omheining buitenbak, schuin op recht plaatsen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandermir

omheining buitenbak, schuin op recht plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 09:44

Hoi,

wij hebben deze zomer een buitenbak laten aanlegen. Nu moet er nog een omheining om. Wij wilden het schuin laten zetten, maar nu zei een van de bedrijven dat zij ze altijd gewoon rechtop zetten, omdat schuin niks toevoegd. Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie het liever schuin of recht en waarom?
Hebben jullie ervaring met bedrijven die bakomheiningen plaatsen (in noord nederland)? Wat is een goed bedrijf en wat kost het ongeveer?
Wat hebben jullie voor omheining: rond hout of planken, en hoeveel planken?

Groeten van Mirjam

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:47

Opzich vind ik het wel prettiger om het iest schuin te plaatsten, in een onbeweekt moment heb ik wel eens mijn knieen gestoten aan de palen (gezellig kletsen met iemand en je paard niet goed in de gaten houden ) En schuin vind ik ook leuker staan.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:00

Schuin vind ik ook iets prettiger i.v.m. mijn knieën En staat ook leuker
Maar zelf hebben we hier ook recht, niets mis mee

monsera

Re: omheining buitenbak, schuin op recht plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:13

Ik zou er ook voor kiezen om de omheining schuin te plaatsen.Ik vind het mooier en het is veiliger voor je knieen.

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:22

Wij hebben hier recht en er nog nooit tegenaan gereden. Zowiezo ben ik niet zo'n hekkenrijder, maar als je er voor kiest zou ik toch voor recht gaan... weet niet, maar bij schuin heb ik nooit een goed gevoel...

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:23

ben het helemaal eens met wat de rest zegt.
En 't oogt ook wat groter, vind ik

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:28

schuin. rijd prettiger

oakly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:48

Wat ik vroeger op de manege heb geleerd is dat het schuin staat zodat je niet klem kunt komen tussen de omheining en het paard, uit veiligheid dus.
En ik zie wel eens hele hoge en rechtopstaande omheinig en dat lijkt m edan geen pretje als je paar d een keer opzij springt.

groetjes

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:50

Ik had ook altijd begrepen dat het iets schuin moest staan.... net als wat Oakly zzegt...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:55

Schuine omheining is veiliger kun je niet met je knieen klem komen te zitten tussen de omheining en je paard.

In ieder geval geen palen met horizontale latten er tussen op voethoogte. Ben wel eens met mijn voet bijna achter zo'n lat blijven hangen zodat ik bijna van mijn paard viel. Zo leer je trouwens wel af om met kapstokvoeten te rijden.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 11:05

Wij hadden zelf ook het idee dat het prettiger was om het schuin te hebben staan. Het lijkt me veiliger. Die man zei dat het niet uitmaakt, je hebt toch een stuur op je paard? Maar onze kinderen van 6 en 9 rijden er ook in en die hebben nog niet zo'n stuur. Ook zijn we bezig met het beleren van een paard. ook dan heb ik het veel liever schuin staan. Maar ik was benieuwd of er hier mensen zijn die het recht hebben staan en waarom.
Hebben jullie ook ervaring met bedrijven die het plaatsen? Wij zaten te denken om Jan Huzen uit Nieuw Weerdinge het laten doen. Kent iemand dit bedrijf?
Hoe hoog is jullie bakomheining? Wij rijden met IJslanders en Friezen.

Mirjam

oakly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 11:07

Ja, rijdt die man ook zelf paard ? stuur of geen stuur, het blijven vluchtdieren. En ook al kun je nog zo goed rijden, er kan altijd wel iets gebeuren, je moet gewoon zo veilig mogelijk maken, en idd met kids gewoon schuin.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 11:09

ik vind ook dat het zo veilig mogelijk moet. Ja de man rijd zelf ook paard (springruiter geloof ik). Maar wij hebben al besloten dat we het niet door hem laten doen!

Mirjam

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 11:12

Iig schuin...en verstandig dat je een ander in de arm neemt....

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:34

Schuin idd,maar bij ons staat hij op het moment op 1 plek wel erg schuin

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 15:24

Hebben rond hout eromheen of planken (of half rond)?

Mirjam

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:41

Wij hebben schuurman omheining sinds deze zomer. Met half ronde houten balken. En de bak is gewoon rechtop gebouwd. De omheining is bij ons 1,35m hoog ongeveer.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:45

Wij hebben een recht hek, maar dit stond er al. als we een echt hekwerk om de bak gaan zetten wil ik het wel schuin(er).Ik heb nog nooit problemen gehad met tegen het hek aanrijden en ik rij ook niet steeds langs het hek, werk veel 2e hoefslaf.

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:58

Bij de pensionstal van mijn verzorgpaardje staan ze schuin en dit is gedaan door een speciaal bedrijf geloof ik.
Het is een houten omheining en erg mooi om te zien (is ook in drenthe voor contactgegeven moet je maar even PMen

VeronicaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 16:09

wij hebben het recht ik vind dat wel best hoor
Toen ik (al bijna 3 jaar geleden) nog op de manege reed hadden ze binnen schuin.. maarik weet wel dat ik dat juist irritant vond. (en in collendoorn hebben ze ook schuin en vond ik ook juist irritant)

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:49

Shetty waarom vind je schuin irritant?

Nils

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 00:07

schuin is beter want dan blijf je minder snel hangen enz!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 00:13

ijslandermir schreef:
Hoi,

wij hebben deze zomer een buitenbak laten aanlegen. Nu moet er nog een omheining om. Wij wilden het schuin laten zetten, maar nu zei een van de bedrijven dat zij ze altijd gewoon rechtop zetten, omdat schuin niks toevoegd. Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie het liever schuin of recht en waarom?
Hebben jullie ervaring met bedrijven die bakomheiningen plaatsen (in noord nederland)? Wat is een goed bedrijf en wat kost het ongeveer?
Wat hebben jullie voor omheining: rond hout of planken, en hoeveel planken?

Groeten van Mirjam

Schlepers uit Slagharen en Huzen uit......, Huzen adverteert in de Paard en Sport en andere paardenbladen. Beide werken door heel Nederland.

Volgens mij maakt het overigens niet veel uit of je omheining schuin of recht hebt staan, mits je de planken maar aan de binnenzijde van de palen vast maakt. Ik heb het idee dat wanneer de bakrand recht geplaatst is, de hoefslag een tikkeltje verder naar binnen ligt dan bij een schuine bakrand. Dus per saldo is het eventuele haken verhaal achter de palen ijzer om lood.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 00:21

Wij konden ook kiezen uit recht of schuin. Ik vind schuin ook veel praktischer en mooier. Maar het scheelde echt super veel in de prijs. Dus nu staan ze gewoon maar recht. En in de loop van de tijd gaan ze vanzelf een beetje schuin

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:21

schuin, ik heb 2 rechte bakken, en k moet zeggen dat ik regelmatig ledematen raak