras aan de andere kant van het weiland er altijd lekkerder uit en kan hij niet wachten tot hij verzet word. En dan gaat hij trekken en na en paar weken houd z'n halster het dan niet meer en dan loopt hij los. Niet dat hij weken op hetzelfde stukje staat hoor, hij word om de dag verzet.
Wat kan ik hier aan doen ? Ik heb geen geld om telkens een nieuw halster te kopen en een touw om z'n nek doen vind ik ook zo zielig. S'winters mag hij wel los lopen, maar nu staat er echt nog teveel gras. Hem achter een draadje neerzetten op een klein stukje weiland is ook geen optie want hij voelt geen stroom. E hij verveelt zich misschien een beetje, maar we zijn al aan het zoeken voor een shetje erbij.
Kan iemand me helpen ?
Sorry trouwens voor het lange verhaal.
-x- Marijke

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 09:52

Hoe oud is je shet? Is hij wel gewend om aan een halster vast te staan, zonder dat hij gaat hangen? Ik weet niet wat je hieraan kan doen, t eerste idee dat bij me opkwam was om een stukje wei af te zetten maar ja als ie geen stroom voelt.. Ik weet het dus echt niet, k hoop dat je snel een oplossing vindt!

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 09:58

Hij is 10, en heeft al vaker een halster omgehad. Soms ene tijdje niet omdat hij z'n halster were is had stukgetrokken

ellepel

Re: Wat te doen tegen een pony die z'n halster stuk trekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:06

wat je kunt proberen is om een koeienband er bij te doen, dit is gewoon een leren riem die je om de hals vastmaakt, samen met het halster zet je die met een touwtje vast, gaat hij hangen dan geeft die riem extra druk bij veel dieren helpt dit wel...

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:58

krijgt ie een heel stevig halster nog stuk
Een koeienband helpt misschien beter indd....daarmee stond onze oude pony ook aan de stik....alleen vond die het niet erg en ging nooit hangen....(die pony was ook stokoud )

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 01:16

je kan er ook zo'n speciale rubber tussen zetten, ze verkopen die in de ruitersportwinkel.
Ik heb er ook zo eentje, mijne is nogal kort, dus maak ik die rubber vast aan de muur en daaraan m'n halstertouw.
Mijn paard trekt namelijk ook elk halster stuk nadat ze eens serieus verschoten was door een tractor en ze toen aan de muur gebonden stond. Het is lang stuk rubber zoals een hele dikke koord en aan biede uiteinden een haak of sluiting of ring.
Als ze dan gaan hangen of trekken, rekt dat mee

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:26

Zet een stukje weiland af met 3 linten boven elkaar. Misschien wat meer werk maar dan kun je er teminste flink stroom opzetten en je hebt een echte afscheiding. Als je met een draadje afzet gaan de meeste pony's er door of onderdoor. Die beesten zijn er te slim voor. Het doet maar heel even zeer en e beloning is te groot.

Anders zou een paddock een oplossing kunnen zijn, een paar uur in de wei en dan de paddock weer in.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 08:33

3 draden ??

Als het zo'n shet is al mijne heb ja aan 7 draden nog niet genoeg. :|
ik had 3 draden, onder, midden en boven en dan nog 4 gekruist.. stroom erop enz.. kijk iki ff niet,. wrikt zich er gewoon tussen uit.. :S

maar zo'n koeienband lijkt me idd een oplossing