Flexiblocks voor Wintec zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Flexiblocks voor Wintec zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 21:37

Oke als je het zweetblad op tilt, zit er bij een Wintec zadel meestal een klitteband rand, waar je dus die zogenaamde Flexiblocks op kan klittebanden

Afbeelding

Het zorgt er voor dat die kniewrongen dikker worden zeg maar?

Waarvoor zijn die eigenlijk dressuur of springen? Ik zou zelf denken dressuur, iemand zei weer dat het voor springen was..

Wie weet er meer info over die dingen.. enne blijven die wel zitten eigenlijk haha?

Andrea1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:42

Ik rijd ook op een wintec zadel. Eerst een tijdje op een leen en toen zelf een aangeschaft. Het viel mij op dat ik bij mijn eigen huidige zadel gelijk deze heb verwijderd. Bij het andere leen zadel zaten ze er gewoon op. Dus je ziet maar elk zadel ligt het weer anders. Zoals ik dus al zei rijd ik dus zonder. Dit vind ik prettiger.

unamie

Re: Flexiblocks voor Wintec zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:43

flexiblocks zijn voor een betere been ligging
je hebt dan meer steun
toen ik zelf nog een wintec had haalde ik ze er altijd af
ik wil juist vrij kunnen bewegen met m'n benen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:59

Ik heb ze ook op mijn wintec springzadel (die is overigens te koop )
Ik haalde ze er ook af omdat ik last van m'n knieen krijg door kniewrongen (bij elk zadel)
Ze blijven wel goed zitten hoor. En handig dat ze verplaatsbaar zijn.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 22:05

Maar is het speciaal voor springen of dressuur of maakt dat niet uit?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:07

Dat maakt eigenlijk niet uit, die dingen zitten bij mij, bij mijn veelzijdigheidszadel, het schijnt, dat als je meer een dressuurhouding wilt, je die blokken verder naar achteren kan leggen. Zelf haal ik ze eraf, vind het niet lekker rijden.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:30

Ook niet wintec zadels hebben kniewrongen (spring, dressuur en vzh) enige verschil is dat je ze bij wintec eraf kan halen en kan verplaatsen

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:08

Ik heb een Wintec Pro dressuur gehad en daar zaten de blokjes ook bij. ik heb ze nooit gebruikt ,was niet nodig.

tjeetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:37

ik heb een wintec dresuur in de schuur liggen en daar zitten ze ook op. Dus het is in elk gevan niet speciaal voor het springen.

Gebruik het zadel op het moment niet dus ik kan ook niet testen wat het verschil is om zonder te rijden

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:00

Volgens mij is het idd voor beide .

Ik heb een Wintec 500 vz-zadel. Daar heb ik ze afgehaald, omdat ik dan fijner zit .

Arienette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 12:17

ik heb ze er vrij snel afgehaald, maar misschien zou ik ze voor een betere beenligging er weer op moeten zetten..

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:23

Bij mij zitten ze ook op mijn dressuurzadel.
Ik heb ze er gewoon op laten zitten... Vind het prima rijden zo

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:16

ik heb ze ook op mijn wintec 500 vz. laat ze erop zitten, ben alleen altijd bang dat ik er 1 verlies want er is heel moeilijk aan te komen en ben er al eens 1 verloren.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 17:47

Maar voor de mensen die zonder rijden.. rijd het niet zo lekker dan volgens jullie, want het geeft toch steun net zoals die dikkere wrongen van dure dressuurzadels of is het anders?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:59

Ik merk zelf geen verschil of ik met of zonder rijd, maar deed die dingen ook altijd compleet vooraan. Waarom ik ze eraf heb gedaan? Geloof omdat ik het irritant vond om die haren vantussen het klitteband te peuteren.

*Edit, ik heb trouwens die rechtste van de afbeelding compleet bovenaan*

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 21:59

Oke bedankt voor je reactie.. nog meer mensen die ze niet lekker vonden met rijden en waarom dan of juist wel?

Arienette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:31

nah ik heb ze eerst een poosje erop gehad en toen wou ik gewoon eens voelen hoe het zat zonder die dingen en daarna heb ik ze er niet meer opgezet :

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 00:37

je hebt flexblock voor een dressuur, VZH en spring wintec.
Hier zit verschil in!!
Je plaatje laat zien 2 verschillende type's eerste(links) is voor dressuur dit zijn zelf de pro blocks.
de 2e zijn de VZH blocks.
Je ziet het ook aan het model, de eerste is een recht dressuur block, denk ook aan een normaal zadel, de 2e is een half maan vormige block voor een VZH zadel.
De springblocks zijn korter als de 2e op het plaatje.
Het ligt er dus aan welk type je hebt gekocht en welk model blocks er opzitten. Iedere ruiter heeft zijn eigen behoefde dus de ene zal MET block super rijden(en dan maakt het dus niet uit of je met een dressuur, VZH of springzadel rijdt) en de ander niet.

Voor mensen die hun flexiblock kwijt zijn of een ander setje willen bestellen kan dit gewoon, ze zijn een euro of 20 per setje blocks.
Je kan ze bestellen bij elke ruitersportzaak die wintec in het arsortiment heeft.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 01:08

Ik heb de dikste en vind het ideaal

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 19:50

Oke ben weer wijzer, dankje wel allemaal

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 20:16

Heb ze vandaag uit de kast geplukt, poeh dat zit best goed! Houd ze denk ik er nog maar ff om

Dabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 00:32

Sjonniej schreef:

Ik heb sinds een paar weken ook een wintec dressuurzadel. Ik heb nog niet zonder die dingen gereden, maar ik vind ze wel prettig rijden Waarom zou ik ze er dan afhalen?

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:13

Maya schreef:
Dat maakt eigenlijk niet uit, die dingen zitten bij mij, bij mijn veelzijdigheidszadel, het schijnt, dat als je meer een dressuurhouding wilt, je die blokken verder naar achteren kan leggen. Zelf haal ik ze eraf, vind het niet lekker rijden.

zit weldegelijk verschil in!
er zijn 3 verschillende blokken, voor dressuur (dunne zitten er standaard bij, dikke kun je bestellen), voor vzh (die zitten ook standaard bij een vzh zadel, maar als je ze kwijt bent kun je ze bestellen) en voor springen, die voor het springzadel zijn als kniewrong te gebruiken en andersom als kuitwrong.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:49

Dabo schreef:
Sjonniej schreef:

Ik heb sinds een paar weken ook een wintec dressuurzadel. Ik heb nog niet zonder die dingen gereden, maar ik vind ze wel prettig rijden Waarom zou ik ze er dan afhalen?

Ja inderdaad.
Goed is goed.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:17

LiSSy schreef:
Maya schreef:

zit weldegelijk verschil in!
er zijn 3 verschillende blokken, voor dressuur (dunne zitten er standaard bij, dikke kun je bestellen), voor vzh (die zitten ook standaard bij een vzh zadel, maar als je ze kwijt bent kun je ze bestellen) en voor springen, die voor het springzadel zijn als kniewrong te gebruiken en andersom als kuitwrong.

dat heb ik ook al gezegt! de dikke blokken voor het dressuurzadel zitten standaard op de pro Isabell Werth