paard?school?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

XxXxX

paard?school?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 12:51

hallo we mogen nog maar een jaar onze weiland huren en heb dus een paardje van 5 jaar zelf begon ik wienig tijd te krijgen door school maar toch probeerde ik vaak te komen maar was teindens school bijna altijd op:S
me opa zegt dat we haar beter weg kunnen doen enhaar naar iemand andrs kunen sturen die meer tijd heeft voor haar.
en het rijden zelf ging ook de mist in ze moest altijd zin hebbenn om te rijden anders kon je niks met haar:S
en opa wilt dan eena ndere paard kopen een kleinere voor hem en voor mij die voor de koets kan en dan altijd weg kunnen in de bossen met de koets want mijn paardje is ook te sterk voor mijn opa:S
want mijn opa is boven de 70 maar wilt altijd nog met paarden werken:S
en ik vindt het moeilijk en pijn doen om haar weg te doen maar voor haar is het ook niks als ik niet veel tijd voor haar zal hebben heb vaak met me vriendinnen gepraat en zeggen dathet miss toch beter is om haar weg te doen en naar mensen te brengen die meer tijd voor haar hebben?:s ik wil graag serieuse reaties hier op krijgen en kijken wat jullie zouden doen want het is echt een schat van een paard maar rijden zal niet meer zo makkelijk gaan als vroeger
en als ik haar toch beter weg kan doen zla ik erg pijn en verdriet krijgen omdat het echt een paard was(is)waar ik erg veel om gaaf(geef)

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:54

Ik snap er niet veel van. Zou fijn zijn als je hoofdletters en leestekens plaatst de volgende keer, maar wat ik begrijp is dat je een paard hebt waar je te weinig tijd voor hebt.

Dan zou ik zeggen of zoek een bijrijdster of verkoop inderdaad je paard.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:39

Als je geen tijd hebt voor je paard en hij zo te weinig aandacht krijgt zou ik er echt sirieus over nadenken of jij je paard nog wel kan geven wat hij ndoig heeft. Als dat niet zo is moet je echt voor je paard kiezen en niet voor je zelf. Hoe moeilijk het ook is.

Ik heb ook een paard en zit op school. Maar ik heb er absoluut geen moeite mee.
Ik ga overdag naar school, dan staat mijn paard buiten. Ik heb op deze school geen huiswerk, maar daardoor zit ik wel altijd lang op school, meerdere dag tot kwart voor 5.
Als ik dan thuis kom ga ik meteen eten en naar stal.
Dan ben ik rond een uur of 9 weer thuis en heb ik nog even een uurtje voor mezelf.

Solvej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:31

Een paard is normaal gesproken niet ongelukkiger als hij niet gereden wordt. Zolang hij op de wei staat en een vriendje heeft is hij daar vaak zelfs gelukkiger. Maar wanneer je geen wei meer hebt over een jaar veranderd dat de zaak. Als je paard vaak/constant op stal staat omdat jij geen tijd hebt is dat natuurlijk niet eerlijk tegenover dat paard.
Ik begrijp dat je opa de eigenaar van het paard is. Wat wilt hij er dan nog mee doen? Als hij te sterk is voor je opa wat doet je paard dan? Misschien wat consequenter opvoeden, dat is normaal gesproken bij elk paard mogelijk, zodat je opa er ook nog mee overweg kan? Ga eens rond de tafel zitten met elkaar en bespreek het eens goed, wat de voor en de nadelen zijn en bedenk ook goed of het eerlijk is voor je paard als hij straks veel op stal staat, ik neem aan dat jij ook niet graag de hele dag op de wc zit

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:46

Maar ik snap het niet je wei gaat weg volgend jaar ---> waar komt je paard dan te staan. Maar je opa wil wel een nieuwe pony kopen:S ik snap het niet. Verder denk ik dat je voor je gevoel moet kiezen. Ik heb ook een vriendin die eigenlijk niet genoeg doet met haar pony nog minder dan jij. Maar ja dat paard is gelukkig kan lekker op de wei staan etc.